תמונת מצב בחניוני התיירות בדרום ומצב היערות בעוטף עזה

$(function(){setImageBanner('e5123cb8-77cb-482b-affb-3cb18708a3bb','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26366,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

לרגל פתיחת חופשת הקיץ והיציאה של מיליוני ילדים ובני נוער לחופש הגדול, קיימו בקק"ל סיכום ביניים של מצב השריפות בחניוני התיירות והיערות בעוטף עזה וכמה הפגיעה בחניוני התיירות באזור

מאז החל גל טרור העפיפונים השנה, מצאו עצמם לוחמי האש של קק"ל וכב"א נלחמים נגד עשרות שריפות מדי יום. כעת, עם היציאה לחופשת הקיץ, החליטו בקק"ל לבצע בדיקה על שטחי השריפות ביערות באזור, ועצמת הפגיעה בחניוני התיירות. זאת במטרה להכין את האזור לתיירים ברגע שיירגע המצב.

 

בבדיקה שביצעו בקק"ל גילו כי בשונה משנה שעברה, השריפות השנה מצומצמות בשטחן וזאת בשל התגובה המהירה של צוותי הכיבוי ושיתוף הפעולה המוצלח בין כלל הכוחות בשטח. בנוסף גילו כי פעולות המנע שביצעו ביערות במהלך החורף האחרון השתלמו ואכן מעכבות את השתלטות האש על השטח. פעולות המנע כללו הוצאת גזם מהיערות, כיסוח עשבים יבשים ויצירת אזורי חיץ בין שטחי עצים.

 צילום משה ברוכי יערן קק"ל

בגזרת החניונים ואתרי הטיולים גילו בקק"ל כי חניוני רבים בסביבה נפגעו מהשריפות אך במצב קל יחסית, עם יכולת שיקום גבוהה. במצפור אסף סיבוני, הסמוך לקיבוץ נרעם, התרחשה שריפה מעפיפון שנחת בתוך שטח המצפור, אך לאחר בדיקה גילו כי הוא נפגע רק מעט ועיקר הנזק בצמחייה מסביב.

 

עוד בבדיקה עלה מספר האירועים בחודשים האחרונים, מאז חזרו העפיפונים. לשם השוואה, בחודש אפריל השנה התרחשו 9 אירועי שריפות בלבד, לעומת חודש יוני בו לחמו כוחות הכיבוי נגד 82 אירועים. סך הכל התרחשו עד היום, כולל בחודש יוני, 138 אירועי שריפות באזור עוטף עזה, שהתפרסו על שטח של 730 דונמים, מתוכם 488 דונמים בתוך היערות. היערות שנפגעו בצורה הקשה ביותר הם יערות בארי וכיסופים. איתם נפגעו גם האזורים נחל חנון, שובלים, נחל הבשור, נתיבות, שוקדה, שדרות, ארז, גברעם, ויד מרדכי.

 

דניאל עטר, יו"ר קק"ל, ציין: "עובדי קק"ל מרחב דרום עובדים מסביב לשעון במטרה  לשמור על הישובים והיערות בנגב המערבי. האתגרים מולם הם עומדים קשים ביותר ולכן אני שמח שאנשים כמוהם נדרשים למשימה. אני מקווה כי כעת, עם יציאת הילדים לחופשת הקיץ והחתימה על הסכמים ברמה המדינית, יירגעו השריפות ונוכל לחזור לעבודה שלנו למען ישובי הדרום והתיירות בנגב".

 

"לא רצינו להאמין שנצטרך להתמודד עם טרור העפיפונים גם השנה" סיפר ירון אוחיון, מנהל מפ"ק בקק"ל. "אך הכנה מוקדמת, ושעות האימון הרבות שעובדי קק"ל צברו בקיץ הקודם הכינו אותם לעונה נוספת של שריפות ועפיפוני תבערה. למרות מספר האירועים הגבוה, אנו מצליחים לשמור על מוקדי שריפה קטנים עם זמני כיבוי והשתלטות מהירים".

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה