בית מאזן ראשון בדרום יציע טיפול לא שגרתי

$(function(){setImageBanner('0177716b-3d85-4e79-88e3-1ec8b7bc764e','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26366,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

השבוע, נפתח לראשונה בדרום "בית מאזן". הבית, במושב שדה צבי, יציע חלופה לאשפוז פסיכיאטרי עבור אנשים הסובלים ממשבר נפשי. כל מטופל יקבל תכנית טיפול אישית וייחודית לו בהתאם לאבחון תוך התחשבות ברצונותיו ושיתופו בתהליך.

בית מאזן תאנה יהווה חלופה לאשפוז פסיכאטרי לאנשים מעל גיל 18 הסובלים ממשבר נפשי. מטרת הבית היא לתמוך באלו החווים משבר נפשי ולהעניק להם טיפול מותאם אישית יחד עם מסגרת חמה ותומכת ותנאים ברמה הגבוהה ביותר.

הבית הוא למעשה וילה של כ-12 דונם בעלת 3 קומות, 8 חדרים פרטיים עם שירותיים ומקלחת, מרפסות רחבות ידיים וחווה חקלאית טיפולית. בראש הצוות המקצועי של הבית עומד ד"ר רוברטו אומנסקי, פסיכאטר בעל וותק של למעלה מ-35 שנה מתוכן יותר מעשור כמנהל מרפאות החוץ בבית החולים הפסיכאטרי בבאר שבע.

 בית מאזן- צילום עוזי אברהם

רוב הטיפולים יתקיימו דווקא בשטחים הפתוחים של הבית, ד"ר אומנסקי יתפור לכל מטופל חליפת טיפול אישית ייחודית לו. הטיפול בבית יהיה מגוון ולעיתים משולב, מפסיכותרפיה וטיפול תרופתי ועד שיטות טיפול ייחודיות כמו ריפוי בעיסוק על ידי עשייה משמעותית כמו עבודה בחווה חקלאית, גידול וטיפול בכלבים, קריאת טקסטים ספרותיים ואפייה.

 בית מאזן - צילום עוזי אברהם

"יש לי חלום – להקים מודל פסיאטרי שונה בארץ" מספר ד"ר אומנסקי על המוטיבציה לסיים את תפקידו בבית החולים הפסיכאטרי ולהיות חלק מצוות ההקמה של הבית המאזן. "אני מאמין שטיפול טוב מתאפשר כאשר שמים את האדם במרכז וכשהטיפול מתקיים בסביבה תומכת ומאפשרת בה המטופל הינו שותף מלא לתהליך."

 

אחד הדברים שמייחדים את הבית הוא שיתוף המשפחה והסביבה הקרובה בתכנית הטיפול. "המטרה אינה לנתק את האדם מסביבתו המוכרת, אלא להוות המשך והרחבה שלה ולאפשר לבסוף חזרה טבעית אליה. אנו מאפשרים לכל מטופל לבחור קרוב משפחה שילווה אותו בלילות הראשונים בבית" מספר ד"ר אומנסקי. הטיפול בבית מאזן אינו מסתיים לאחר האשפוז. הצוות המקצועי יבנה לכל מטופל תכנית אישית לטיפול המשך ומעקב לאחר חזרתו לשגרה.

 

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה