מאדוראן לצה"ל באהבה (אהבת בצע)

$(function(){setImageBanner('7cbe082a-b595-433d-9410-2761475cc5f8','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26366,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

העגבנייה הישראלית מסמיקה מבושה - מסתבר שהעגבניות הטורקיות מציפות את מערך המזון של צה"ל. לאחרונה גדלה כמות העגבניות המיובאות - והחיילים צורכים יותר ויותר עגבניות טורקיות.

ארדואן

צה"ל, בהסכם ההתקשרות עם ספק הירקות והפירות, אינו מתנה את האספקה בתוצרת ישראלית - אלא מסתפק בסעיף הקובע שתינתן עדיפות לתוצרת הארץ. אולם בפועל אין על כך בקרה ממשית.

גם היחלשות הלירה הטורקית הוזילה עוד יותר את מחיר המוצרים מטורקיה. המכס המוטל על כל סוגי העגבניות זהה, אך מכיוון שמחיר השרי גבוה יותר - המכס נעשה פחות משמעותי, ולכן הוא אינו חסם. אפשר לזהות את העגבניות המיובאות בכך שהם משווקות ללא עוקץ (בסיס הגבעול הירוק).

ערן דורון, ראש המועצה האזורית רמת הנגב, טוען כי  "היום מכניסים לבסיסי צה"ל עגבניות תוצרת טורקיה - במקום לחזק את החקלאים שלנו, שמציעים עגבניות תוצרת ישראלית, והמדינה בוחרת לחזק את הכלכלה הטורקית. בזמן שההנהגה מדברת על עזרה לעם הכורדי, היא ממשיכה באותה העת לרכוש תוצרת טורקית. אני קורא לציבור, אנא הימנעו מרכישת תוצרת חקלאית שאינה ישראלית. יש לנו חקלאות אחת ומדינה אחת".

עדי רז, מגדל עגבניות שרי :  "מאז פתיחת השוק ליבוא במכס מינימלי, אנו נאבקים בשוק פרוץ ובתחרות לא הוגנת. זאת, אף שמחירי עגבניות השרי ברשתות ובשווקים סבירים בהחלט, והחקלאים המקומיים מספקים את כל הביקוש של הצרכנים המקומיים - כך שאין מחסור בעגבניות ואין באמת צורך בעידוד היבוא. השנה היה קיץ קשה לחקלאות בדרום, עלויות הגידול שלנו עלו מאוד, ולצערי חקלאים רבים לא שרדו ופשטו רגל".

צבי אלון, מנכ"ל מועצת הצמחים, הסביר כי "בעבר התרענו בפני שר החקלאות וגורמים נוספים כי המצב הקיים ימוטט מאות מגדלי ירקות, ולצערי צדקנו. היבוא גרם לירידה גדולה במחיר שמקבל החקלאי הישראלי על גידוליו, ובמקביל עלו עלויות העבודה. כך החקלאים קרסו. כרגע השדות באיזור הנגב לא נקטפים והחקלאות המקומית נפגעת".

בחברת ביכורי שדה טוענים כי היבוא לא נובע ממחיר נמוך יותר לעומת מחירה של עגבניה ישראלית, אלא בגלל מחסור בשוק - טענה שמועצת הירקות מכחישה.

מדובר צה"ל נמסר:

"מדיניות מערכת הביטחון היא לתעדף תוצרת מקומית. עם זאת, במקרים שבהם הביקוש עולה על ההיצע - ביכורי דרום מבצעת יבוא עגבניות מטורקיה"

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה