בפעם הרביעית ברציפות: תחרות "עדי שף" לזכרו של חלל צה"ל עדי בריגה ז"ל

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('be3c69a9-50b9-4ed3-b4f3-ded9b03f0e87','/dyncontent/2024/3/13/eba24287-81c1-4524-8420-9aa872b7d7a6.gif',17612,'סמי שמעון אייטם כתבה ',525,78,true,26366,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('be3c69a9-50b9-4ed3-b4f3-ded9b03f0e87','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,true,26366,'Image','');},15]]);})
להאזנה לתוכן:

אמש (ג') קיים מתנ"ס המועצה האזורית חוף אשקלון בפעם הרביעית את פסטיבל "עדי שף" לזכרו של חלל צה"ל עדי בריגה ז"ל שנפל במבצע "צוק איתן".
בתחרות, שעוסקת בעולם הקולינרי אותו אהב, השתתפו נציגים מאורט צריפין, מהגדוד בו שירת, נוער חוף אשקלון ועוד. אמו של עדי, פנינה בריגה: "במשך כל היום הרגשנו את הריחות והטעמים שבישלו כאן החברים וככה אנו זוכרים את עדי, שאהב לבשל ולהגיש וכעת הם מחזירים לו אהבה גדולה".

רס"ל עדי בריגה ז"ל (23) ממושב בית שקמה היה חייל מילואים כאשר נהרג מפגיעת טיל בשטח כינוס במבצע "צוק איתן". יחד אתו נהרגו עוד שלושה חיילים. הוא הניח אחריו שני אחים (מיכל ורפאל) והורים פנינה ודוד. החלום הגדול של עדי, בוגר בית הספר לבישול "תדמור", היה להתמקצע בעולם הקולינרי.

לפני ארבע שנים יזמה המועצה האזורית חוף אשקלון את תחרות הבישול לזכרו כשבמרכזה מנות ותפריטים שכל כך אהב. בתחרות השתתפו גם בני משפחה ומשה דגורקר, אביו של חלל צה"ל ברק רפאל דגורקר ז"ל מגן יבנה, שנפל יום לפני עדי. המשפחות נפגשו במפגשי תמיכה ומאז התחברו ונקשרו אחת לשנייה. יצוין כי לפני פחות משנה, ביום הולדתו של עדי, התקיים טקס חנוכת "גן עדי", גן ציבורי לזכרו במושב בית שקמה.

באירוע הערב השתתפו שש קבוצות שהתחרו בהכנת מנות שעדי אהב: אורט צריפין שם למד עדי (בנוכחות המורה יגאל הורוביץ), גדוד 75 בחטיבה 7 בה שירת עדי, קבוצת נוער של המועצה, קבוצת ברק (על שם החייל ברק רפאל ז"ל), קבוצה מישיבת "יצחק ירנן" במושב ברכיה וקבוצת עובדי המועצה.

צילום יאיר הרוש

הפעם, המאכלים היו על טהרת המטבח המזרחי-ים תיכוני. סגל השופטים כלל את השף מיקי סוויסה, השף יוסי צרף והשפית מאיה קליין (זכתה מקום ראשון ב"משחקי השף") ופנינה, אמו של עדי.

מיכל בריגה, אחותו של עדי, סיפרה: "עדי גויס למילואים 'בצוק איתן' כנהג משאית אבל היה לו ברור שהוא יבשל ויפנק את החבר'ה, אז הוא לקח איתו גזיה, כלי מטבח ותבלינים. ביום שישי לפני שנהרג הוא הכין להם בשטחי כינוס ניוקי והם מספרים שלא אכלו כאלה טעימים אף פעם והטעם יישאר איתם".

פנינה בריגה, אמו של עדי, אמרה: "באנו לכאן ופגשנו את כל החבר'ה מהלימודים, תלמידים מהמועצה וחיילים מגדוד 75. כולם מגיעים לבשל, לחמם, להוקיר ולתמוך. במהלך היום הרגשנו את הריחות והטעמים שבישלו כאן החברים וככה אנו זוכרים את עדי, שאהב לבשל ולהגיש וכעת הם מחזירים לו אהבה גדולה". משפחת בריגה הודתה למנהל הפרויקטים במתנ"ס דודי דנינו, למנכ"ל המתנ"ס יוסי דהרי ולכל צוות המתנ"ס, שמקיימים את האירוע בשיתוף המועצה.

את הערב פתח רב המועצה, הרב יעקב אביטן בדברי ברכה ובהדלקת נר שלישי של חנוכה. מנכ"ל המתנ"ס יוסי דהרי הנחה את הערב והמטעמים הוגשו לשולחנות, עליהן נתנו הסועדים ניקוד.

ראש המועצה האזורית חוף אשקלון (היוצא), יאיר פרג'ון, בירך את הנוכחים וציין כי התחרות הפכה למסורת במועצה חג החנוכה. "בבואנו לקיים זו השנה הרביעית את הפעילות החברתית המבורכת, עדי שף, אנו מגשימים את המשפט הקשה מחד והאופטימי מצד שני: 'כי בנפלו של עלם צעיר בקרב, אין נחמה' ומאידך המשפט המנחם: 'כי במותם ציוו לנו את החיים'. נביט אל העתיד בתקווה ובכל יום ובכל מעשה נקיים הוויה חיובית, תהיה פעולה ערכית זו: 'עדי שף' נר מהבהב וסימן יומיומי למעשינו". את האירוע כיבד בנוכחותו גם ראש המועצה החדש, איתמר רביבו.

כמדי שנה, גם הפעם הפיקו לכבוד האירוע חוברת מהודרת ובתוכה מתכונים, תמונות ודברי ברכה. את ההגברה והמוסיקה לאירוע תרם אפיק בשארי.

שלושת המקומות הראשונים בתחרות הם:

1. קבוצת ברק רפאל.

2. קבוצת אורט צריפין.

3. קבוצת ישיבת יצחק ירנן.

משה דגורקר, אביו של ברק רפאל ז"ל אמר לאחר זכיית הקבוצה במקום הראשון: "התחרות עדי שף מזכירה את הצדדים היפים של הנופלים, הלואי והיו איתנו כאן היום".

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה