זה לא נגמר עד שזה לא נגמר

$(function(){setImageBanner('baac04b0-36d3-40b2-aabc-eaf7a8b1b7c3','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26366,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

לאחר השקט המתוח החלו חצו מחבלים את גדר הביטחון, הציתו רשת הסוואה בעמדה צבאית לא מאוישת וחזרו לשטח הרצועה. בנוסף, טרור בלוני התבערה נמשך והחמאס מתכונן ליום האדמה עם התפרעויות על הגדר.
גורם מדיני: "הלחימה עלולה להתחדש כל רגע". ראש העיר עדיין לא החליט אם לקיים מחר לימודים במוסדות החינוך בעיר גם בשעות הערב נשמעו אזעקות ביישובים

מתכוננים?

הערב חדרו כמה מחבלים פלסטינים מדרום רצועת עזה, חצו את גדר המערכת והציתו רשת הסוואה בעמדה צבאית לא מאוישת. הם שבו לשטח הרצועה. במקביל פרצה שריפה בעקבות בלון תבערה שהועף לשטח המועצה האזורית אשכול. שלושה בלונים נוספים התפוצצו מעל לשטחים פתוחים בתחום המועצה האזורית שער הנגב, ובלון אחר התפוצץ מעל קיבוץ באשכול. נראה שהחמאס כנראה החליט להמשיך להציק - בצה"ל מקשרים את ההסלמה הנוכחית לאירועי יום האדמה האלימים הצפויים בסוף השבוע, ולכן צוברים סדר כוחות גדולים מול הרצועה.

אף שירי הרקטות פסק וכך גם תקיפות צה"ל ברצועה, צה"ל מכין את עצמו להסלמה ומתגבר את כוחותיו בעוטף עזה.

הרמטכ"ל רב-אלוף אביב כוכבי הורה להקפיץ מפקדת חטיבת חי"ר נוספת (צנחנים) וגדוד תותחנים לגזרת פיקוד הדרום. כמו כן אושר לגייס השלמות מילואים נוספות.

הכוחות שהוקפצו מצטרפים בדרום לחטיבת גולני שירדה אמול, לחטיבת 7 של השריון ולמפקדת אוגדה 36.

צה"ל צובר מול רצועת עזה אוגדה שלמה, עם כל כוחותיה - היקף שלא היה מאז מבצע צוק איתן.

ההחלטה על הורדת הכוחות לדרום התקבלה כמה שעות אחרי ההודעה של רשויות הביטחון על חזרה לשגרה בתום ההסלמה אתמול. 

פיקוד העורף פירסם שהוסרו המגבלות ביישובי עוטף עזה ובו בעת נשמעו אזעקות ביישובים כרגע לא ידוע על נפילות. 

ובכל זאת פרסמו חזרה לשגרה בכל יישובי הדרום

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה