כמויות גדולות של גשם באיזורינו -כיצד יש לפעול בעת הצפה?

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('b3d1e394-61fa-4f99-b13a-4825da2c7ef6','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,true,26366,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('b3d1e394-61fa-4f99-b13a-4825da2c7ef6','/dyncontent/2024/3/13/eba24287-81c1-4524-8420-9aa872b7d7a6.gif',17612,'סמי שמעון אייטם כתבה ',525,78,true,26366,'Image','');},15]]);})
להאזנה לתוכן:

בשל מזג האוויר הסוער הצפוי בימים הקרובים ולאור האירוע בכיבוי והצלה מפרסמים הנחיות לציבור במקרה של הצפות ושיטפונות. במשטרה נערכים אף הם בכוחות מתוגברים לקראת מזג האוויר הסוער ומוציאים הנחיות והמלצות נוספות לציבור הנהגים ומשתמשי הדרך

מערכת חורפית נכנסה לאזורינו והיא מלווה בכמויות גשם גדולות במיוחד עם חשש להצפות ושיטפונות באזורים המועדים. בשל כך ולאור האירוע הטרגי מיום שבת במהלכו בני זוג צעירים מתל אביב טבעו למוות בעת שירדו במעלית לחניון התת קרקעי, בכיבוי והצלה לישראל החליטו לפרסם הנחיות - לא פחות ממצילות חיים - וקוראים לציבור להישמע להוראות.

הצפה בכביש 3413

הנחיות כב"א במקרה של שיטפונות ומזג אוויר סוער:

- במקרה של שטפונות והצפות אין לרדת לחניונים או לקומות הנמצאים מתחת למפלס הקרקע.  

- בזמן שטפונות, יש להימנע משימוש במעליות הנמצאות בחניונים, במפלס הקרקע ומתחתיו מחשש להילכדות.

- אם אתם מתגוררים בדירה מתחת לפני הקרקע - צאו מיד מהבית ועברו למקומות בטוחים מעל פני הקרקע, שבהם כוחות הביטחון יוכלו להבחין בכם ולסייע במקרה הצורך.

- במקרה של שטפונות, אין להתקרב למקורות מים זורמים ולערוצי נחל מחשש להתמוטטות הגדות ובשל הזרימה החזקה, שעלולה לגרום להיסחפות בזרם המים. 

- אין לחצות מקורות מים, ומקומות עם זרימת מים חזקה (גם עם רכבי שטח) - הדבר מהווה סכנת חיים ממשית!

- אין לחצות כבישים מוצפים שאין ביכולתנו לאמוד את עומקם. 

- בכל מקרה של סכנה חייגו מיד ל-102 והזעיקו את לוחמי האש.

- האזינו והתעדכנו מעת לעת באמצעי התקשורת והרשתות החברתיות השונים להוראות כוחות הכיבוי וההצלה.

הנחיות המשטרה לציבור הנהגים בעת הנהיגה ברכב:

 ציבור הנהגים מתבקש לנהוג בזהירות ולהתאים את מהירות הנסיעה לתנאי הדרך. - יש להדליק אורות דרך במהלך כל הנסיעה ולהימנע מעצירות פתאומיות גם בשולי הדרך. - כשהכביש רטוב, מרחק הבלימה גדל.

לכן נדרש לשמור מרחק גדול יותר מהרכב שלפנים. - יש לאחוז את ההגה בשתי ידיים מאחר וכניסה עם הרכב לשלולית, ובורות המוסתרים ע"י הצטברות מים על הכביש - עלולה לגרום לסטייה פתאומית של הרכב. - יש להתרכז בנהיגה ולהימנע מהיסח דעת בדגש על שימוש בטלפון הנייד.

- שימו לב להולכי רגל – בעת מזג אויר גשום, קשה יותר להבחין בהולכי רגל ולבלום בזמן במקרה הצורך. יש להאט הנסיעה באזורי מגורים ולתת זכות קדימה להולכי רגל.

- יש להימנע מכניסה למים זורמים על ציר הנסיעה, להיזהר מסחף, משלולית ומשאר מפגעי הכביש.

- חציית מקורות מים ומקומות עם זרימת מים חזקה מהווה סכנת חיים גם לנהגים ברכבי שטח. הנחיות ודגשים לכלל הציבור:

- יש להימנע מכניסה למקומות נמוכים וסגורים אשר מסכנים חיים, כדוגמת - מקומות מוצפים או בתהליך הצפה, חניונים ושאר מקומות מתחת למפלס הקרקע.

- במקרה של נפילות חשמל והצפות יש להימנע מלעשות שימוש במעליות מחשש להילכדות. - בעת הצפות יש לצאת מידית ממבנים המצויים מתחת לפני הקרקע.

- הולכי רגל במרחב ציבורי נדרשים להימנע מכניסה למים זורמים ושלוליות שלא ניתן לאמוד את עומקן.

- יש להישמע לגורמים מוסמכים בנושא טיולים ולקבל את המידע הנדרש.

- ובמידה ויש סערת ברקים יש להימנע ככל הניתן מיציאה לשטח פתוח ולהתרחק מעצמים גבוהים כדוגמת אנטנות ועצים.

- בכל מקרה חריג המהווה סכנה לשלום הציבור כדוגמת מפולת וקריסת קיר, חוטי חשמל שנקרעו יש לדווח מיד לגורמים הרלוונטיים (משטרת ישראל וחברת החשמל).

- ככל, הציבור מתבקש להיות ער וקשוב להנחיות והוראות השוטרים בזירת האירוע וכן לחסרי ישע ולתת להם סיוע ראשוני, ככל שנידרש, ולהזעיק מידית את כוחות ההצלה והרשויות.

שמרו על עצמכם

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה