הותר לפרסום : נעצרו שני חשודים באירוע שוד מזויין של טרקטורון מזוג מטיילים צעירים בשמורת פורה

$(function(){setImageBanner('d956dec3-1b1d-4c4a-bf54-b694b536f010','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26366,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

חוקרי משטרת ישראל סיימו בימים אלו את מלאכת החקירה הסבוכה שהחלה בעקבות אירוע שוד מזויין של טרקטורון מזוג מטיילים צעירים בשמורת פורה הסמוכה, בתחילת חודש ינואר. ממצאים שנאספו בעקבות המקרה ופעילות חקירתית – מודיעינית מקצועית, הביאה למעצרם של החשודים (21, 26) במעשה. ממצאי החקירה הועברו לפרקליטות שצפויה להגיש היום כתב אישום חמור נגדם.

צוות חקירה מיוחד המורכב מחוקרי ואנשי מודיעין מנוסים מיחידות המשטרה במחוז הדרומי בהובלת תחנת המשטרה בקריית גת, הוקם בעקבות אירוע חמור בו נשדד זוג צעיר עת טייל על גבי טרקטורון בשמורת פורה הסמוכה לקריית גת בצהרי יום שישי 4.1.19.

צוות זה עמל לילות כימים במסגרת חקירת האירוע תוך שאסף ממצאים הן בזירה שבשמורת פורה והן במסלול ההימלטות של השודדים אל העיר רהט. עת נאספו ראיות והצליחו חברי צוות החקירה לחשוף את זהות החשודים, במבצע בו נטלו חלק כוחות משטרה רבים ביניהם לוחמי משטרה, מג״ב וכוחות מיוחדים, פשטו אלו בתאריך 16.1.19 לפנות בוקר על מספר בתים בעיר וביצעו את מעצרם של חמישה חשודים מופתעים שחלקם ניסו בין היתר להשמיד ראיות בעת מעצרם ולהימלט. מעצרם של חלקם הוארך מעת לעת לטובת מיצוי החקירה מתוך כוונה להגיע אל חקר האמת, ולאחר שבועות ארוכים של חקירה צפוי היום להיות מוגש כתב אישום חמור כנגד שניים מהם.

צילום של הטרקטורון הגנוב ממצלמות האבטחה  - דוברות משטרה

תחילת הפרשה ביום שישי 4.1.19 בשעת צהריים מוקדמת. זוג צעיר תושבי קריית גת הגיעו אל שמורת פורה  על גבי טרקטורון. בשלב מסוים מבחין אזרח בבני הזוג כשהם על גבעה בתל-נג'ילה מנופפים לעברו בידם. בירור עמם העלה כי הזוג נשדד על ידי מספר חשודים תוך איומי נשק ונגנב מרשותם הטרקטורון. למקום הוזעקו כוחות המשטרה מתחנת קריית גת שהחלו בחקירת המקרה ובסריקות אחר החשודים. במהלך פעילות חקירתית בזירה אותרו תרמילי אקדח 9 מ"מ ואלו נתפסו על ידי חוקרי המז"פ.


בעדותם של בני הזוג עלה כי בעת שטיילו בשמורה ניגש אליהם רכב מסוג טויוטה בו ישבו שני בחורים שאחד מהם שאל במבטא ערבי שאלות אודות הטרקטורון. לאחר מכן המשיכו הזוג לטייל ובשלב מסוים עמדו סמוך לטרקטורון והצטלמו אז ניגש לעברם אדם רעול פנים שאחז בידו כלי נשק.

החשוד ירה ירייה באוויר ודרש את הטרקטורון ובנוסף נטל מהזוג גם את מכשירם הסלולרי. עוד ציין המתלונן כי החשוד ירה ירייה נוספת לכיוון רגליו ודרש ממנו אף להניע את הטרקטורון. בני הזוג ידעו לציין בעדותם כי הבחינו בשרשרת חרוזים שהייתה מונחת על המראה הפנימית בשמשה הקדמית.

תרמיל שנורה בשדו שמורת פורה- צילום דוברות משטרה

מיד לאחר האירוע הוחלט במשטרה בשל חומרת המקרה להקים צח"מ, כאמור, תוך הקצאת משאבים טכנולוגים מתקדמים וחקירתיים במטרה להגיע אל החשודים במעשה. כשבועיים לאחר השוד המזויין, ולאחר שנאספו ממצאים רבים על ידי חוקרי הזירה הטכנולוגית בקריית גת וברהט ותוך שבוצע ניתוח מעמיק מידי יום בתיק החקירה, פשטו כוחות המשטרה על ביתם של החשודים בעיר רהט בשעת בוקר מוקדמת והם הועברו לחקירה בתחנת המשטרה שבקריית גת. במהלך חקירתם מסרו החשודים גרסתם שהופרכה לא אחת תוך שטענו כי כלל לא היו במקום האירוע. לאחר שמעצרם הוארך במהלך השבועות שחלפו, חקירתם הגיע לכדי מיצוי תוך שהתקבלו חוות דעת מקצועיות ממעבדות משטרת ישראל.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה