בעקבות התחממות הגזרה - מבזקים ודיווחים שוטפים לישובי הדרום

$(function(){setImageBanner('20636f37-040b-400b-bb71-cae248f4083c','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26366,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

לאור המתיחות הביטחונית באזור הדרום אתר יישובניק נט מדווח לכם עדכונים שוטפים 24/7 - נכון ליום שלישיי 26.3- כנסו מעת לעת להתעדכן

מבזקים

הודעת דובר צה"ל ליום 26.3-

תקיפה נוספת של יעדי טרור בצפון רצועת עזה דובר צה"ל מוסר כי מטוסי קרב של צה"ל תקפו כעת כ-15 יעדי טרור בצפון רצועת עזה בהם מתחם צבאי של ארגון הטרור חמאס בבית חאנון ומתחם צבאי של ארגון הטרור הג'יהאד האסלאמי הפלסטיני בבית להיא. התקיפה בוצעה בתגובה לירי לעבר שטח ישראל. ארגון הטרור חמאס נושא באחריות לכל הנעשה ברצועה וממנה. צה"ל נחוש לבצע את משימת ההגנה על אזרחי ישראל וערוך לתרחישים שונים ולהעצמת פעולתו ככל שיידרש.

 02:00 מטח כבד אל עבר יישובי הדרום , אזעקות נשמעות ביישובים
למרות הפסקת האש מצד החמאס בשעה 22:49 נשמעות אזעקות ביישובים - 
ניר עם, איבים גבים, שוקדה, כפר מימון, שדות נגב, נתיבות ,יישובי שער הנגב, שדרות
-
חמאס: הושגה הפסקת אש עם ישראל בתיווך מצרי בשעה 22:00

תחנת הטלוויזיה של חמאס, אל אקצא, מדווחת מפי מקור לא ידוע כי המאמצים המצריים הצליחו והושגה הסכמה להפסקת אש בין הפלגים הפלסטיניים לבין ישראל.

- אזעקות בעוטף עזה 

שוקדה, כפר עזה  , סעד  תקומה , בית הגדי , נתיבות, שרשרת , שדות נגב ' 

- 15 רקטות נורו לעבר עוטף עזה בדקות האחרונות 

- אזעקות בעוטף עזה 

- יד מרדכי , נתיב העשרה

אור הנר, ארז איבים גבים, מכללת ספיר, ניר עם  פארק תעשיות ספירים , שדרות

-

חמאס מודיע כי השיחות להפסקת אש נכשלו ומבטיחים לילה חם

-

אזעקה בעוטף עזה

אזעקה בעוטף עזה ביישובים -חולית ניר יצחק סופה 

-

עיריית יבנה הודיעה על פתיחת מקלטים ציבוריים

-

דובר צה"ל מוסר כי מטוסי קרב תקפו כעת מבנה בן שלוש קומות הממוקם בצברא ברצועת עזהמדובר במטה סודי של ארגון הטרור חמאס שמשמש את הביטחון הכללי, המודיעין הכללי והמודיעין הצבאי של ארגון הטרור חמאס

-
 
מחלקת המודיעין הצבאי של חמאס אחראית על איסוף ומחקר מודיעין כנגד מדינת ישראל.
מדובר בנכס שלטוני מרכזי של ארגון הטרור חמאס שנתקף במקביל לתקיפות שמבצע צה"ל כעת ברצועת עזההתקיפות מבוצעות בתגובה לירי הרקטה לעבר שטח ישראלארגון הטרור חמאס נושא באחריות לכל הנעשה ברצועה וממנה.

-

פתיחת מקלטים בקרית מלאכי

לאחר הערכת מצב נוספת ולמרות שאין הנחייה מפיקוד העורף, הורה ראש העיר אליהו ללו זהר על פתיחת מקלטים הציבוריים ברחבי העיר.אנו מבקשים מבעלי המקלטים בבניינים הפרטיים לפנות אותם בהקדם. עיריית קריית מלאכי

-

עיריית תל אביב הורתה לפתוח מקלטים ציבוריים.

-

עיריית אשדוד הורתה לפתוח מקלטים ציבוריים

 -

מועצה אזורית חוף אשקלון -בזמן הקרוב ישמעו פיצוצים כחלק מפעילות התקפית של צה"ל. לנוכח פעילות זו יש להגביר ערנות ולפעול בהתאם להנחיות ההתגוננות. בהישמע התראת צבע אדום יש להיכנס למרחב מוגן תוך פרק זמן ההתגוננות ולשהות בו 10 דקות.
התכנסויות מעל 300 איש אסורות בכל רחבי המועצה. הנחיות נוספות יועברו במידת הצורך על ידי גורמי הביטחון והמועצהנכון לעכשיו, מחר לא יתקיימו לימודים בכל רחבי המועצה, אלא אם תמסר הודעה אחרתמידע לציבור מ.א.חוף אשקלון

 -

צירים שנחסמו בעוטף עזה

 האזורים והצירים החסומים כוללים את "גבעת קובי" בשדרות, גבעת הפעמונים, אתר "חץ שחור", גבעת נזמית, גבעת הפרש הבודד, כביש 4 מכיוון צומת יד מרדכי לנתיב העשרה וכביש 25 מכיוון צומת סעד לקיבוץ נחל עוז

דובר צה"ל: בשעה זו החל צה״ל לתקוף מטרות טרור של ארגון הטרור חמאס לאורך רצועת עזה. פרטים נוספים בהמשך.

-

חוף זיקים  נסגר למבקרים.

-

על פי הנחיות גורמי הביטחון הופסקה תנועת הרכבות בין אשקלון לשדרות לפי שעה רכבות בקו הנגב המערבי תחלנה ותסיים את נסיעתן בתחנת אשקלון.

תחנות אופקים נתיבות ושדרות נסגרו עד להודעה חדשה

-

ראש עיריית אשקלון וראש המועצה האזורית מרחבים נותנים הוראה על פתיחת מקלטים- "נערכים לכל תרחיש" אמר שי חג'ג'

 -

 המועצה האזורית אשכול הודיעה על ביטול הפעילויות והחוגים שאמורים היו להתקיים בשטחה היום אחר הצהריים, זאת בשל המתיחות הביטחונית באזור. בהודעתה נמסר כי כלל הפעילויות יסתיימו בשעה 15:45.

 -

המועצה האזורית שדות נגב שבעוטף עזה הודיעה לתושבים  כי "בזמן הקרוב ישמעו פיצוצים כחלק מפעילות התקפית של צה"ל .לאור זאת יש להגביר ערנות ולפעול בהתאם להנחיות".

 -

 עיריית אשקלון נמסר כי בתום הערכת מצב שהתקיימה מול פיקוד העורף, הוחלט לבטל את כל החוגים העירוניים שאמורים היו להתקיים היום אחר הצהריים, וכן לדחות אירועים מתוכננים, בהם משחק כדורגל בין הפועל אשקלון לעירוני רמת השרון, תחרות ריקודים ארצית ועוד. מוקדם יותר החליטה המועצה האזורית אשכול לבטל את החוגים והפעילויות שתוכננו בשטחה אחה"צ.

 -

 

דובר צה"ל נמסר כי "לאור הערכת המצב וכחלק מצעדי שיפור המוכנות, הוחלט באוגדת עזה על חסימת אזורים וצירים הסמוכים לגדר המערכת". בנוסף הוחלט על עצירת עבודות חקלאיות במרחבים סמוכים לגדר.

 -

 

 דווח דובר צה"ל, תא"ל רונן מנליס, מסר כי שתי חטיבות חי"ר ושריון סדירות הוקפצו לדרום, וכי כוחות מילואים הוקפצו לכיפת ברזל. זאת בעקבות ירי הרקטה הבוקר לעבר אזור השרון.

 -

הפלגים הפלסטיניים מסרו כי מצרים מנסה להביא לרגיעה עם ישראל

 -

סוכנות הידיעות הצרפתית: חמאס מכחיש כי ביצע את הירי

 -

אף ארגון לא לקח אחריות על הירי, הג'יהאד האיסלאמי: "נגיב לכל תוקפנות מצד ישראל בעוצמה"

 -

 

נתניהו הודיע כי יקצר את ביקורו בוושינגטון, ואמר: "נגיב בעוצמה"

-

הצבא נערך לגיוס אלפי חיילי מילואים למערך ההגנה האווירית, החי"ר והשריון

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה