מועצת חוף אשקלון מוקירה את מייסדי ומייסדות מושב חלץ

$(function(){setImageBanner('56fd642f-6c97-42ae-9548-a02c92bfac47','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26435,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

המועצה האזורית חוף אשקלון קיימה ערב הוקרה לוותיקי וותיקות המושב חלץ אשר הוקם בשנות ה-50'. הערב כלל פולקלור, ובה הוצגה תערוכת תמונות, הוגשו מאכלים אותנטיים תימניים והוענקו תעודות הוקרה.

 

ברוח השיר המוכר והישן "אני זכריה בן עזרא" ,המספר על העלייה מתימן, הוקם בשנות ה-50' מושב חלץ בתחומי מועצת חוף אשקלון.  עתה החליטו ראשי המועצה כי הזמן לומר תודה לעולים המייסדים. ביום חמישי בערב התקיים בבית העם במושב אירוע חגיגי שכולו פולקלור להוקיר תודה לוותיקים. בערב המרגש הוצגה תערוכת צילומים ישנים של המייסדים במעין קולאז', הוקרן סרט מיוחד שמציג את ראשית ההתיישבות ועד ימינו וכמובן הוגשו גם מאכלים אותנטיים. על החלק האומנותי המוסיקלי היו אחראיות נשים מתוך הקהילה.

 

שיאו של הערב היה חלוקת תעודות הוקרה  ל-70 מייסדים ומייסדות. ראש המועצה יאיר פרג'ון  כתב  בתעודת ההוקרה את השורות הבאות: " תעודת הוקרה והערכה מוענקת לך: על היותכם אנשי- מעש, אנשי חזון/ על הנפת את, מקוש וקלשון/ על תרומת כל המשפחה מגדול ועד קטון / על החינוך לאהבת הארץ בשמחה וברצון". את התעודות העניק פרג'ון יחד עם יו"ר הוועד המקומי יגיל יוסף ויו"ר האגודה רצון בן שלום.

 

מאחורי הצלחת האירוע עומדות הצוות המוביל המורכב מארבע נשים מהקהילה ובני הנוער בחלץ בשיתוף המחלקה לעבודה קהילתית בראשות נעמה שטרן והעובד הסוציאלי, שי אגמון ושני סטודנטים ממכללת אשקלון, שעברו הכשרה במחלקה לעבודה קהילתית.

 

יגיל יוסף סיכם את האירוע: "זה היה החלום שלי ואני שמח שהערב הצליח ואפילו מעל למשוער. התרגשתי  לפגוש מייסדים רבים שלא ראיתי שנים, חלקם לא יוצאים מהבית, חלקם גרים במקומות אחרים. הם הגיעו עם המשפחות שלהם לבית העם, זה הדבר הכי ענק שהצלחנו לעשות". במושב חלץ יש היום 141 בתי אב (כ-500 נפש) ועל פי התכנון ייבנו עוד 130 בתי אב שיפיחו רוח חדשה במקום. לדברי יוסף, יש כבר אישורי בניה  של רשות מקרקעי ישראל ושל גורמי הבניה. "מושב שלא זוכר את עברו, אין לו עתיד. אני שמח לומר שמשהו טוב קורה במושב חלץ והערב הזה היה עם הפנים לעתיד. אני שמח להיות תושב המקום".

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה