אלפים הגיעו ללוות את רס"ר הדס מלכא ז"ל בדרכה האחרונה בבית העלמין אשדוד

$(function(){setImageBanner('d9c2d3d2-329e-41d8-8bb0-3f1facf8d1a5','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26366,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

אלפים רבים הגיעו לתת כבוד להדס מלכא . המפכ"ל אלשיך, השר לביטחון פנים, שרים, חברי כנסת ומפקדים הצדיעו לחיילת הגיבורה ששרתה במג"ב. הדוד מוטי מלכא לא השאיר עין יבשה וצעקות האם צמררו את האלפים

בבית העלמין לא זכור כמות כה גדולה של אנשים ואישים בהלוויה בעיר אשדוד שהחלה אחרי חצות ונמשכה עד כ 02:00 לפנות בוקר.

כולם באו לתת כבוד אחרון לחיילת הגיבורה, הדס מלכא שנרצחה באכזריות בערב שישי בעת מילוי תפקידה במזרח ירושלים.

צעקותיה של האם פילחו כמו סכין את לבבותיהם של האלפים. אביה של הדס קרא את הקדיש בקול חנוק ושבור והחיילים והחיילות כמו כל הבאים לא יכלו לעצור את הדמעות. 

אל ההלוויה הגיעו מקורבים רבים של המשפחה ובינהם בין היתר, ראש העיר, ד"ר יחיאל לסרי יו"ר המחנה הציוני, יצחק בוז'י הרצוג, ח"כ עמיר פרץ וסופה לנדבר, דרור שור ראש המועצה האזורית באר טוביה.

 

גם בכירי משטרת ישראל ברשות המפכ"ל, רוני אלשייך התייצבו, הספידו והצדיעו לחיילת הדס מלכא: 

 

דודה של הדס, מוטי מלכא מנהל המשכן לאומניות הבמה באשדוד ספד להדס:

"מה יפית ומה נעמת הדס שלנו, כמה שמחת חיים היו בך. שאלתי אותך למה שירות קרבי. אמרת אני מתפלאת עליך דוד מוטי, אני צריכה לתרום ולשמור על עם ישראל. 

הדס שלך, דוד אחי, מעתה היא רק זכרון. נקבל את הדין נקום להמשיך כי יש לך ולרעייתך הנפלאה גאולה עוד בנים ובנות כך הוא העם היהודי, משואה לתקומה".

 

תמיר אחיה של הדס:
"הדס שלנו יפה שלנו. נשתדל לקחת וללמוד ממך את שמחת החיים, השליחות שלך לעם היהודי. נזכור אותך הדס שלנו, אצילה שלנו יפה שלנו. 

הדס הייתה לך היכולת ליצור חיבור עם כל אדם, אהבת אומנות, ספורט, כדורסל ושחייה. היית מנהיגה, אי אפשר היה לעצור אותך כשרצית משהו, כל כך הרבה תוכניות לעתיד שהסתיימו במכה אחת. כואב לי וצר לי, לנו. אני אוהב אותך אחותי הקטנה. לעולם לא אפסיק לחשוב עלייך".

גיא אחיה של הדס:
"הדסי ילדה אחות היו לך חלומות רבים, רצינו רק לראותך גדלה עומדת מתחת לחופה.
קומי עורי אחותי הקטנה היפה. תגידי שזה לא את.

אחותי לנצח אזכור אותך זכרונך לא יעלם. עידו יזכור את הדודה שלו גיבורה הפרידה ממך קשה, בבקשה תשמרי עלינו מלמעלה.  אוהבים אותך לעד".

אחותה של הדס שקד:
"היו שואלים כמה אחים אנחנו תמיד עניתי בגאווה שישה. היום אצטרך לענות חמישה אחים, שום דבר לא יוכל להחזיר אותך אחותי".

קבענו ללכת לים להשתזף, את אמרת נראה, אסיים את המשמרת. סיימת את המשמרת והחיים. תודה על הכל נזכור אותך לנצח
גפן, נטע ושקד האחיות הקטנות".

חברותיה של הדס:
"מי היה מאמין שנלווה אותך בדרכך האחרונה, תמיד אמרת מי יכול עלי, היית לוחמת בנפשך, תמיד אמרו לנו שאנחנו לעולם לא נפרדות. היינו חבורה של שמונה, רק המוות הפריד בינינו, איך אפשר להיפרד הדס, קטפו אותך בצער ובכאב. אוהבות אותך מצדיעות לך תודה שהיית חלק מהחיים שלנו".

ראש עיריית אשדוד, ד"ר יחיאל לסרי :
"המומים כואבים ומסרבים להאמין על לכתה של הדס, העיר אשדוד בו נולדה ומושב עזר בו גדלה מצטרפים לכאב העצום של המשפחה, מצטרפים למועקה והיגון מאז נודע האסון בערב שבת, לוחמת אמיתית שנלחמה במחבל ימך שמו".

דוד וגאולה, הילדים ובני משפחה, אין נחמה במותה של צעירה בדמי ימיה,  אנו באים לחזק, לתת כתף, לתמוך, זה הניצחון על האויבים שלנו. אנו חייבים לך את החובה להמשיך ולרדוף את השלום. נתפלל לימים טובים. תהיי נשמתה צרורה בצרור החיים

יעקב שבתאי מפקד משמר הגבול, ציין ש- 491 שכל משמר הגבול מיום היווסדו וסיפר על לוחמת מצטיינת ואדם ערכי. 

"שלושה מחבלים הגיעו לרצוח יהודים באשר הם, כולי תקווה שלא נצטרך להספיד עוד את לוחמינו, לוחמינו נחושים להלחם נגד כל אלה שעומדים עלינו לכלותינו".

שמאי אף הבטיח שמשמר הגבול יפעל להנצחת הדס וידאג לכך, "בשם לוחמי ומתנדבי משמר הגבול אני מצדיע לך". 

 

השר לבטחון פנים, גלעד ארדן אמר:

זכרונה של הדס לא ימוש מאתנו. נעשה כל שלאל ידינו שכשם שחייה היו מרובי ערך כך תיהיה גם נפילתה. את הערך לכך ניתן בכך שנמשיך לפתח את ארצנו ונגן על ציון כי היא בית חיינו. אנו נמשיך ללכת בדרכה של הדס, נמשיך לבנות ולפתח את ארצנו לא, נכנע ולא נוריד את ראשינו בפני המחבלים הארורים, נרדוף את אויבנו ומבקשי רעתנו בכל מקום בו יימצאו. זכרה של הדס יהיה חתום בלב העם כולו. קול צחוקם של ילדים סביב שולחן השבת נשמע גם בליל שבת הקשה אמש, בזכות הדס וחבריה הלוחמים מגני בירתינו, שומרי ישראל בירושלים, ביישובים ובגבולות. את הדס היית מהמשובחים שבשומרי החומות." חתם השר את נאומו.

מפכ״ל המשטרה, רנ״צ רוני אלשיך, ספד להדס מלכא ז״ל:

"הדס היקרה! את מצטרפת היום לרשימה ארוכה של למעלה מאלף וארבע מאות ושישים חללי משטרת ישראל. חייך ואופייך היו בבחינת מיקרו-קוסמוס של המשטרה כולה.למדתי, כי אכן היית לוחמת מזן אחר. מתוך תחושת שליחות עמוקה ורצון לתרום, נלחמת לעבור למג"ב ולהשתבץ כלוחמת מן המניין.

עם סיום שירות החובה, עברת לשרת בקבע ביחידת סמ"ג 5, תוך שהבעת רצונך לצאת לקורס קצינים, נאמנה לעצמך ולערכים הכה בולטים שספגת מבית.

חברייך מספרים שהיית עולם ומלואו. ערכית, אוהבת הארץ ואנשיה. במג"ב מספרים כי לצד היותך מקצוענית ו"פייטרית", היית האחות הגדולה של כל הלוחמות בשירות סדיר, דאגת לרווחת כולם ולאווירה טובה, תמיד חייכת, תמיד הושטת יד לעזרה, ושמחת החיים שלך סחפה אחריה את כולם. דרכך, היא דרכה של המשטרה. מחד- לחימה והגנה על החיים ועל הקיום הפיזי.

מאידך- מאבק על שינוי פני החברה. לצורך כך, נדרשים לוחמים כמוך הדס. לוחם שרואה עצמו משרת ציבור. לוחם אוהב אדם! במשימה זו, כמו באחרות, הדס, את וחבריך, נדרשתם להיות לוחמים מסבירי פנים. מחד- להיות במשימה של שירות לאזרח, מאידך תוך עשירית השניה, להפוך ללוחם.

נלחמת מול המחבל שהסתער עליך, חבריך הכריעו אותו, אך לצערנו, אנו עומדים היום מול המחיר: קבר טרי של קרבן כואב למשפחה, למג"ב, למשטרה, לאומה כולה. אני קורא לאזרחי ישראל כולם לזכור אותך, לא רק כלוחמת מול הטרור, אלא גם כלוחמת את מלחמתה המגוונת של המשטרה עבור החברה בישראל. מלחמה- שלא תמיד זוכה להערכה הראויה לה״.

למשפחתה של הדס ז״ל, משפחת מלכא, אמר המפכ״ל בהספדו:

״ההקרבה של השוטרים והשוטרות אף פעם איננה אנונימית. כמו תמיד, להקרבה הזו של הדס, הקרבה שאין למעלה ממנה, יש שם פרטי ושם משפחה, הורים ואחים. לעולם אין מילים מול קבר פתוח. נדמה כי לעולם אין מלים מול השכול. אין בכוחן של מילים לתאר את עוצמת הכאב. כאבכם הוא כאבנו. אבלכם הוא אבלנו, אבלנו הוא אבלה של האומה כולה. אומה שנשענת לא במעט על אנשים כה צעירים, פניה היפות של החברה הישראלית. הפכתם שלא מרצונכם, לחלק בלתי נפרד ממשפחת משטרת ישראל. אנו מחבקים אתכם ומבטיחים כי לעולם לא תצעדו לבד״.

בסיום הספדו אמר המפכ״ל: ״כאן, מעל קברך הטרי, אנו מבהירים כי אירועי טרור רצחניים כגון אלו, לא ירפו את ידינו. המשטרה עושה ותעשה כל שלאֵל ידה, לשמור על ביטחונם של אזרחי ישראל, וידנו תשיג את כל מי שינסה להרים יד על שוטרי ישראל! משטרת ישראל מרכינה היום ראשה עם מותך ומבטיחה ללכת בדרכך. בשמה של המשפחה הגדולה של כולנו, משפחת משטרת ישראל, בשמם של רעייך ועמיתייך, בשמה של אומה אסירת תודה שאלה הם שוטריה, אני מצדיע לך! יהי זכרך ברוך!״.

מפקד משמר הגבול, ניצב יעקב (קובי) שבתאי אמר בנאומו:

"ארבע מאות תשעים ואחת לוחמים ולוחמות, שכל משמר הגבול מיום הקמתו. כל אחד ואחת הם עולם ומלואו. האחת הזו היא הדס - סמל לפטריוטיזם ולציונות. מפקדיה של הדס מספרים על לוחמת מצטיינת, אשר שאפה למצוינות ושלמות בכל משימה אותה ביצעה.

בערב יום שישי, שלושה מחבלים בני בליעל הגיעו להרוג ולרצוח יהודים באשר הם. הדס וחבריה לצוות, פעלו בחירוף נפש ובאומץ לב, ונטרלו את המחבלים אשר היו חמושים ברובה ובסכינים. לצערי הדס שילמה בחייה.

מותה של הדס וחללינו אשר נפלו בעבר, הנם נר לרגלנו ומורשתם היא דרכנו. לוחמינו, הפרוסים מדן ועד אילת, ימשיכו להיות מוכנים ונחושים לפעול באומץ לב, תוך חתירה למגע, למול כל המבקשים לקום עלינו ולכלותינו.

כולי תקווה שלא נידרש עוד להספיד את לוחמינו, אולם אני מתחייב שנמשיך להילחם בטרור ללא פשרות. משפחת מלכא היקרה, משמר הגבול יהא לכם כמשפחה אוהבת ומחבקת. נמשיך להיות לצדכם ונפעל להנצחת זכרה של הדס ז"ל". מפקד מג"ב סיים את נאומו בהצדעה להדס ז"ל. 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה