משלחת מהונגריה הגיע לביקור בעוטף עזה ויצאה בהצהרה : "נפיץ בעולם את שמה הטוב של ישראל"

$(function(){setImageBanner('0af85d0f-c8d7-40d1-99e5-8b2d5b759eb4','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26366,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

בשבוע שעבר הגיעה לישראל משלחת מהעיר סנטש שבהונגריה במסגרת ברית "ערים תאומות" עם המועצה האזורית חוף אשקלון במסגרת הביקור בארץ הם ביקרו בחומת "נתיב לשלום" במושב נתיב העשרה ונחשפו לשדות השרופים אשר נשרפו מבלוני התבערה ששוגרו מרצועת עזה.

צילום : יאיר הרוש

במהלך השבוע הזה הם ביקרו באתרים שונים בישראל, ביניהם: כנרת, ים המלח, מצדה, השתתפו בקטיף רימונים בקיבוץ משמר הנגב, התארחו ברהט (כולל הסבר על שירותי הרווחה שם), ביקרו במכללה האקדמית "ספיר", מרדכי התארחו אצל משה הררי ב"משק חי" והתרשמו עמוקות מהעשייה הייחודית הטיפולית שמיועדת לטיפול וחינוך ילדים,

נוער ומבוגרים הכוללת התמודדות עם חרדות וטראומות באמצעות בעלי חיים. הם שתלו שתילי ירקות ופרחים צבעוניים, התארחו גם בבתי עובדים לארוחת ערב, האזינו לסיפורה של ניצולת שואה ילידת הונגריה וביקרו בחומת "נתיב לשלום" במושב נתיב העשרה כולל התרשמות מאזורים שנשרפו מבלוני התבערה.

תחילה המשלחת שהתה בחדרי אירוח בבת הדר ואת סוף השבוע האחרון עשו בבית מלון באשקלון עד ליום שני, יום חזרתם להונגריה. מנהל אגף הרווחה בסנטש, וולדמר הומיאק, אמר לנוכחים: "ראינו כל כך הרבה דברים יפים בישראל. אנחנו שמחים שהשארנו משהו קטן, שתלנו פרחים בקיבוץ יד מרדכי. האוכל הישראלי היה טעים ואת כל האהבה שקיבלנו אנחנו לוקחים איתנו לחו"ל וגם את השם הטוב של ארץ ישראל".

וולדמר הוסיף כי: "בישראל האנשים טובים, אוהבים אחד את השני וגם נספר את סיפור גוש קטיף ובעיקר את המשפט שלמדנו בביקור: 'מצדה לא תיפול שנית'. אני יודע מה מסמל המשפט הזה עבור הישראלים ואת זה ניקח איתנו להונגריה".

מנהל שירותי הרווחה, חברה וקהילה במועצה האזורית חוף אשקלון, מעוזיה סגל, אמר לחברי המשלחת: "ניסינו לחשוף אתכם למדינת ישראל, לכנסת, לכנרת, לאוכלוסייה הבדווית, למדיניות הרווחה. אני מקווה שלמדתם ונהניתם מהשהות אצלנו". בסיום הוענקו תשורות הדדיות. המועצה חילקה תמונה קבוצתית, מגן עם סמלי הרשויות וגם עיתונים עם כתבות על הביקור שלהם בישראל. בשנה הבאה מתעתדת לצאת משלחת מהמועצה לביקור גומלין.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה