התלוננתם על חופים מזוהמים? אושר תקציב של רבע מיליון ₪ למועצה אזורית חוף אשקלון לניקוי חופים

$(function(){setImageBanner('53d71d14-a480-4d70-80db-3a817a2fa852','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26366,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

ראש המועצה האזורית חוף אשקלון, אירח ביום ראשון בצהריים בלשכתו את סגן השר להגנת הסביבה, ח"כ ירון מזוז. במפגש סקר ח"כ מזוז את התכנית "חוף נקי" מטעם המשרד להגנת הסביבה שבמסגרתה שילש המשרד השנה את הסכום המתוקצב לתוכנית "חוף נקי", ומקצה 8.6 מיליון שקלים לרשויות מקומיות שבתחומן נמצאים חופים בלתי מוכרזים בים התיכון ובאילת.

החופים של חוף אשקלון

בתחומי המועצה האזורית חוף אשקלון  משתרעת רצועת חוף בת שמונה ק"מ, מהם שני ק"מ חופים מוכרזים ועוד כשישה ק"מ חופים בלתי מוכרזים. לפי פרסום משרד לאיכות הסביבה, המועצה האזורית חוף אשקלון יכולה לקבל עד 240 אלף שקלים עבור ניקיון החופים. בפגישה בין ח"כ ירון מזוז לראש המועצה יאיר פרג'ון,  עלתה האפשרות להעסיק שוטרים בשכר לביצוע פעולות אכיפה בחופים. 

החופים הפתוחים בישראל מצויים בשטחי רשויות מוניציפליות או רשות הטבע והגנים ועליהן מוטלת החובה לשמור על ניקיון החופים שבתחומן, אבל רוב הרשויות מתקשות למלא את  חובתן. משום כך יזם המשרד להגנת הסביבה את התכנית "חוף נקי" שמטרתה למזער את מפגע הפסולת הימית בישראל ולהביא לניקיונם של החופים והים , בהתאם למחויבות הבינלאומית ולטובת הסביבה ובריאות הציבור בישראל. 

במסגרת הקול הקורא שמפרסם המשרד, תינתן התמיכה תינתן רק לניקוי חופים פתוחים ובלתי מוכרזים בתחום הרשות, באמצעות מכונת ניקוי או עבודה ידנית. הרשות שתקבל את התקציב תתחייב, בתמורה לתמיכה, לנקות את שטח החוף לפחות שלוש פעמים בשבוע לאורך כל השנה, או יותר מכך במקרה שמדובר ברשויות מקומיות שלהן קטעי חוף עם פלטי פסולת חריגים מהים (ורשויות אלה יוכלו לזכות בתמיכה נוספת).

ראש המועצה, יאיר פרג'ון הודה לסגן השר על תוספת התקציב. "אין ספק כי המעורבות האישית של ידידי, סגן השר מזוז, סייעה להגדיל את התקציב לצורך אחזקתם של קו המים ורצועת החוף הלא מוכרז לאורך שישה ק"מ" אומר פרג'ון.

סגן השר מזוז: "עם פתיחת עונת הרחצה, אני שמח שתוכנית 'חוף נקי' יוצאת לדרך. כולנו מכירים את בעיית הלכלוך והזיהום של חופי ישראל, תופעה שמשפיעה הן בריאותית והן סביבתית. המשרד שם לנגד עיניו בעיה זו ולכן החליט לשלש את התקציב לניקיון החופים, גם אלה הלא מוכרזים, זאת במטרה לסייע לרשויות שמתקשות בשמירה על ניקיון החופים. עם כינונה של תכנית זו, כולי תקווה שהקיץ הזה אזרחי ישראל יוכלו לרחוץ בחופים נקיים".

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה