מועצה אזורית באר טוביה זוכת פרס חינוך ארצי לשנת 2016

$(function(){setImageBanner('aaf9570c-64d4-4eee-8452-3116cacd185f','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26366,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

אתמול(יום א') התבשרו במועצה האזורית באר טוביה בבשורה משמחת אשר מוכיחה שאם משקיעים בחינוך רואים תוצאות . משרד החינוך, הכריז על מ.א באר טוביה כאחת מ-5 הרשויות המקומיות בישראל, שזכו בפרס החינוך לשנת 2016. המועצה זכתה בפרס החינוך על הישגיה והשקעתה בתחום החינוך תוך בנייה וביצוע של תהליכים חינוכיים ייחודיים וחדשניים. המועצה זכתה גם בפרס כספי בסך של 100,000 ₪ שיושקע במיזם חינוכי בתחומה.

הרשויות הזוכות נדרשו לעמוד במספר קריטריונים שנקבעו מראש ובין היתר, מעורבות ותמיכה של ראש הרשות ושל מינהל החינוך במערכת החינוך, הוראה ודרכי הערכה המותאמות למאה ה-21 ומובילות להישגים לימודיים, למימוש עצמי ולמצוינות, ביצוע יוזמות לקידום החינוך המדעי, טכנולוגי ומקצועי, בדגש על המתמטיקה, קידום מעורבות אישית וחברתית, קידום סובלנות והכלת האחר בהתייחס לאוכלוסיות עם צרכים מיוחדים, קידום חינוך איכותי בגילאים הצעירים קידום תפיסה הוליסטית ורצף חינוכי סביב כל שעות היממה ובין מגוון מסגרות החינוך, חיזוק המנהיגות החינוכית, פיתוח ההון האנושי וטיפוח מעורבות הורים לקידום מערכת החינוך.

במערכת החינוך במועצה האזורית באר טוביה לומדים 5,707 תלמידים, בני כל הגילאים, במגוון מוסדות חינוך פורמליים ובלתי פורמליים. ראש המועצה, דרור שור, מנהיג מדיניות של השקעה ענפה בתקציבי החינוך ובשנת 2015 תקציב החינוך היווה 45.8% מסך תקציב כל הרשות. בשנים האחרונות אחוז הזכאים לבגרות במוסדות החינוך במועצה עולה בהדרגה ונכון לשנת תשע"ה אחוז הזכאים לבגרות במועצה מהתלמידים שמתגוררים בה עומד על 75%.

אחוזי הנשירה במוסדות החינוך במועצה מכלל התלמידים הגרים ברשות עמדו בשנת הלימודים תשע"ה על 0.6%, לעומת הממוצע הארצי שעמד באותה השנה על 1.46%.

המועצה זכתה בתעודת הוקרה גם על אחוזי הגיוס הגבוהים בקרב בוגריה, כאשר בנות המועצה מככבות במקום הראשון בארץ ובני המועצה במקום העשירי . 

בנוסף לזכייה של מ.א באר טוביה זכו גם מועצה אזורית מטה בנימין, מודיעין, עכו וקריית מוצקין - הן הרשויות הזוכות בפרס החינוך לשנת תשע"ו (2016) , כל אחת מהרשויות תזכה בפרס בשווי 100 אלף שקל, שיושקע בפרויקט חינוכי ברשות.

ראש המועצה האזורית באר טוביה, דרור שור: "מדובר בהישג אדיר! המועצה שלנו הפכה לשם דבר בתחום החינוך, ולא בכדי. אנו משקיעים משאבים אדירים בכל המסגרות החינוכיות על מנת למצות את הפוטנציאל הטבוע בילדינו ואני שמח שזכינו להכרה גם משר החינוך, נפתלי בנט, ואנשי משרדו, זאת בהמשך לפרסי החינוך שהמועצה זכתה בהם במהלך השנים. אנו נוקטים בתפישה כוללנית שבה החינוך הבלתי פורמלי לא פחות חשוב מהחינוך הפורמלי, אנו מציבים את התלמיד במרכז ולא לחינם אנחנו ניצבים במקום הראשון מבחינת ההשקעה בכל תלמיד. בנוסף, אנו ממשיכים ביישומה של תכנית האב לחינוך אשר נבנתה יחד, בשיתוף הציבור, ואנו רואים בה מגדלור, ופועלים לאורה. אני רוצה להודות לאנשי החינוך המדהימים במועצה שעושים ימים ולילות למען בני הנוער שלנו, למורים הנפלאים וכמובן, לתלמידים ולמשפחותיהם על העבודה הנפלאה וההשקעה שהציבה אותנו בין הרשויות המובילות בישראל בתחום החינוך".

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה