שבוע הפרויקטים בתיכון באר טוביה: שבוע של למידה מחוץ לקופסה/ מחוץ לכיתה...

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('0ba05a72-3a5f-42f5-8ac7-6ec85544b7b5','/dyncontent/2024/3/13/eba24287-81c1-4524-8420-9aa872b7d7a6.gif',17612,'סמי שמעון אייטם כתבה ',525,78,true,26435,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('0ba05a72-3a5f-42f5-8ac7-6ec85544b7b5','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,true,26435,'Image','');},15]]);})
להאזנה לתוכן:

בתיכון באר-טוביה לראשונה קיימו את מה שנקרא "שבוע הפרויקטים"- שבוע המפריד בין שתי מחציות השנה ומתחיל מיד לאחר יום חלוקת תעודות של הסמסטר הראשון, מדובר על למידה עתידנית המתאימה עצמה למציאות המשתנה ומשמרת את הרלוונטיות של החינוך ללומד ושל הלומד לעולם

אז מה כל כך מיוחד בשבוע הזה? נתחיל בזה שמערכת השעות והצלצולים הרגילה מתבטלת לחלוטין ובמקומה יצר ביה"ס מערכת ייחודית לכל שכבה ל1920 תלמידיו.

את הרעיון לשבוע הפרויקטים הביא עמו מנהל בית הספר, רוני ארז ומאחוריו עומדת למידה החורגת מהלמידה המסורתית הפרונטאלית ועל-ידי כך נוצרת למידה משמעותית בהרבה, שכן מדובר בלמידה ע"י התנסות אישית מתוך מוטיבציה פנימית, למידה בה התלמיד בוחר מה לחקור, על מה ללמוד ובאיזה נושא להרחיב את ידיעותיו.

לרעיון זה רתם ארז את צוות הניהול, המורים והעובדים. התוצאה- שבוע פרויקטים ראשון שהסתיים בהצלחה ובהתלהבות גדולות מאוד מצד התלמידים, הצוות ומפקחי משרד החינוך שהגיעו כדי להתרשם מיצירה כה מורכבת בתיכון מרכזי כמו תיכון באר טוביה.

שבוע הפרויקטים בתיכון באר טוביה

נגה ברעם, המפקחת הכוללת של בית הספר מספרת:

"שבוע הפרויקטים בבאר טוביה הינו יום של חג. כאן נרקם הלכה למעשה הרעיון של פדגוגיה מוטת עתיד. כל מי שמסתכל על הנעשה במסדרונות, בכיתות ובחצר ביה"ס מבין כי היוזמה מקיפה ונוגעת בכל שכבות הגיל, ובכל אחת ואחד מהתלמידים. נהניתי לראות את העשייה העשירה" .

ענת זמל, המפקחת על החינוך החברתי במחוז ההתיישבותי סבורה כי "בית הספר האזורי באר טוביה ממשיך לחנך בצורה הייחודית שלו לערכים, למעורבות והעצמה חברתית. שבוע הפרויקטים הוא עוד מיזם שיכל להתבצע בצורה הכל-כך גדולה שלו רק עם אנשי החינוך החולמים והמבצעים שיש בבית הספר. יישר כוח לכולם".

שבוע הפרויקטים בתיכון באר טוביה

רוני אלדר, תלמידת כיתה י': "נכנסנו לבית ספר המקושט והייתה אוירה מאוד טובה ושמחה באוויר. לקחנו הפסקה מהעומס, השיעורים והמבחנים ופשוט נהנינו. למדנו  וחקרנו כל מיני תחומים. זו הייתה הזדמנות מעולה להתגבש עם הכיתה והשכבה ולהכיר אותם מצדדים אחרים. אני מקווה ששבוע הפרויקטים יהפוך למסורת אצלנו בבית ספר".

הילה שמואלי, תלמידת כיתה ז' מספרת כי "במהלך השבוע צברתי המון ידע וחוויות. שבוע פרויקטים נתן לי חופש מהלימודים ובנוסף נהנית י מהפעילויות שנערכו בבית הספר".  

שבוע הפרויקטים בתיכון באר טוביה

אלין מילול, רכזת החינוך החברתי אשר ריכזה את שבוע הפרויקטים אומרת כי השבוע עלה על ציפיותיה. כך אמרה  "בכל מקום אפשר היה לראות חגיגה של עשייה, יצירה ולצידה אחרת. תלמידים ומורים רבים ניגשו אליי כדי לומר תודה שיצרנו שבוע כה משמעותי עבורם, המורים קיבלו הזדמנות להכיר את תלמידיהם מזוויות שבדרך-כלל לא ראו ואילו התלמידים קיבלו הזדמנות לבטא את עצמם בצורות שונות ולא רק בלמידה הפרונטאלית המסורתית."

שבוע הפרויקטים בתיכון באר טוביה

היום האחרון בשבוע הפרויקטים היה יום השיא בו התלמידים הציגו את הפרויקטים עליהם עבדו כל השבוע ואף יותר.

בין שלל הפעילויות והפרויקטים בשבוע זה:סיורים לכל בית בחטיבת הביניים עפ"י תחומו- בית המנהיגות, התרבות והתקשורת יצאו לשדרות רוטשילד לסיור בעקבות מנהיגים, בית האומנויות והספורט סיירו ברחובות תל אביב בעקבות אומנות הגרפיטי ואילו בית מדעים למדו בספארי על טכנולוגיית חיקוי בעלי חיים המכונה ביומימקרי.

העיתונאי החברתי, רינו צרור הגיע כדי לשוחח ולהקרין בפני תלמידי שכבות י"א-י"ב את סרטו הדוקומנטרי "יהודים בפעם השלישית" העוסק בשנאת חינם לאורך ההיסטוריה.

שבוע הפרויקטים בתיכון באר טוביה

תלמידי בית האומנויות ושכבה י' צפו בסרט "טהורה לעד" בנושא גזענות בקבוצת הכדורגל בית"ר ירושלים וארגון לה-פמיליה ובתום הסרט עיבדו את התכנים בשיחה עם בימאית הסרט. תלמידי שכבה ט' התנסו בשיעורים לדוגמא במגוון ההרחבות בחטיבה העליונה, כדי שיוכלו לבחור נכון בסוף השנה. תלמידי י' העבירו יום שלם בשיח על החברה הישראלית ומהי אזרחות טובה ומשמעותית, זאת לקראת קבלת תעודות הזהות בגיל שלהם. גם ה-ח' של התיכון בילו יומיים סוערים בסדנת מנהיגות, השראה והעצמה עם יואב אסא, לוחם 669 שהתחשמל במהלך אימון חוץ והבריא לחלוטין , הם יצאו לניווטים, בישלו בשדה והתרגשו וקיבלו השראה מסיפורו של אסא. שכבה י"ב השאירה את חותמה בשבוע הפרויקטים בדמות קי פסיפס גדול שיצרה.

שבוע הפרויקטים בתיכון באר טוביה

שבוע הפרויקטים היה חגיגת חניכה של תלמידי החטיבה העליונה לתלמידים הצעירים יותר. הגדולים העבירו שיעורים בתקשורת, סדנאות מנהיגות ופעילויות מעורבות חברתית ונתנו קצת דוגמא אישית. תלמידינו הצעירים מצידם תרמו את שלהם לתלמידי כיתות א' במבואות ב', שם העבירו פעילות ט"ו בשבט ויצרו עימם עציץ מקושט לכל ילד.

שבוע הפרויקטים בתיכון באר טוביה

שבוע הפרויקטים הביא עימו הזדמנות טובה לחיבורים שונים של התלמידים עם הקהילה: תלמידי הרחבת תקשורת הגיעו לבית המייסדים מצוידים במצלמות וידאו כדי להפיק סרטון תדמית למען זקני המועצה. גם תלמידי בית האומנויות והספורט ביקרו בסטודיו של שלושה אמנים בקהילה (עפרה פורת, גרשון היימן ואסנת בירר) שמעו מהם על חייו של אמן שעוסק באומנותו ביומיום ויצרו עימם יצירת אומנות.

שבוע הפרויקטים בתיכון באר טוביה

התלמידים העשירו את עולמם במופעים והרצאות רבות, ביניהם:

יובל אברמוביץ' (מחבר הספר "הרשימה" על הגשמת חלומות),

יובל שמלא, ספורטאי זוכה נינג'ה ישראל,

מופע ד"ר מולקולה לתלמידי בית המדעים,

מופע דיבייט- אומנות השכנוע, מופעי מחול,מיצג תעשידע וחלל מבית היוצר של תלמידינו,

מופע "בוקר שירה" מושקע ומפואר בו תלמידי חטיבת הביניים שרים ומנגנים,

הרצאות מפי מדענים שהגיעו במיוחד מהמכון הביולוגי, פרויקט בניית דגמים על-פי רישומיו של ליאונרדו דה וינצ'י, חקירת הרעיונות הפילוסופיים הגדולים שעיצבו את חיינו,

סיור במוזיאון יד-ושם, הרצאה לבוגרינו בנושא זה"ב מפי רוני בוחבוט,

לוחם שייטת שנהג תחת השפעת אלכוהול ועייפות וכתוצאה מכך נפצע קשה ואיבד את הזיכרון לכל החיים,

פרויקט תרומת שיער למען חולות סרטן, דוכן בריאות של מגמת מדעי התזונה, בניית כוורות דבורים ותיבת עורבים להדברה ביולוגית, הקמת קיר ירוק בגינה הלימודית, ימי ספורט שכבתיים ועוד ועוד...

שבוע הפרויקטים בתיכון באר טוביה

רוני ארז, מנהל בית הספר מסכם ואומר כי: "שבוע הפרויקטים הראשון בתיכון באר-טוביה הצליח הרבה מעבר לציפיות שלי. ההתחברות של צוותי ההוראה לאפשרות של פדגוגיה אחרת, הקשר ההדוק כל השבוע של המחנכים לתלמידי כיתותיהם, יצרו יחד אפקט של למידה מתוך התלהבות. זו רק נקודת ההתחלה, בשנה הבאה יהיה הרבה יותר מוצלח."

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה