מחאת נוער העוטף לירושלים - מפגן המחאה בכנסת ישראל

$(function(){setImageBanner('90400319-d48f-4ea8-a5df-60217f9d569c','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26366,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

מחאת התלמידים משער הנגב לכנסת ישראל הגיע לסיומה, מחאה של צעדה שארכה 90 קילומטרים במשך חמישה ימים, במהלך היומיים האחרונים הצטרפו למחאה תלמידים מרחבי הארץ, כאשר לטקס בכנסת הגיעו מעל 6,000 בני נוער.

במהלך העצרת , ספרו בני הנוער על הטראומה שהם חווים במשך שנים , היו כאלה שיצרו יומן מסע לצעדה ושיתפו, תלמידי כפר הנוער "ביכורים" אשכול שרו שירים , ומארגני המחאה שתפו איך המחאה נרקמה והצליחה מעל הציפיות. 

צילום אלון מור יוסף

המשתתפים יצרו את המחאה על רקע המצב הביטחוני בדרום. הצעדה, שאורכה 90 ק"מ, החלה ביום ראשון האחרון על ידי כ-100 תלמידי כיתות י-י"ב מבית הספר האזורי "שער הנגב". אליה הצטרפו מדי יום מאות בני נוער ומבוגרים  רחבי הארץ, בדרישה אחת לשינוי ומסר: "תנו לגדול בשקט".

בטקס הקריאו הצועדים יומן מסע שכתבו :

אביב לוי : "ששה חברים טובים שהתקבצו למען מטרה אחת, דבר פשוטו כמשמעותו, תנו לגדול בשקט זה כל החלום משמעות אחת  לחיים שוקקים, כולנו חיים בשגרה ללא פגרה חיים  של שתיקת הדממה חיים עם עלים נושרים ולא עפיפונים בוערים,  אלה צפייה בזיקוקים ולא טילים,  חיים יפים ומתוקים עם ורד פורח ולא ילד בורח.

דיי אין המצב יכול להשאר חייב הדבר להשתנות, רז אחד  אגלה כול כולי מלאה גאווה  גאה במנהיגי המחאה בכל ליבי , כל כולם נרתמו למיזם,

  זועקים בזעקה חרישית את זעקת הדממה, גאה בשותפים, צועדים אתם משני העתיד הנכבדים,  בנוסף אני גאה בכל הצועדים כל אחד ואחת מציגים אומץ ובגרות נפש גם ברגעי הצרה ,וכעת לא נבטיח אחור ונקשור קשר בין הלבבות , כל שבליבנו היא ילדות טהורה לשינוי לכל החיים".

 צילום אלון מור יוסף

נועם מזרחי " עוטף עזה זה הבית שלנו ועם אנחנו לא נשמור מי ישמור עליו?  לא ההיתי גרה במקום אחר, לשניה לא ההיתי משנה את הבית .ביום ראשון יצא המסע , יצאתי בגלל שחשוב לי לא ממקום פוליטי בגלל שאני אוהבת את ישראל העניין הוא להיראות לשמוע ולהישמע. "

 מארגני המחאה :נוער עוטף לירושלים

מארגני המחאה החולמים והיוזמים שהוכיחו לכולם שהכל אפשרי - אלון לוי, ניצן בן ששון , נבו דן, יער בייגל, רועי רחף וגל כהן עלו לבמה ואמרו יחד:

"חברים חברות מרחבי המדינה אנו מודים לכם שהגעתם לפה לירושלים בירת ישראל זה לא מובן מאליו , תודה לאנשים הטובים באמצע הדרך וכל הכבוד למי שצעד במשך 5 ימים אתם צריכים להיות גאים בעצמכם"

"מרטין בובר אמר שהנוער הוא הסיכוי היחידי לאושר של האנושות, כולכם הוכחתם שלנוער יש קול והוא עוצמתי וכשהוא רוצה לדרוש שינוי דבר לא יעצור אותו"

השנה נחגוג  יום הולדת 18 , שמונה עשרה שנים שאנו חיים שמונה עשרה שנים של רקטות ובריחה מבוהלת לאזור מוגן, שריפות ובעיקר פחד , אנחנו העתיד, החיילים הבאים של מדינת ישראל וכעת אנו דורשים שהמדינה תגן עלינו, אנחנו בסהכ זועקים זעקה לדור שנולד לפוסט טראומה"

שאול טשרניחובסקי כתב בשירתו "האדם אינו אלה תבנית נוף מלדותו"  נוף מולדתנו בוער,נוף של 60  אלף דונם שנשרפו בעוטף עזה כמעט פי שלשה מאסון הכרמל, אותו אסון אשר זכה לתודעה ציבורית, לתמיכה בינלאומית,  תגידו לי אתם איפה נמצאים מקבלי ההחלטות כשמדובר בעוטף עזה ?"

"אנו רוצים לטייל בחיק הטבע ולא בשדות שרופים ועצים מפוייחים ,ובעקבות כך הנוער שגדל בתוך מלחמה נעמד על רגליים אחוריות, קם על רגליו ודורש שינוי טוב יותר עבור אחינו הקטנים נוער העתיד".

"המסע הזה אינו הסוף אנחנו צריכים אתכם אתנו , אנו קוראים לכם תהיו אתנו במאבק לשינוי תעזרו לנו להוביל אותו אל עבר עתיד טוב יותר "תנו לגדול בשקט "

צילום אלון מור יוסף

120 תלמידי שקמה בליווי מורים ואנשי סגל, נענו לקריאה של מועצת התלמידים בביה״ס ושל מועצת התלמידים הארצית והצטרפו לצעדת המחאה. המטרה: העלאת המודעות על הילדות שלהם בעוטף עזה, לצד המצב הביטחוני והרס הטבע בשל טרור הבלונים. מנהלת "שקמה" אופירה גל מסרה: "הטבע איתן וגם אנחנו...באביב הפריחה תחזור לאזורנו , עם משמעות חיובית לצבע האדום-דרום אדום״. שימו לב לתלמידה עידן פרנקו עם השלט המאוד מיוחד: "מעשה ביותר מדי בלונים".

בתמונה- עידן פרנקו

נשיא המדינה ראובן ריבלין פגש את בני הנוער בכניסתם לעיר ירושלים, צעד עימם לכיוון הכנסת, ואמר: "אני מבטיח לכם כי לא ניתן ואסור שניתן לצבע האדום להפוך קבע. נשאיר אותו לכלניות. באתי לצעוד איתכם בשם כל אזרח במדינה שעוקב אחריכם וצועד לצדכם בליבו".

ראש המועצה אזורית שער הנגב אופיר ליבשטיין אמר הבוקר : "אני מברך את הנוער המדהים הזה, על מחאה אותנטית בלי פוליטיקה או דיבורים מיותרים. נערים ונערות מצויינים שצועדים לירושלים למען הבית שלהם, למען הבית שלנו. אנו עומדים לצידם ומסייעם ככל האפשר. מעבר לכך, הרבה חברות ואנשים טובים בחרו לתרום ולתמוך בהתארגנות הזו. מהעיר והקיבוץ, ילדים ומבוגרים, בלי כיפה ועם כיפה - בצעדה אחת, עם המון רוח נעורים ועזרה הדדית, הם הצליחו לאחד מאחוריהם מדינה שלמה. אחרי מסע של חמישה ימים, יעמדו היום על הבמה מול כנסת ישראל וידרשו - תנו לגדול בשקט. אני אהיה שם איתם בלב מלא גאווה".

ראש מועצת אשכול גדי ירקוני אמר: "התעוררות המחאה בישובי עוטף עזה על המציאות הביטחונית מובנת, מוצדקת ולגיטימית. מחאות, מטבען, באות מלמטה. וזה כוחן. זה לא נכון שמועצה תוביל מחאות אך היא יכולה לתמוך ולתת להן רוח גבית במסגרת הכלים שעומדים לרשותה, כך אנחנו פועלים. אפשרנו לתלמידי ׳נופי הבשור׳ למחות בצומת המועצה בניגוד לאישור המשטרה. העמדנו אוטובוסים לטובת הסעת תלמידים ומלווים. תקצבנו סרטים עבור התלמידים וכל גורמי המקצוע במועצה מסייעים ומשתפים פעולה לטובת העניין, כל אחד בתחומו. אנחנו מגבים ועומדים מאחוריכם. גם אני אהיה בעצרת, ואבקש - תנו להם לגדול בשקט".תלמידי עוטף עזה בצעדה צועדים לירושלים

צעדת נוער עוטף לירושלים

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה