אירוע נטיעות והקמת חורשת שותפות יואב- לזכרו של מארק גולדשטיין ז"ל

$(function(){setImageBanner('c945bd96-79f0-4ed0-9095-5cc0fda20888','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26435,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

ביום שישי התקיים אירוע נטיעות של תושבי מועצה אזורית יואב, בה הנציחו את זכרו של מארק גולדשטיין ז"ל מנכ"ל הפדרציה היהודית בליהיי ואלי, והקימו את חורשת שותפות יואב - על שם "ליהי וואלי" לזכרו

חלפו כשני עשורים מאז נטיעת החורשה בסמוך לחירבת סומייל, ביוזמת שותפות ביחד יואב - ליהי וואלי וקק"ל. מארק גולדשטיין, מנכ"ל פדרציית ליהי וואלי היה היוזם והחולם. בעקבות מחסור במים, העצים התקשו להתבסס באדמת הארץ. כעת לאחר לכתו ולזכרו, המועצה בשיתוף קק"ל מימנה הקמת מערכת השקיה כדי להבטיח שחזונו של מארק יתממש!

מארק גולדשטיין, מנכ"ל הפדרציה היהודית בליהיי ואלי, כהן במשך 16 שנים, הוא נפטר באוקטובר 2018 בגיל 60.

מארק היה בנו של ניצול שואה, וביצע את כל הקריירה המקצועית שלו לשירות קהילתי יהודי ולחייו למטרות יהודיות, בינהם הגיע לביקור במועצה האזורית יואב  במסגרת פרויקט "שותפות ביחד" .

במהלך ימי ביקורו, נערכו סיורים בבתי הספר 'האלה' ו'צפית' בהשתתפות הצוות הבכיר ומנהלי בתי הספר. מארק התרגש למראה הבינוי החדש בבתי הספר, מתחם הפנימיה המשודרג ומתחם לימודי הסביבה בצפית. ראש המועצה העלתה בפני האורח אתגרים כגון שיפוץ חדר האוכל כמרכז חברתי של 'צפית' והקמת ספריה ב'האלה'.

מארק ז"ל עם ראש המועצה האזורית יואב בביקורו בישראל

מארק התארח ברבדים, השתתף בוועדת היגוי שהתכנסה בבית של מטי שבמושב סגולה וביקר ביער השותפות שליד נחלה.

במפגש הסיכום שבו השתתפו ראש המועצה, ד"ר מטי צרפתי הרכבי, נציגי החינוך והמתנ"ס, רווית אוחיון, מהסוכנות היהודית וסינטיה וורוצלבסקי, יו"ר ועדת ההיגוי של "שותפות ביחד"  התקיים שיח על שיתופי פעולה נוספים עתידיים, העמקת השותפות והקשר עם הפדרציה היהודית למען יואב.

המועצה האזורית יואב החליטה לקיים אירוע נטיעות  והקמת חורשה לזכרו. 

צילום ניסן חלבה

עשרות תלמידים, תושבים, בעלי תפקידים, בני משפחה וחברי שותפות יואב- ליהי ואלי השתתפו באירוע נטיעות מרגש בחורשה וחלקו כבוד לזכרו של מארק גולדשטיין, מנכ"ל פדרציית ליהי וואלי.

אלמנתו של מארק, גב' שרי גולדשטיין ספארק וראש המועצה, דר' מטי צרפתי הרכבי הסירו לוט מאבן זיכרון לכבודו.

מארק גולדשטיין היה מיוזמי נטיעת החורשה לטובת תושבי מועצה אזורית יואב. נטיעות בוצעו במהלך השנים, אולם, מחסור במים ואדמה בעייתית לא אפשרו לעצים להתבסס.

לאחרונה, ראש המועצה בשיתוף קק"ל החליטו להתקין מערכת השקיה מוטמנת על מנת שהאדמה הזו, בארץ ישראל שמרק כל כך אהב, תגשים ותצמיח את חלומו.

דר' מטי צרפתי הרכבי נשאה דברים לזכרו של מארק וחלקה עם הנוכחים את חזונו: "מארק, אהב בכל לבו את המועצה שלנו וליווה אותנו שנים רבות. יחד הקמנו שותפות שהיא משפחה, ויחד ממש לפני כשני עשורים הקמנו את החורשה הזו - פינת חמד. מארק היה ציוני אמיתי, איש של חזון ועשייה, מרק האמין כי, צריך לטעת חלומות גם באדמת הארץ ולצד החורשה הזו להצמיח גם קהילה איתנה ביואב. מארק ליווה אותנו ברגעי שמחה ותמך בנו ברגעי חירום ומלחמה – אשרינו שזכינו במארק כחבר".

 

צפו באלבום תמונות - צילומים ניסן חלבה :

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה