זיהום אוויר חריף באזור יישובי מזרח לכיש והר חברון

$(function(){setImageBanner('5f675745-e814-4289-8276-a8655bbfed07','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26366,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

תושבי המועצות הר חברון ולכיש סובלים לאחרונה מזיהום אוויר חריף בגלל שרפת פסולת אלקטרונית בכפרים הסמוכים

שריפת פסולת

תושבי המועצות הר חברון ולכיש סובלים בתקופה האחרונה עקב זיהום אוויר חריג  בשל שריפת פסולת אלקטרונית סמוך ליישובים, מדובר במפגעי זיהום אוויר, לשחרור חומרים מסרטנים ולמטרדי ריח קשים.

ראשי המועצות  הר חברון ולכיש פנו לשר להגנת הסביבה, בדרישה לטפל בתופעה .

ראשי המועצה שלחו מכתב לשר להגנת הסביבה זאב אלקין בו הם דורשים ממנו לפעול לצמצום המפגעים הסביבתיים באזורם.

ראשי המועצה טוענים שמדובר בשריפה של פסולת אלקטרונית המושלכת בשטחי הרשות הפלשתינית על ידי חברות וגופים בישראל, שבמקום לטפל בפסולת באופן חוקי ומסודר מוכרים אותה לגופים בלתי מורשים.

כך רשמו במכתב:

  "בתקופה האחרונה אנחנו עדים להתגברות משמעותית של תופעת שריפת הפסולת האלקטרונית, הפוגעת באופן חמור ביישובי המועצות האזוריות הר חברון ולכיש, ובעיקר ביישובים הקרובים לגדר ההפרדה בקו כביש 358, מלכיש ועד לנגוהות וסנסנה.

שריפות אלה מתבצעות בעיקר בפאתי היישובים הפלשתינים אידנה ובית עווא בכל שעות היממה, וגורמות למפגעי זיהום אוויר קשים, שחרור לאוויר של חומרים מסרטנים, למטרדי ריח קשים וחמורים ולפגיעה באיכות חיינו.

הנפגעים הם בעיקר ילדים, נשים בהיריון ומבוגרים שנאלצים להיות חשופים לטרור סביבתי שאינו בוחל באמצעים על מנת להרוויח את המתכות" .

 "הדרך היחידה להפסיק את המטרדים הסביבתיים שממררים את חיינו היא בנקיטת צעדי אכיפה נוקשים ובלתי מתפשרים כנגד חברות ואנשים המפיקים רווחים עצומים כתוצאה ממכירת הפסולת האלקטרונית לשטחי יו"ש. אנחנו מבקשים ממך לנקוט בכל האמצעים החוקיים העומדים לרשותך על מנת לשים קץ לתופעה הזו".  

מהמשרד להגנת הסביבה נמסר בתגובה: "מקור השריפה הוא בתחום השליטה האזרחי הפלשתיני. קמ"ט איכות סביבה במנהל האזרחי הוא הגורם שאחראי על טיפול ומתן מענה למטרדים הסביבתיים בשטחי יהודה ושומרון, וכן על מתן אישורים או מניעת כניסת משאיות עם פסולת אלקטרונית מישראל".

"המשרד להגנת הסביבה רואה חשיבות רבה בנושא פתרון המפגעים הסביבתיים הקשים ביו"ש, והוביל החלטת ממשלה למניעת זיהום חוצה גבולות, אשר כוללת גם טיפול והקצאת משאבים לפתרון בעיית השריפות בשטחים הפתוחים ביו"ש והאזור. אולם בשלב זה, בשל אי הגעה להסכמות עם משרדים אחרים, הצעת המחליטים אינה מקודמת".

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה