ירידת ערך מהותית בעת תאונה- מה עושים?

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('9ec5148a-0fa1-483f-b0ef-63e510ffdc3d','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,true,26591,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('9ec5148a-0fa1-483f-b0ef-63e510ffdc3d','/dyncontent/2024/3/13/eba24287-81c1-4524-8420-9aa872b7d7a6.gif',17612,'סמי שמעון אייטם כתבה ',525,78,true,26591,'Image','');},15]]);})
להאזנה לתוכן:

למרבה הצער תאונות דרכים הן חלק הסיכון שנוטל עליו בעל הרכב באחזקתו ובנהיגה היום יומית, כאשר חלק ניכר מתאונות הדרכים מסתיימות בנזק לרכב. ביטוחי הרכבים הפופולאריים הם ביטוח צד ג' הכוללים כיסוי לרכב הנפגע באשמת הרכב המבוטח, כאשר אלו אינם מכסים את הרכב המבוטח למעשה, אלא מגנים על הנהג מפני הצורך לשלם בגין התיקון ברכב בו פגע.

ירידת ערך

ביטוח מקיף לעומת זאת מספק הגנה ופיצוי לרכב המבוטח ללא קשר לגורם הנושא באחריות לתאונה.

כאשר רכב עובר תאונה קשה, לעתים רבות, מלבד העלות הישירה של התיקון עולה גם שאלת ירידת ערך. התאונה למעשה פוגעת בערכו הקיים של הרכב ושוויו בפועל צונח גם לאחר התיקון במידה וזה מתאפשר. במידה ומדובר במבוטח בביטוח מקיף אשר רכבו חווה תאונה ופגיעה משמעותית, עליו לקוות לירידת ערך בת שישים אחוזים לפחות, אשר תביא את חברת הביטוח להכריז על הורדת הרכב מהכביש ולפצות אותו על פי מחירון הרכב.

רכב שאינו מבוטח בביטוח מקיף וסובל מירידת ערך מהותית עד לקביעת טוטאלוס מוחלט, יותיר בידי בעליו קופסת פח הנראית כחסרת ערך. אלא שיש מי שימצא ערך גם ברכב שנפגע אנושות בתאונה ואינו כשיר עוד לעלות על הכביש. קונה רכבים לפירוק הוא סוחר רכב אשר מסתכל על הרכב ובוחן אותו בפרמטרים אחרים מאלו הנהוגים בשוק הרכב. מאחר והרכב אינו מיועד לעלות שוב על הכביש אין משמעות לחזות הרכב, לפגמים בצבע ובפח או למצבו המכני.

מכירת רכב לפירוק מתאפשרת לבעלים של כל סוגי הרכבים ובכל מצב מכני מאחר והרכב בלאו הכי עובר למגרש פירוק רכב. סוחר רכב הקונה רכבים לפירוק גוזר את שכרו מערך החלפים של הרכב המועברים לתעשיית חלקי החילוף במוסכים, כמו גם מגריטת גוף הרכב ומחזור הברזל הנמכר לתעשיות הברזל השונות.

חשוב לדעת כי במקרה בו הרכב היה מבוטח בביטוח רכב מקיף וכי בעליו זכה לפיצוי בגין אובדן הערך של הרכב מחברת הביטוח, הרכב יהיה שייך לחברת הביטוח והיא זו שתהיה זכאית למכירת הרכב לפירוק ולקבלת הפיצוי בגינו. למעשה, הליך זה מהווה ככל הנראה שיקול נוסף בעבור שמאי הרכב המועסקים בחברות הביטוח, בקביעת ערך הנזק הסופי.

רכב שעבר תאונה קשה ו/או פגיעה בשלדת הרכב, גם במידה ולא יוכרז כרכב המיועד להורדה סופית מן הכביש, יתקשה מאוד להימכר בשוק הפרטי. תעשיית הרכבים החדשים וסוכנויות הרכב מיד שניה מציעות תנאי מימון ומבצעים אטרקטיביים לכל סוגי הרכבים, והאפשרות לרכוש רכב מתקדם וחסכוני בעלויות התחזוקה, הדלק, הטיפולים והתיקונים מושכים רבים להעדיף זאת על פני רכישת חתול בשק, בוודאי כזה שעבר תאונה וירידת ערך.

מכירת רכב לפירוק היא פתרון מעולה לבעלי הרכבים הללו, אשר זוכים באמצעות שיחת טלפון אחת לפגוש סוחר רכב האומד את מחיר הרכב ביחס למצבו ולתפוקה הכלכלית שניתן להניב ממנו, משלם בגינו במזומן ואף דואג לניהול הבירוקרטיה הכרוכה בהעברת הבעלות על הרכב.

גם רכב ששלדת הרכב והפח החיצוני שלו נפגעו אנושות בתאונה ולמעשה לא יכול לקבל מענה ותיקון ממוסכי פחחות הרכב בשל מצבו, ובעיקר עם חלקיו המכניים והפנימיים השתמרו, יכול לזכות במחיר הוגן ומתגמל במסגרת מכירת רכב לפירוק, שכן לחזות הרכב, לצבע החיצוני ולפגיעות הפח אין כל משמעות בתהליך הגריטה והמחזור של הברזל והחלפים.

מלבד יתרונות העסקה למוכר הרכב והתועלות הכלכליות האפשריות שהיא מביאה לקונה הרכב, מכירת רכב לפירוק תורמת גבות לסביבה ירוקה ואקולוגית בזכות המחזור שהיא מאפשרת.

לפרטים נוספים: https://shlomobill.co.il

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה