תמונה ראשית

5 נושאים לדבר עליהם לפני חתונה שנייה

$(function(){setImageBanner('30973185-2798-42db-8df9-b183e55bd243','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26579,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

פותחים פרק ב'? הנה כמה נושאים שעלולים להיות נפיצים במיוחד בזוגיות חדשה ולכן כדאי לדבר ולהסכים עליהם מראש

מתחתנים בשנית? הנה 5 נושאים שחובה לברר ולדבר עליהם לפני החתונה.

חתונה שנייה טומנת בחובה מורכבות גדולה, מכיוון שבסיבוב של פרק ב' כל אחד מהצדדים מגיע לקשר עם "חבילה" משלו - ילדים, רכוש, אקסים וכד'.

אם בחתונה ראשונה ישנם חששות רבים, קל וחומר שיהיו חששות בחתונה שניה, וזה לגיטימי לחלוטין. כמובן שלא ניתן להעלים את אותם החששות לגמרי, אך בהחלט אפשרי למזער אותם על ידי עבודת הכנה טרם החתונה.

אותה עבודת הכנה צריכה לכלול שיחה רצינית, עמוקה וכנה לגמרי שעוסקת בתיאום ציפיות באשר לנושאים המרכזיים עליהם זוגות רבים בדרך כלל. 

חינוך. הנושא החשוב ביותר בעיניי הוא חינוך הילדים. זהו הנושא הרגיש ביותר שמוביל להכי הרבה מריבות בין בני זוג באופן כללי, ועל אחת כמה וכמה כשמדובר בזוגות של פרק ב'.

צילום: pexels

התנהלות וחלוקת תפקידים. תחשבו כמה המצב הזה מורכב - נוצרת למעשה משפחה חדשה, נולדים חוקים חדשים, נורמות חדשות, מערכות יחסים חדשות וקיים בלבול גדול באשר להתנהלות המשפחה. על מנת להקדים תרופה למכה, חשוב מאוד לערוך תיאום ציפיות ולהחליט יחד על חלוקת התפקידים, גם בהיבט הטכני, אך בעיקר בהיבט החינוכי.

לדבר עם הילדים. לאחר שבני הזוג מקבלים יחד את ההחלטות הללו, חשוב מאוד גם לשתף את הילדים על מנת למזער את הבלבול.

האקסים. נושא נוסף שיש לתת עליו את הדעת הוא מערכת היחסים עם האקסים. כשדכנית, נתקלתי לא פעם ולא פעמיים במקרים בהם זוגות של פרק ב' נכנסו לריבים קשים מאוד עם בני הזוג החדשים שלהם עקב נושאים שקשורים לאקסים.

לדוגמה כאלה שנשארים בקשר עם האקס/ית לטובת הילדים, ועושים ארוחות משותפות או יוצאים לטיולים משפחתיים, וזה לא מקובל על בן/בת הזוג החדשים. לכן יש להגדיר מראש את גבולות הקשר - מה מותר, מה אסור.  

כסף. עוד נושא חשוב לא פחות הוא הנושא הכלכלי. ידוע כי אחת מהסיבות הנפוצות לגירושים היא כסף. תחשבו עד כמה הנושא הזה רגיש כשמדובר בחתונה שנייה, בה כל צד מגיע עם רכוש משלו, וגם יש הוצאות מיוחדות כמו מזונות וכד'. לא פשוט בכלל. לכן גם בנושא זה יש לשבת, לשוחח ולקבוע הסכם מסוים בין בני הזוג לגבי כל העניינים הפיננסים.

לסיכום, אני יכולה להעיד כשדכנית שאני מכירה המון זוגות שפתחו פרק ב', התחתנו בשנית ועשו את עסקת חייהם. אני יכולה לומר חד משמעית שסוד הצלחתם היה העובדה שהם דיברו על הנושאים הללו מראש ובכך תרמו לחיזוק הזוגיות שלהם וגם מנעו ריבים מיותרים. 

הכותבת היא הראלה ישי, שדכנית עם ניסיון של למעלה מ-25 שנה - לחילונים, מסורתיים ודתיים, ומחברת הספרים "סטטוס: בזוגיות" ו"שניים סוכר".

לאתר של הראלה לחצו כאן. לגלישה בסמארטפון

 

 

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה