מסמכים משפטיים שכל יזם צריך להכיר

$(function(){setImageBanner('77552b4e-2d82-43dd-b308-7bfa9e46909e','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26591,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

אומת היזמות הישראלית נהדרת בכל הקשור לרישום חברות, הקמת מיזמים, גיוס הון וכל מה שנחוץ ליזמים כדי להתחיל לעבוד בסביבה מתאימה. הבעיה היחידה שנשארה ליזמים אלה היא שהם לא מכירים לעומק מה כוללות הפרוצדורות הבירוקרטיות שהם מחויבים להן כדי להקים חברה בישראל או כל מיזם מסחרי או עסקי.

 

לפעמים, האופי הישראלי החברמני, שלא לומר הידידותי מדי, עומד לו לרועץ כאשר יזם מנסה להסדיר את היחסים העסקיים עם שותפים, משקיעים, מפתחים ואנשים אחרים שעוזרים לו בדרכו למעלה עם הקמת חברה חדשה משלו. דווקא בתחום אנשי המקצוע שנחוצים לו באמת צריך להשקיע ולא להזניח, לא רק לקחת את נותני השירותים הטובים ביותר רק מבחינת גיוס הון או פיתוח המוצר אלה גם בתחום המשפטי.. מכיוון שבישראל פתיחת חברה אונליין היא אפשרית כיום, מומלץ להיעזר בשרות זה על מנת לבצע את הפרוצדורה בצורה המקצועית והמהירה ביותר.

 

אופטימיות אינה תחליף לניירת ופרוצדורה מהירה מסודרת

 

אמנם, אופטימיות היא מבורכת בכל הקשור לתהליך של פתיחת חברה ולשאיפות גדולות, אבל ללא הסדרה של מסמכי החברה מבחינה משפטית כל המיזם כולו עלול לרדת לטמיון, אם משום שלא הסדרתם רישום חברה כהלכה, ואם משום שלא הסדרתם את היחסים עם הרשויות ועם שותפיכם בהסכם מייסדים במחשבה על כך שהמיזם עשוי להשתנות יום אחד ולקבל מפנה אחר משחשבתם עליו. לכן, ראייה קדימה  נחוצה לכל יזם, והיכרות עם המסמכים המשפטיים להלן שבלעדיהם אין קיום לחברה. זכרו גם כי בישראל קיימת אפשרות של פתיחת חברה אונליין, ולכן אין סיבה לא להכיר את המסמכים המשפטיים הנחוצים לכם.

 

בעזרת אילו מסמכים מקימים חברה?

 

  • טופס בקשה לרישום חברה הוא הטופס הבסיסי ביותר שבלעדיו לא יכולים לבצע פרוצדורה של הקמת חברה. בטופס זה אתם רושמים את כל הפרטים הבסיסיים ביותר: שלושה שמות לחברה בעברית ובאנגלית, כתובת החברה ופרטי העו"ד שרושם את החברה שלכם.
  • תקנון החברה אינו מסמך שאפשר לוותר עליו אצל רשם החברות. בטופס זה אתם מצהירים על מטרות החברה, מפרטים את ההון הרשום של החברה, שמה, הון מניות מוקצה לבעלי המניות (חלוקת אחוזים), פרטי בעלי המניות כולל כתובת ות.ז. רשם החברות יקבל תמונה מלאה על החברה ומידת חוקיותה. בתקנון זה שמנסחים עם הקמת החברה אתם גם מפרטים שהחברה הינה פרטית , בעירבון מוגבל, יכולה לעסוק בכל עיסוק חוקי, ומספר בעלי המניות אינם עולים על 50.
  • הסכם מייסדים נכתב עם הקמת החברה, ומאוד מומלץ להתעכב עליו לא מעט משום שהוא מפרט את חלוקת החובות והזכויות ואת אחריות המייסדים כל אחד וחלקו, ולוקח בחשבון מה יקרה גם כאשר תתפרק החברה. כדאי להקדיש לו מחשבה משום שהוא מחייב אתכם להעמיק ולנסח כראוי את יחסי המייסדים ואת מטרות החברה. זה חיוני במיוחד לסטארט אפים משום שידוע שהם לא תמיד נשארים באותו מצב שבו התחילו ולכן יש להסדיר את כל המצבים המשתנים האלה מראש כדי למנוע סכסוכים על שמות, רווחים וזכויות קניין רוחני.
  • אם אתם חברה בע"מ אתם מחויבים למנות דירקטורים, ולכן תמלאו גם טופס הצהרת דירקטורים, לפחות אחד מבחינה חוקית. חשיבות הדירקטורים בזהותם ובמידת היכרותם עם השותפים ועם המטרות של החברה. טופס זה מצהיר כי הדירקטור של החברה יכול למלא את תפקידו ולפקח עליה כחוק. בד"כ בחברה בתחילת דרכה בעלי המניות הראשונים הם גם הדירקטורים בחברה.
  • בעלי המניות של החברה יפורטו כחוק בטופס הצהרת בעלי המניות, כאשר כל מי שמופיע בו מצהיר כי הוא יכול וכשיר להחזיק במניות מבחינה חוקית ומשפטית. במסמך פרטי בעלי המניות כגון כתובת, טלפון, ת.ז. אחוזי החלוקה בין בעלי המניות יפורטו בתקנון החברה.
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה