אתר ההנצחה לחללי מבצע ״צוק איתן״ יוקם ביער גברעם שבמועצה האזורית חוף אשקלון, כך הוחלט בקרן קימת לישראל,

$(function(){setImageBanner('21aa6d10-f7b3-4e55-b39f-12fbd85236a6','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26366,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

במלאת 3 שנים למבצע ״צוק איתן״ הודיעה קק"ל, בשיתוף עם נציגי ועד המשפחות השכולות, על הכוונה להקים אתר הנצחה מרכזי לחללי מבצע ״צוק איתן״.המקום הנבחר הוא יער גברעם.

המשפחות, מלוות בנציגי קק"ל, סיירו באזור עוטף עזה כדי למצוא נקודה מתאימה להקמת האנדרטה, כאשר המטרה הייתה למצוא נקודה קרובה ככל האפשר לגדר המערכת ולאזורים בהם התקיימו הקרבות, ההכנות של החיילים ואזורי המנוחה בזמן מבצע ״צוק איתן״. בסופו של דבר הסכימו המשפחות על יער גברעם בשל מיקומו, יופיו ועמידה בדרישות האנדרטה. מקק"ל נמסר כי באנדרטה החדשה שתקום יבנה אזור הנצחה ומקום לטקסים של עד 300 משתתפים, חניון פיקניק מונגש לאנשים עם מוגבלויות ואלמנטים עיצוביים, ויתבצע שיקום לאמפי-תיאטרון הקיים באזור.

 

דניאל עטר, יו"ר קק"ל, אומר כי ״קק״ל רואה בהנצחת כל חללי צה"ל ביערותיה משימה בעלת חשיבות לאומית ואנושית. חשיבות לאומית בכך שהדבר מדגיש את חשיבות קורבנם של הנופלים למען המדינה, וחשיבות אנושית בכך שזה נותן למשפחות את הידיעה שיש מקום מיוחד בו יקירן מונצח ומכבדים את זכרו. אני רואה חשיבות רבה בהקמת אנדרטה ביער גברעם הסמוך לאזורים בהם התקיימו הקרבות במבצע צוק איתן. אני מקווה שהאתר הזה שממנו ייצאו טיולי אופניים, סיורי פריחה וטיולים נוספים יזכיר לכל המטיילים שהם יכולים לעשות זאת בזכות החיילים ששילמו בחייהם עבור היכולת שלנו להמשיך ולחיות כאן חיים נורמליים״

 Hanay

זוהר צפון, מנהל תהליך התכנון מטעם קק"ל, סיפר על החלטת הקמת האנדרטה: "ועד משפחות חללי צוק איתן הגישו בקשה ליו"ר קק"ל, דניאל עטר, שהחליט לקחת את הפרויקט לטיפולו האישי והוא הנחה את המרחב כיצד לפעול. מיקום האנדרטה נקבע לאחר סיורים רבים במרחב ובייחוד באזור הסמוך לעוטף עזה ומרחב הלחימה בזמן מבצע 'צוק איתן'. מכל המקומות שראינו, המשפחות התאהבו ביער גברעם. רתמנו את המועצה האזורית חוף אשקלון ואת המועצה לשימור אתרי מורשת בישראל ולאחר אישורים הוחלט שזה המקום״.

 תגובת ראש המועצה יאיר פרג'ון : " אין מקום מתאים מיער גברעם לבנות בו את מצבת הזיכרון לחללי מבצע צוק איתן. יער גברעם מסמל את השאיפה שלנו, תושבי עוטף עזה, לחיות בשלווה ובשלום בחבל ארץ יפהפה זה. הלוחמים שנפלו במבצע צוק איתן הקריבו את חייהם כדי להבטיח את ביטחוננו ולאפשר לנו לשוב לשגרת החיים. אנחנו נוצרים את זכרם של הנופלים וגאים על הבחירה ביער גברעם להציב בו את האנדרטה המנציחה את גבורתם

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה