הסינים ממשיכים במסע השתלטות על הכלכלה הישראלית- יאנגו תשלם 1.95 מיליארד שקל תמורת חברת הביטוח הפניקס

$(function(){setImageBanner('32105988-5b95-4d10-88c1-fab79cce321a','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26579,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

הסינים החליטו אסטרטגית לחדור עם מיליארדי דולרים רבים לשוק הישראלי - שוק קטן יחסית אך עתיר בידע, שוק שקל מאוד להשתלט עליו עם הכסף הסיני הבילתי מוגבל! לאחר הנמלים, תנובה ואין ספור חברות ענק בכל התחומים, נחתמה אמש עסקת ענק שמשמעותה - שליטה על הפנסיות שלנו

יש משפט סיני שאומר - הדג רואה את הפיתיון אבל לא את הרשת והחשש שלי הוא שאנחנו אלו שרואים את הפיתיון ומתעלמים מהרשת שנתוות סביבנו...

אין נתונים מדויקים על היקף ההשקעות הסיניות בישראל. על פי הערכות הסינים השקיעו בישראל כעשרות  מיליארדי שקלים רבים (במשרד הכלכלה משום מה, אין מאגר נתונים על היקף ההשקעות הזרות).

ממה שכן ידוע, הסינים כבר מזמן נוגעים בישראל בכל תחום - מזון, נדל"ן, תחבורה, חברות טכנולוגיה, הייטק, ביוטק, אנרגיה, כימיקלים, תקשורת, מוסדות אקדמאיים, הקמת תשתיות, חברות פיננסים, חברות סודיות ועוד ועוד ועוד וכמובן - נמל אשדוד ונמל חיפה.

השוק הישראלי הקטן נפתח אל הסינים בעידדו המסיבי של ראש הממשלה מלפני מספר שנים, הם כבר השקיעו עשרות מיליארדי שקלים במדינת ישראל ועתה הקטר (הדרקון) הסיני בדרכו לשליטה מלאה על הכלכלה של מדינת ישראל וקשה לחשוד בהם שמדובר בשיקולים ציוניים.

עסקת הפיניקס שנחתמה אמש:

אמש נחתמה מכירת השליטה בחברת הביטוח הפניקס ליאנגו גרופ הסינית. קבוצת דלק שבשליטת יצחק תשובה תקבל 1.95 מיליארד שקל עבור מניות השליטה בחברה.

סכום זה גבוה ב-100 מיליון שקל מהתמורה שהיתה אמורה דלק לקבל מחברת פוסון הסינית, בעסקה שנחתמה לפני שנה, אולם לא קיבלה את אישורה של המפקחת על הביטוח, דורית סלינגר. עם זאת, גם כאן מותנית העסקה באישור המפקחת סלינגר, שעד היום לא אישרה לגוף סיני היתר שליטה בחברת ביטוח ישראלית.

יאנגו הסינית נסחרת בבורסה הסינית ( שנזן ) לפי שווי של 23 מיליארד יואן (כ־3.5 מיליארד דולר בהתאם להונה העצמי) היא הוקמה ב־1995 על ידי טנגג'ייאו לין (Lin Tengjiao) והיא חברת אחזקות גדולה הפעילה בשישה תחומים: נדל"ן באמצעות חברת Yango Real Estate; חינוך (אחזקה בשישה בתי ספר פרטיים בבייג'ינג ובגויאנג); מכשור רפואי; סחר בינלאומי באמצעות שלוחות בשש ערים בסין והונג קונג; מלונאות (אחזקה בשמונה מלונות); ופיננסים באמצעות זרוע שמושקעת בבנקים מקומיים וחברות ביטוח והייתה שותפה להקמת בנק מנינשנג, בנק שהתעניין בעבר ברכישת השליטה בכלל ביטוח.

החברה מעסיקה על כל שלוחותיה כ־10,000 עובדים, פעילה בהשקעות ב־16 ערים בסין, הונג קונג, סינגפור וארה"ב, ובעלת מחזור של 100 מיליארד יואן בשנה (15 מיליארד דולר).

 יאנגו היא החברה הסינית החמישית שמבקשת לרכוש חברת ביטוח ישראלית. שלוש חברות סיניות הגיעו לשלב הסופי של רכישת כלל ביטוח בסוף 2015, וקיבלו כתף קרה מסלינגר. פוסון כמעט וקיבלה אישור מסלינגר לשליטה בהפניקס, אך משום שהיו"ר והבעלים גו גואנגצ'אנג נעלם לשלושה ימים לאחר שנקרא לחקירה על ידי שלטונות סין היא סירבה להעניק אישור גם לפוסון.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה