המאבק של המועצות האזוריות על זכויות הארנונה מאזור התעסוקה י.ש גת

$(function(){setImageBanner('790864ce-6cd2-4fd6-a34b-6c387ad58004','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26366,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

מאבק ארוך שנים המתנהל מול הוועדה הגאוגרפית שבמשרד הפנים לבחינת חלוקת ההכנסות מאזור התעשייה י.ש. גת, הוחלט היום כי מלוא ההכנסות מהמתחם, שערכם נאמד בעשרות מיליוני שקלים בשנה, ישולמו אך ורק לעיריית קריית גת. זאת בשונה מהמצב כיום בו העירייה נהנית רק מ-59% מההכנסות, כאשר היתר מתחלק בין המועצה האזורית יואב (18%), המועצה האזורית שפיר (17%), והמועצה האזורית לכיש (6%).

מועצה אזורית יואב

 על המאבק כבר דווח ביישובניק נט עוד בחודש ינואר על אופן חלוקת התקציב, אך במסגרת הדוח שיצא ממליצה הוועדה כי השינוי בהכנסות יתקיים באופן הדרגתי כך שהחל משנת 2022 תקבל עיריית קריית גת 100% מההכנסות מאזור תעשייה. י.ש. גת, שם מצוי בין היתר מפעל אינטל, המשלם ארנונה שנתית בסך כ־50 מיליון שקל, המהווה בסיס חשוב וגב כלכלי למועצה האזורית.

מועצה אזורית יואב בראשות ד"ר מטי צרפתי הרכבי, החליטה להגביר את המאבק שלה בנושא ובאופן נדיר הגיבה ראש המועצה על הנושא המשפטי גם בעמוד הפייסבוק שלה בהודעה לתושבי המעוצה. "תושבים וחברים יקרים, כידוע לכם אני תמיד מעדכנת אתכם אל מול הנעשה במועצה."

היא פתחה את דבריה בפוסט והמשיכה: "בימים אלה סוערות הרוחות, וזאת לצד יח”צ מתוקשר בעיתונות של קריית גת, בנושא חלוקת ההכנסות מאזור התעסוקה המשותף י.ש גת. מועצה אזורית יואב , מנהלת לאורך שנים את המאבק הצודק. אני מבטיחה לכם כי אנו נמשיך במאבק שלנו , נפעל ונוביל כל מהלך אפשרי מול ערכאות משפטיות ובכל האמצעים העומדים לראשותנו, כולל במישור הציבורי, על מנת להחזיר את המצב לשפיות והמקצועיות הנדרשים בהליכים אלו.

נראה כי האווירה הפוליטית חלחלה לשיקולי הוועדה הגיאוגרפית. המלצות הוועדה הגיאוגרפית, לפיה לאחר 25 שנות שותפות, מועצה אזורית יואב תנושל לחלוטין, מחלקה (18%) בחלוקת ההכנסות ממתחם התעסוקה י.ש גת, כך שקריית גת תקבל 100% מההכנסות (במקום 59% כיום), הינה שערורייתית והרת גורל עבורנו.

עמדת הוועדה התמוהה מעודדת רשות המתנהלת באופן בזבזני וחסר כל אחריות ומענישה רשות המתנהלת באחריות ובניהול תקין. איך חתמו חברי הוועדה (שחלקם אף לא נכחו בדיונים) על ההמלצות טרם התקבלו כל הנתונים וימים ספורים לאחר שיואב הגישה את עמדתה? אנו בטוחים כי שר הפנים, הרב אריה דרעי, יפסול לאלתר את המלצות הוועדה, בכל מקרה כל החלטה בעניין חלוקת ההכנסות חייבת להתקבל על ידי שר הפנים המכהן הבא.

מבטיחה, כהרגלי, להמשיך ולעדכן אתכם במאבק!" חשוב לציין כי ד"ר מטי צרפתי הרכבי, ראש מועצה אהודה בקרב התושבים, ידועה כדמות פחות פוליטית ויותר מעשית בתחום המוניציפאלי, הודעה מסוג זה הינה חריגה מאוד ומדגישה את חשיבותו של המאבק לכלכלת המועצה ועתידה של המועצה בעשור הקרוב. חשוב לציין כי, החשש העיקרי לכלל המועצות האזוריות בהמלצה זו כי המלצות הוועדה יובילו לכך שמועצות אזוריות ברחבי הארץ יחששו מכל ניסיון להקמת אזורי תעשייה משותפים.

יצוין כי ועדת החקירה הודיעה לצדדים כי באפשרותם להתייחס לדוח עד אמצע מרץ, ולאחר מכן תתקבל החלטה סופית על ידי שר הפנים אריה דרעי. עם זאת, לאור המועד המתקרב של הבחירות הכלליות, צפוי כי החלטה סופית בעניין תתקבל רק לאחר כינון הממשלה הבאה.

כאמור, מועצה אזורית יואב תמשיך במאבק עד להסדרת הנושא לשביעות רצונה ועד לעשיית הצדק החלוקתי.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה