$(function(){setImageBanner('9d1df1a8-aaa3-4871-a16d-f521d4ff90bc','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26579,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

לכבוד ט"ו בשבט וחג האילנות...
העצים שמלמדים אותנו על התנועה הכפולה של הנשמה, על הפריחה החיצונית והפריחה הפנימית.
איך לצאת מהדואליות ולהפוך להיות אדם גשר שמחבר בין שמיים לארץ.

 קרדיט צילום: רועי כהן

כשגרתי בירושלים, כל פעם שיצאתי מהעיר, בתקופה הזו של ט”ו בשבט, הייתי חוזרת לרגע להיות ילדה קטנה שמתלהבת מהטבע, כי הכל פורח! שקדיות יפיפיות, בצבע לבן ורוד, פורחות פתאום ורק לרגע, והן עדינות ושבריריות. וכל כך מתחשק לעצור בצד ולקטוף לי ענף ולקחת אותו איתי הביתה למזכרת. אבל לא מתאים לי לפגוע בעץ, ואני גם יודעת שזה לא יחזיק הרבה זמן מעמד באגרטל, ובכלל, אי אפשר ממש לשחזר את החוויה הזו של הטבע עם ענף... אז הייתי נושמת עמוק עמוק וצורבת את החוויה בדימיון שלי (ששוכן בבית החזה), וחושבת לעצמי, שאולי זה לא כל כך ילדותי - כי האדם הוא עץ השדה. 

בין האדם לעץ יש קשר הדוק, בתרבויות רבות ובתקופות שונות.

ביהדות, בספר 'דברים' האדם משול לעץ השדה ובספר 'תהילים' לעץ שתול על פלגי מים. בנצרות יש את עץ הצלב שהוא סמל למחדש המין האנושי. בבודהיזים, תחת העץ, גאוטאמא בודהא ישב כשהגיע להארה.   באגדות ובמיתוסים, כמו לדוגמה בסרט 'שר הטבעות' של פיטר ג'קסון, העצים היו ישויות חיות שעזרו למין האנושי.

בפן הפילוסופי, העץ מסמל גשר שמחבר במישור האנכי בין ארץ לשמיים; השורשים המתחפרים לתוך האדמה, והשחקים, הענפים הגבוהים והצמרת, המחפשים אחר אור השמש.

ובאמצע הדרך, בין מעלה למטה, שזה הגשר עצמו – הגזע והענפים, והפריחה.

והאדם גם כן אנכי, מצד אחד "רגליים על הקרקע", הוא חי בעולם הגשמי והחומרי, בו יש מחויבויות, מטלות וצרכים הכרחיים, ומצד שני "הראש בעננים", שאיפות וחלומות גבוהים, השתוקקות להשראה וליופי שמימיים וחיפוש אחר אהבת אמת אצילית.

השורשים הם מה שמחבר אותנו לעולם הזה; עבודה, משפחה, צרכים פיזיים וכו'.

הצמרת הגבוהה היא מה שמושך את המבט שלנו אל הכוכבים; סקרנות, שאלות מהותיות, חיפוש המשמעות.

אבל איזו משמעות יש לזה או לזה בלי הגזע? בלי הענפים? ובלי הפריחה?

הפריחה היא החיבור בין מעלה למטה - "מה עושים עם המבט אל השמיים", בשביל מה לחקור את משמעות החיים אם לא בשביל לחיות אותה בעולם. וגם "איך עושים את מה שעושים על פני האדמה”, איך מטפלים בילדים, איך חיים עם הבן זוג, איך הולכים לעבודה ובשביל מה.

משל האדם לעץ מגלה לנו סוד שכל העניין הוא לא בדואליות; מעלה או מטה, חומר או רוח, להיות פרקטי או להגשים חלומות, העניין הוא לא להיות "עמוד חשמל", אלא להיות עץ! להיות בתהילה! להיות חי!

האדם הוא גשר שיכול לחבר בין חומר לרוח, בין מעלה למטה, ואז הוא זקוף ופורח וחי באמת. זה הרגע של פריחת השקדייה, רגע שבו אנחנו פורחים, פורצים החוצה, אנחנו גשר, אנחנו 'וואו'.

עוד קצת על פילוסופיה ב'אקרופוליס החדשה':

 

27.1 יום ד' 20:00

קורס פילוסופיה כדרך חיים

מסע מרתק לשינוי פנימי וחברתי העובר דרך תרבויות עתיקות וחוקר את מטרת היקום, תפקידו של האדם ואת חוקי הטבע הפועלים בעולם.

 *מפגש היכרות בכניסה חופשית

 

 

23.2 יום ג' 20:00

אינשטיין ואפקט הפרפר

אלברט אינשטיין היה הרבה יותר ממדען סטנדרטי המוגבל ע"י הרציונל, גאונותו אפשרה לו לחבר בין מדע לרוח ובין היגיון לדמיון. הוא היה מהפכן אמיתי ופורץ גבולות מעורר השראה.
אילו סודות הוא חשף בפנינו? ומהו הקשר לאפקט הפרפר המסתורי?

מרצה: אלעד פרוטר

 

דקר 26 ב' רובע ד' אשדוד 08-8506226

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה