קיץ 2019 אנטליה כובשת שוב את הישראלים

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('d96123f9-b217-437c-87ce-fffe372df312','/dyncontent/2024/3/13/eba24287-81c1-4524-8420-9aa872b7d7a6.gif',17612,'סמי שמעון אייטם כתבה ',525,78,true,38222,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('d96123f9-b217-437c-87ce-fffe372df312','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,true,38222,'Image','');},15]]);})
להאזנה לתוכן:

לפני תשע שנים אנטליה היה היעד הכי חם אטרקטיבי ומשתלם בקרב הישראלים , אחרי שיצא המשט לעזה "המרמרה" החל המשבר ביחסי טורקיה-ישראל שיצר ביטולי הזמנות של המבקרים הישראלים ויצר לעליות ומורדות בפן התיירותי. כמות הנופשים באנטליה ירדה ,בתי המלונות באנטליה שהייתה יעד הכי מועדף למשפחות, נאלצו להתמודד עם ירידה בתפוסה ולא מעט נופשים ישראלים חיפשו אלטרנטיבות חדשות . כך במשך שנים את הקלאבים המפנקים של תורכיה החליפו האיים ביוון.
אך השנה 2019 בשקט בשקט אנטליה הופכת להיות יעד שישראלים רבים בוחרים לנפוש בה את חופשת הקיץ .

במאי 2010 יצאתי במסגרת סיור לימודי מטעם סוכנות נסיעות להיכרות עם בתי המלון וכפרי הנופש המרהיבים של אנטליה וסביבתה(קמר/סידה) נדהמתי להיחשף למלונות היוקרה ולמגוון אפשרויות שיש למלונות להציע בריכות מטורפות , מגרשי טניס וכדורסל, פעילות ימית, מועדונים לילדים, מגלשות,/פארק מי,  צוותי בידור, מופעים בכל ערב , והכי חשוב מגוון אוכל עשיר על בסיס הכל כלול בכל שעה ביום.

במסגרת הסיור יצאנו לטיפול מפנק בחמאם התורכי , סיירנו במפלי דודן בקרנו בשווקים המקומיים  והמפורסמים וחזרנו עם שלל חוויות להציע את חבילות הנופש לישראלים.  אך התוכניות השתנו ברגע שיצאה משט המרמרה בדרכה לרצועת עזה וטרף את כל הקלפים. מטרתו האמיתית של המשט היתה תמיכה בטרור החמאס באמצעות התגרות שנועדה לקעקע את זכותה של ישראל להילחם בטרור ובדרך זאת לסייע למאבקו.

וכך ראשי הוועדים הגדולים במדינה הטילו חרם על היעד האטרקטיבי , ורוב ציבור הנופשים בישראל החליט להחרים את התורכים מתוך משבר אמון של התייר הישראלי ופנו ליעדים אחרים.

במהלך השנים, אנטליה המשיכה לגדול ולהתפתח למרות שהתורכים התאכזבו מאובדן הנופשים הישראלים, כבשו אותם הקהל הרוסי והגרמני.

אנטליה 2019

חייבת לציין שמאז הסיור הלימודי גם אני לא חזרתי לבקר באנטליה.

חופש הגדול הגיע  וכך גם ההתלבטות על חופשת הקיץ, כמו בכל שנה מבחינתנו חופשה אמיתית היא מלון, אוכל טוב ואטרקציות לילדים. ומה שנמצא במחיר שפוי יחסית וקרוב זה נופש באילת או ביקור באחד מאיי יוון .

בשיטוט באתרי התיירות נדהמתי לגלות חבילות נופש למגוון מלונות באנטליה במחירים אטרקטיביים במיוחד והחלטתי שהגיע הזמן לחזור לארץ הכל כלול .

בן זוגי היה מאותם הישראלים שאיבדו את אמונם בתורכיה וגם הביע המון חשש מפיגועים או עוינות כלפי ישראלים . אך למרות החששות הצלחתי לעורר בו תחושת ביטחון ויחד הסכמנו שהכי משתלם ומהנה זה לצאת לחופשה באנטליה.

חוזרים לארץ הכל כלול

חודש אוגוסט שיא העונה יצאנו יחד עם 2 ילדים קטנים לקלאב אוטלרה הכל כלול בעיירה קמר שבאנטליה.

הטיסה טיסת צ'ארטר תתפלאו למרות העומסים בנתב"ג יצאה בדיוק בזמן. טיסה של שעה וחצי והופ אנחנו בארץ אחרת , במטוס ניתן היה להבחין במשפחות ישראליות עם ילדים וזוגות צעירים שגם הם עושים דרכם אל הקלאבים  המפנקים.

מיד אחרי הנחיתה חיכה לנו מיניבוס שהסיע אותנו אל המלון ובדרך פגשנו את יוסוף המדריך המקומי שהציע מגוון סיורים יומיים באזור.

אנטליה 2019 צילום אלדה נתנאל

כשהגענו למלון  -amara premier palace בצ'ק אין זריז במיוחד קיבלנו את חדרנו המפנק- יחידת דופלקס מרווחת עם מרפסת שמתאימה מאוד להרכב משפחתי.

כשאומרים קלאב הכל כלול זה בהחלט רק הקלאבים באנטליה, במלון שלוש ארוחות ביום, חדר אוכל מכיל שפע עצום של מבחר וקונספט שונה בכל ערב, החל מערבי דגים, ערבי ברבקיו , מאכלים  אטלקים אסייתים  ומבחר עצום של המטבח התורכי .בין הארוחות המוגשות בחדר האוכל תוכלו למצוא מגוון פינות "סנק בר", לארוחת צהריים(פיצות /המבוררים/צ'יפס) , נשנושים , מאפים מתוקים ותורכים יש  מגוון מתוקים, שתיה חופשית גלידות ועוד ועוד

במלון פארק מים שנפתח כל שעתיים לפעילות , מועדון ילדים עם שירות שמרטפות, גן שעשועים לילדים, מתחם באולינג משחקי וידאו  ספא עם חמאם ועוד.

למלון חוף ים פרטי בתולי עם בולנגלוסים להשכרה בתשלום על החוף, ומבחר אטרקציות של ספורט ימי.

כשהערב יורד מחיל פעילות לילדים על הבמה המרכזית פעילות הרקדה ומיד לאחריה מופע בכל ערב מופע שונה. בסיום המופע לצד הבריכה בכל ערב מופיע זמר ושר שירי להיטים .

מופעים במלון צילום אלדה נתנאל

למרות כל הפינוקים במלון החלטנו לצאת לסיור קטן בעיר כי אי אפשר בלי שופינג..

אל מרכז העיר אפשר להגיע באמצעות אוטבוס שנקרא "דולמוש" בעלות של 6 לירות לאדם – ילדים קטנים לא משלמים. ותמצאו את עצמכם במרכז העיר מגוון חנויות אטרקטיביות  בסגנון outlet.

אנטליה 2019 צילום אלדה נתנאל

לסיכום....

עם כל הכבוד לאיי יוון וגם למלונות באילת, אנשים בסופו של דבר מחפשים את החופשה האולטימטיבית ורוצים לקבל תמורה טובה בעד מה שהם משלמים. באנטליה הם מקבלים מוצר שאין לו תחרות. לא מבחינת התשתיות המחיר, וגם ההרגשה שיצאתם מגבולות המדינה .

אי ספק שב- 2019  אפשר להגדיר  שהמצב שונה לחלוטין, הישראלים חוזרים לאנטליה. "זול, כיף, שמש ושפע ", כך אפשר לסכם את החופשה . נדמה שהישראלים כבר לא מפחדים מהאזהרות, או ששאר השיקולים מתגברים על כך: "תמיד יש חשש אבל בכל מקום יש חשש".