כשצה"ל לא מגן על השדות שלנו - ממציאים אזרחי הדרום פתרונות

$(function(){setImageBanner('9d1e8ccc-be1f-4b65-adfe-d247aa9aad78','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26366,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

'אבא, אם אנחנו כל כך חזקים איך יכול להיות שמנצחים אותנו עם בלונים'. שאלו בניו של אלון אלשיך, סטארטפיסט מקיבוץ ניר. הוא הבטיח להם שיטפל בבעיה ומשם הכל התחיל".
אלון אלשיך, סטארטפיסט מקיבוץ ניר- פיתח רחפן כיבוי פורץ דרך, שאף מוכר כפטנט.
מדובר בכלי כלי טיס קטן ממדים שמסוגל לשאת 30 קילו בטיסה של מעל לחצי שעה.

בלונים מעזה המשיכו לשייט באוויר לכיוון ישראל ולגרום לשריפות בעוטף עזה. איך מדינה ששלחה לווינים לירח, הפציצה את הכור בעיראק ומפגינה את יכולותיה הבלתי נלאות בכל יום מחדש לא מצליחה להתמודד עם... בלונים?

אז זהו, כנראה שהפתרון יכול לבוא רק מי שבאמת אכפת לו ומהמוח היצרתי של השוק האזרחי.

מאז החל טרור ההצתות, מעל לשנה, ומערכת הביטחון הישראלית שוברים את הראש למצוא פתרון יעיל שיחסל את האיומים על תושבי העוטף ויחזיר להם את הביטחון הכלכלי שהיה להם.

מתחילת 2019 פרצו כ 150 שרפות ביישובי העוטף בשל טרור ההצתות שכילו מאות דונמים בעיקר מבלוני תבערה.

האם הפתרון יבוא דווקא מהשוק האזרחי?

כשלמערכת הביטחון ולממשלה את תשובות  מנסים אזרחים למצוא תשובות יצירתיות -  

אלון אלשיך, סטארטפיסט מקיבוץ ניר- עם ובעל חברה ישראלית בשם Airqules ("איירקולס"), הוא רחפן כיבוי פורץ דרך, שאף מוכר כפטנט.

לפני  כשנה, אז פקד את יישובי העוטף – ביניהם ניר-עם - שיאו של טרור ההצתות, אלשיך קיבל את ההחלטה לשים לכך סוף.

הרחפן פורץ הדרך:הרחפן

מדובר בכלי כלי טיס קטן ממדים שמסוגל לשאת 30 קילו בטיסה של מעל לחצי שעה.

הפתרון שלא פחות חשוב הוא - היכולת לאתר את המוקדים לפני שהם נראים לעין ומתפשטים.

הרחפן מבצע סריקה תרמית שמגיעה לטווח של עד 20 קמ"ר, כאשר המצלמה מסתובבת על צירה ומשלימה בכל דקה וחצי סריקה מלאה בכל הכיוונים, וכשהיא מזהה חריגות היא שולחת התרעה לחמ"ל, שמצדו בוחן אותה ומנחה את הרחפן כיצד להתייחס לכך.

בשלב הבא, שולחת המצלמה את המיקום המדויק והרחפן יוצא לדרכו כשהוא טס במהירות של 90 קמ"ש ונושא עמו כמות של 20 ק"ג של מטען מונחה-חום המכיל חומר מעכב בעירה, המושלך מהרחפן למוקד הדליקה ומעכב אותה ברמה משמעותית. דבר נוסף שנרשם גם הוא כפטנט הוא פיתוח מנגנון שיודע לשמור על יציבות הרחפן בעת הטלת הכדורים הכבדים, מבלי לאבד את האיזון ולהתהפך.

כאשר הכדורים מתנגשים במוקד השרפה, הם מתפוצצים ומשחררים את החומר שמכלה את הלהבות, בכמות שיכולה לכבות שרפות בהיקף של עד 5 מ"ר.

צילום מתן צורי

אלשייך מספר:

"ראיתי איך טרור ההצתות הופך את כל אזור מגוריי ומפעל החיים שלי ושל חבריי ממקום שוקק חיים למוכה אסון. אני בדיוק בדרך חזרה הביתה עם הילדים. כשאני מתקרב ליישוב אני רואה שהכל מסביב שרוף ושכביש הגישה חסום על ידי ניידת. הם שאלו אותי 'אבא, אם אנחנו כל כך חזקים איך יכול להיות שמנצחים אותנו עם בלונים'. הבטחתי להם שאטפל בבעיה ומשם הכל התחיל".

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה