משלחת מורים מאוסטרליה הגיעה לביקור בעוטף עזה

$(function(){setImageBanner('f39b886b-49ae-43bc-8b17-23205ca407aa','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26366,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

אנשי החינוך האוסטרלים הגיעו לביקור באתרי קק"ל  בדרום , חברי המשלחת הגיעו לביקור בישובי עוטף עזה וראו את הקשיים של ניהול המערכה הצבאית בסמוך לשגרת החיים. בינהם ביקרו גם בניר-עם ובאתר חץ שחור לזכר חללי הצנחנים.

קרדיט יגאל ניסל קק"ל

 בפעם השנייה מאז החל שיתוף הפעולה החינוכי בין קק"ל לבין ממשלת אוסטרליה, הגיעה השבוע משלחת של 70 אנשי חינוך מאוסטרליה לביקור בן שבוע בישראל.

חברי המשלחת נפגשו עם מנהל מרחב דרום של קק"ל, דני גיגי, שסיפר להם על פעילות קק"ל באזור ועל הלחימה בחודשי הקיץ נגד טרור העפיפונים. בנוסף נפגשו אנשי החינוך עם ראש עיריית שדרות, אלון דוידי. הם סיירו במוזיאון אנז"ק בבאר שבע, ונחשפו לעומק הקשר בין ישראל לאוסטרליה, המתחיל בלחימת חיילים אוסטרלים לשחרור ארץ ישראל כבר במהלך מלחמת העולם הראשונה ובמו"פ ערבה במועצה האזורית ערבה תיכונה, בכדי ללמוד כיצד הפיתוחים החקלאיים המקומיים מאפשרים גידולים בכל תנאי מזג אוויר, ועל הדמיון בקשיי החקלאות בין שתי המדינות.

 

מלכה ברקאי, רכזת תכניות חו"ל באגף החינוך בקק"ל, ציינה: "המשלחת השנה מייצגת 20 בתי ספר שונים מכל אוסטרליה. כל המורים במשלחת זו, בין אם הם נוצרים או יהודים, מלמדים תלמידים יהודים. הביקור בישראל הוא רק שלב אחד מתוך תכנית רחבת טווח שקק"ל מכינה עבור המורים באוסטרליה. בהמשך, בשנת הלימודים החדשה באוסטרליה שנפתחת בחודש פברואר, כל איש חינוך שמשתתף במשלחת יבצע עם תלמידיו פרויקט אחד לפחות אשר למדו במהלך הסמינר בהתאם לערכי הציונות וקק״ל. התכנית בשנה שעברה הייתה הצלחה גדולה וקיבלנו תגובות מאוד חיוביות מהמורים ומהקהילה היהודית באוסטרליה. אנו מאמינים כי גם הפעם יחזרו המורים חזרה לאוסטרליה עם הרבה ידע ואהבה לישראל".

 

טסה דורפן מנהלת תמיכה אקדמית  בבית הספר "רדאן"  שבסידני אמרה "אני שמחה לבקר בישראל במקומות שלא הייתי בהם קודם, יש לי קשר עמוק למדינה, וכל ביקור פה הוא ממש מזון לנשמה". מורין הלאהן מנהלת בית הספר "ואקלוז"  שבסידני, שזהו ביקורה הראשון בארץ אמרה "אני עדיין לא מאמינה שאנחנו באמת כאן בישראל, בבית הספר שלנו יש תלמידים יהודים רבים, כך ששמעתי במשך השנים המון סיפורים על ישראל. הביקור פה הוא גם חוויה לימודית וגם חוויה רוחנית מבחינתי".

 

המשלחת, אשר כוללת מורים, מנהלי בתי ספר, מנהלי גני ילדים, מחנכים ועוד, מורכבת מחברי הקהילה היהודית והנוצרית באוסטרליה. במהלך הביקור בישראל, אנשי החינוך מסיירים לאורכה ולרוחבה של מדינת ישראל, לומדים על המדינה, ההיסטוריה והטבע שלה ממבט ראשון, ומקבלים כלים לימודיים, אותם יוכלו להעביר הלאה בבתי הספר בהם הם עובדים. חטיבת החינוך של קק"ל, שעומדת מאחורי הפעילות החשובה,  יזמה את המשלחת במטרה לחזק את הזיקה של התלמידים היהודים באוסטרליה לישראל, באמצעות הצוות החינוכי של בתי הספר השונים.

 

באוסטרליה חיים כיום כ-140,000 יהודים ומתוכם 40,000 אלף ילדים. רק כ-8,000 ילדים לומדים בבתי ספר יהודים פרטיים והשאר לומדים במערכת החינוך של אוסטרליה.

כדי לחזק את הקשר בין שתי המדינות, ולבסס אותו כבר בקרב הילדים, יזמה קק״ל משלחות של אנשי חינוך המבקרים בישראל ונחשפים לאופיה של מדינת ישראל, לנופיה, לטבע, להיסטוריה ולמורשת, ולאחר מכן, הם יכולים להשתמש בידע שצברו וחוו מקרוב, ולהעבירו לתלמידיהם. מלבד לסיורים בארץ, המורים ואנשי החינוך מקבלים מערכי שיעור ועזרי לימוד על ישראל, הטבע והסביבה, אותם הם צפויים ליישם בבתי הספר בהם הם עובדים, ובכך להרחיב את הידע על המדינה לתלמידיהם.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה