הונחה אבן פינה להקמתם של שני בתי ספר באשכול: "זהו ניצחון הרוח על הטרור"

$(function(){setImageBanner('38e65394-a66f-4d0a-b2e9-17fb9d937a69','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26366,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

שני בתי הספר היסודיים, שייפתחו בחודש ספטמבר בשנה הבאה, יצטרפו לזה הקיים ניצני אשכול ויעוצבו עם סביבת למידה חדשנית שתאפשר לראשונה לילדי המושבים והקיבוצים ללמוד במערכת חינוך אחת ללא הפרדה

היום (ראשון) נערך במועצה האזורית אשכול טקס הנחת אבן פינה להקמתם של שני בתי ספר יסודיים חדשים.

הרעיון מאחורי הקמת המוסדות החינוכיים לא נולד הפעם כתוצאה מאילוצי ביטחון ומיגון, אלא בזכות הצמיחה הדמוגרפית שנרשמת בשנים האחרונות במועצה.

מקדשים את החיים ואת החינוך. מניחים את אבן הפינה, צילום: מועצת אשכול

שני בתי הספר ימוקמו בסמיכות לבית הספר היסודי הקיים ניצני אשכול, ויעוצבו עם סביבת למידה חדשנית שתאפשר לימוד משמעותי, תוך זיקה לאופי הכפרי של המועצה בדגש על מבנים חד קומתיים עם שטחי גינון משותפים. כל המבנים יהיו ממוגנים מפני ירי טילים, בהתאם להוראות פיקוד העורף.

כך ייווצר מצב שילדי המושבים והקיבוצים ילמדו לראשונה במערכת חינוך יסודית משותפת, ללא הפרדה סקטוריאלית.

בתי הספר החדשים צפויים להיפתח בספטמבר 2019. במקביל לבנייתם, מקיימת המועצה תהליך אסטרטגי מעמיק בשיתוף התושבים של גיבוש זהות חינוכית חדשה משותפת לצד חזון חינוכי ברוח ערכי האנשים המתגוררים באזור.

"אין מרגש מלהקים בתי ספר חדשים, דבר שמבטא יותר מכל את הצמיחה הדמוגרפית במועצה, את בואם של תושבים חדשים וחזרתם של הבנות והבנים הביתה, לקבוע כאן את ביתם", אמר ראש מועצת אשכול, גדי ירקוני.

"זהו ניצחון ההתיישבות והרוח על האתגרים והטרור. באשכול האירוע מרגש שבעתיים, עם המיזוג ההיסטורי בין קהילות המושבים והקיבוצים בבתי הספר היסודיים.

"מועצה אזורית אשכול מקדשת את החיים ואת החינוך ואנו בוחרים להשקיע את מירב המשאבים שלנו בחינוך. ידינו מושטת לשלום ואנו שואפים שגם שכנינו יזכו לחיים טובים ולהקמת בתי ספר חדשניים, ושהילדים משני צידי הגבול יזכו לגדול ולהתחנך באיכות חיים ובשקט".

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה