הסלמה בדרום :מעל 30 רקטות נורו לעבר ישראל

$(function(){setImageBanner('664b5233-8eb2-4a8c-94e5-d720edf9e4ef','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26366,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

צה"ל מוסר הבוקר (שבת) כי ירי הרקטות לעבר יישובי עוטף עזה ושדרות במהלך הלילה בוצע על ידי הג'יהאד האיסלאמי בהוראת סוריה ואיראן. מעל 30 רקטות נורו
רקטה ששוגרה במהלך הלילה מרצועת עזה לעבר שטח ישראל גרמה נזק לחממה ביישוב נתיב העשרה במועצה האזורית חוף אשקלון. הרקטה אותרה הבוקר. לא היו נפגעים

34 רקטות נורו לעבר שטח ישראל, כיפת ברזל יירטה 13 מתוכן. מדובר בירי הכבד ביותר מהרצועה מאז תחילת אוגוסט.

צה"ל פתח בלילה בשורת תקיפות ולפי הודעת הצבא הותקפו הלילה כ-80 מטרות טרור של חמאס ברצועת עזה, בתגובה לירי הרקטות. בתקיפה לקחו חלק עשרות מטוסי ומסוקי קרב וכלי טיס נוספים. בין היתר הותקף ונחרב המטה החדש של מנגנון הביטחון הכללי של חמאס.

כיפת ברזל מיירטת רקטות (צילום: רויטרס)

למרות שבצה"ל יודעים כי מדובר בפעולה של הג'יהאד האיסלמי  הם  מוסרים מצה"ל  -  "חמאס אחראי לכל מה קורה ברצועת עזה. מי ירה – זה עניין של חמאס. אנו מוכנים לכל תרחיש ומקדמים מוכנות לכל תרחיש".

הזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלאמי איימה הבוקר להגדיל את טווח הירי. מהארגון נמסר כי "אנו בוחנים את הגדלת מרחב התגובה ואת איכותה אם ישראל תמשיך באלימות ובתוקפנות שלה. על האויב להבין שההתנגדות לא תקבל את המשוואות שהוא כופה, המבוססות על הרג מצדו ושקט מהצד שלנו. החלטנו להגיב על התוקפנות ופעלנו בכוח רצון ונחישות. נשמור על ההתנגדות ועמדתה - הפצצה תיענה בהפצצה ודם בדם. אנו נהיה מחויבים להפסקת האש אם ישראל תהיה מחויבת לה. ההתנגדות הפלסטינית תגיב על כל תקיפה ישראלית".

בעקבות המטחים לעבר יישובי העוטף, קיים הרמטכ"ל גדי איזנקוט הערכת מצב בקריה בהשתתפות בכירים בצמרת צה"ל והשב"כ.

"היעדים המרכזיים של צה"ל הם הלחימה המתמשכת נגד ההתבססות האיראנית בסוריה, מניעת נשק מתקדם לחיזבאללה וביטחון לתושבי הדרום ויהודה ושומרון. מה שקרה הלילה ברצועת עזה מוכוון מדמשק. אנו רואים במשטר הסורי ובכוח קודס האיראני כתובת לאירוע הירי הלילה בעוטף. העברנו מסרים למי שצריך ברוח זו ואף אחד לא חסין ברצועה ולא מחוצה לה".

בנתיב העשרה אותרה רקטה הבוקר בתוך חממה :

רקטה שאותה בחממה בנתיב העשרה צילום ביטחון  היישוב

דובר צה״ל מסר "ביממה האחרונה ירטו לוחמי סוללת כיפת ברזל מגדוד 947 של חיל האוויר את כלל השיגורים שכוונו לשטחים בנוים בשטח ישראל מרצועת עזה. מדברי מפקד גדוד 947, סגן-אלוף ניר : "מערך ההגנה האווירית ערוך בהיערכות רחבה, ימים רבים, אל מול מגוון תרחישים. גם בליל אמש הפעלנו ודרכנו את ההעירכות אל מול שיגורים רבים מרצועת עזה אל תוך שטחנו.

כלל האיומים שהיו לעבר שטחים מיושבים יורטו בהצלחה מלאה. כל שאר האיומים נפלו בתוך שטחים פותחים". מדברי סגן מפקד גדוד 947, רב-סרן אלעד : "אנחנו ערוכים בכל יום מימות השבוע, לאורך כל השנה, בין אם זה שעות יום ובין אם לילה.

בסופי השבוע האחרונים אנחנו נדרשים להיות דרוכים אפילו יותר מהרגיל ולכן אין משמעות מבחינתנו לסוף השבוע. אנחנו נמצאים באותה רמת דריכות ובאותה רמת מוכנות. המשמרות בין מרכזי ניהול היירוטים הלוחמים באתרי השיגור ובהיערכות השונה בשטח נמצאים ברמת דריכות מאוד מאוד גבוהה. אנחנו לא מופתעים, אנחנו מכינים את הכוח שלנו להיות מוכן, ולהגיב מהר מאוד בקבועי זמן מאוד מאוד קצרים. הצוותים בשטח, למרות שהם חבר'ה צעירים, מנוסים מאוד הם דרוכים ומוכנים ויודעים להגיב לכל איום. אנחנו עושים את המשימה שלנו בלהט גדול ובדריכות ושליחות גבוהה מאוד. אנחנו מוכנים להגן על אזרחי ישראל בכל מקום ובכל זמן".

הנחיות פיקוד העורף : 

הנחיות פיקוד העורף

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה