סיפורה המרגש של טליה תלמידה בעלת צרכים מיוחדים בבית ספר ברויאר יד בנימין במועצה האזורית נחל שורק

$(function(){setImageBanner('722db3e3-fde8-47e3-9ee9-d4ab6a7d899c','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26435,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

היום (שלישי) הוא יום המודעות לשיוויון אנשים בעלי מוגבלויות. במועצה אזורית נחל שורק נוספה ליום זה משמעות מיוחדת, מתחילת השנה תלמידה בעלת צרכים מיוחדים הצליחה להשתלב בבית ספר ברויאר יד בנימין.

 טליה נולדה במשקל 520 גר' בשבוע 26 להריון והצוות הרפואי בבית החולים נאבק על חייה. טליה היתה מונשמת באינקובטור חודשים רבים, השתחררה מבית החולים כשהיא עם חמצן סביבתי ושהתה בבית עם סייעת צמודה עד גיל 3.

רק בגיל 3 נכנסה טליה למסגרת שיקומית בבית החולים אסף הרופא שבו נולדה.

כשהיתה בת 4 קיבלו הוריה את האבחנה - טליה סובלת משיתוק מוחין. "כאשת צבא ידעתי שאלחם על ביתי הבכורה בכל כוחי ועשיתי ככל יכולתי כדי להעניק לה את כל הטיפולים האפשריים כדי שתגדל ותצמח. לצערי אף אחד בעצם לא ידע לומר מהי בדיוק הפגיעה ובתוך תוכי חלמתי על חינוך רגיל וכישורי חיים כמו כולם" מספרת אופירה האם.

בהמלצת הצוות הפרא רפואי טליה למדה בבית ספר לחינוך מיוחד אסיף גנים באסף הרופא בכיתות א, ב, ג, ד כאשר היא מוקפת באנשי טיפול מהתחום. אופירה לא אמרה נואש ולא הרפתה מהמאמצים לשלב את ביתה בחינוך רגיל.

בשלב מסוים קיבלה אמה של טליה טלפון מהמפקחת שסיפרה לה שיש בית ספר מדהים ביד בנימין שבמועצה אזורית נחל שורק ושתלך לראות.

שבועיים לפני תחילת הלימודים הגיעה אופירה לתומר תמרי מנהל בי"ס ברויאר. עוד בשיחת הטלפון הראשונית לפני ששמע במה מדובר אמר "בואו אלינו".

דוברות נחל שורק

אופירה הגיעה לפגישה בבית ספר ברויאר בוגרים והתאהבה ולטליה הובטח שילוב בכיתה רגילה.

כשהגיע לראש המועצה אלי אסקוזידו המידע שהיא זקוקה לכיסא ושולחן מיוחדים הפעיל את כל הגורמים במועצה שיתאימו לה את הציוד הנדרש.

גם עבור מחשב המותאם לבעיה המוטורית שממנה היא סובלת פעל במשרד החינוך. לשמחתנו.הרבה, טליה התקבלה בבית הספר בצורה מדהימה בחום ובאהבה והיום כמה חודשים אחרי נראה שהיא משתלבת חברתית ואהובה על חברותיה.

דוברות נחל שורק

לקראת יום המודעות לשיוויון בעלי מוגבלויות שחל היום ביקשה אופירה לשלוח את המילים הבאות:

"נפלה בחלקי הזכות לפגוש אנשים טובים באמצע הדרך, יישר כח לראש המועצה אלי אסקוזידו ולכל הצוות. שילוב טוב מזה לא יכולתי לבקש".

ראש המועצה אלי אסקוזידו "בימים אלו של התעצמות השיח בנושא השיוויון שמח שנפלה בחלקי הזכות להיות שליח טוב לשילובה של ילדה מקסימה בחינוך הרגיל אצלנו במועצה"

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה