נפתח הסמינר האידאולוגי השנתי בעוטף עזה- בסימן חיזוק ופיתוח הדרום

$(function(){setImageBanner('49f50c48-c2ad-442f-8d08-13ad5c20b51c','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26366,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

תנועת "אם תרצו", התנועה הציונית הגדולה בישראל החלה את הסמינר האידאולוגי השנתי שלה בעוטף עזה בסימן חיזוק ופיתוח דרום הארץ וחיזוק המתיישבים בני המקום. הבוקר (שישי) הגיעו הפעילים למסדר "הדר גולדין" באנדרטת חץ שחור אשר נמצאת בעוטף עזה

חברי תנועת "אם תרצו" אשר עורכים את הסמינר השנתי שלהם בעוטף עזה, התרגשו לראות עד כמה הכמיהה להשבתת הבנים עודנה קיימים ואיינה פוסקת גם לאחר 75 שבועות של טקס שבועי במקום.

פרופ' שמחה גולדין אביו של הדר ז"ל אמר בטקס כי "בכל מקום שיש בו איום, אנחנו מתחמקים. אנחנו ביקשנו שלא תהיה נסיגה כל עוד הדר לא נמצא, התעקשנו שיהיה נעדר חלל, לעשות את הלוויה שעשינו ולא לתת לחמאס את תמונת הניצחון. להערכתי, החמאס השיג את תמונת הניצחון לאחר חמש שנים לאחר שהם ירו שני טילים על אשקלון וראש הממשלה ירד מהבמה."

"אנחנו לא מוותרים על החיילים שלנו", הוסיף פרופ' גולדין, "אנחנו נקבע לחמאס את המחירים, ככה יצאנו לדרך בברכתו של רה"מ יצאנו לתכנית, עד שהיה האירוע של העסקה של מדינת ישראל עשתה עם טורקיה ואז נתנו להם להכניס לעזה אמצעים הומניטריים ללא להחזיר את החיילים. שם השתנה הסיפור. ישנה הפרדה בעייתית שמשרתת את החמאס, שי הפרדה בין הרצון לעזור הומניטריית לבין להחזיר את החיילים. אם החמאס מאיים בלירות ראקטות, אז הוא יקבל מה שהוא רוצה. זאת שפה של טרור, של סחיטה, של מאפייה. גביית המחיר על ידי ארגון טרור זה זה."

מתן פלג יו"ר תנועת "אם תרצו" אמר במהלך טקס מסדר הדר כי "זעקתו של שמחה גולדין, אביו של הדר הי"ד כלפי הציבור ומקבלי ההחלטות על אובדן ההרתעה והקושי המובנה לאמץ גישת הכרעה חזקה מול ארגון טרור בזוי, היא הזעקה של כולנו. לא יתכן שישראל מדברת על סיוע הומניטארי כאשר חללים שלנו עדין קבורים אצל האויב המנסה לסחור בהם. זהו עיוות מוסרי שאין להיכנע לו בשום פנים ואופן. אנו קוראים לראש הממשלה להתחייב לשנות גישה מול החמאס, לחתור לחיסול הטרור ולהשבת הבנים. עכשיו!"

סמינר האידאולוגי של "אם תרצו" הוא חוד החנית בפעילות התנועה לקראת השנה החדשה. בשנים האחרונות הסמינר נדד בין חלקי הארץ השונים והיה בין השאר בבנימין, בשומרון, בגולן, בירושלים ובחברון. הפעם הוחלט לחזק את הקשר בין פעילי התנועה למפעל ההתיישבות המשגשג בעוטף עזה תוך שימת דגש להרחבת מעגל המתיישבים במקום.

הסמינר החל בסיור בקיבוץ נתיב העשרה אשר עסק באתגרי הביטחון האזוריים, המשיך בפעילות בעיר שדרות, בה צבעו פעילי "אם תרצו" מיגוניות עם נוער בסיכון וכן פגישה עם דב טרכטמן נציג "שדרות מדיה סנטר" אשר מוציא את זעקת תושבי האזור לכל העולם כולו.

לאחר מכן נפגשו עם יו"ר וועד מתיישבי גוש קטיף אוהד מרדכי בישוב ניצן וכן ערכו ביקור במוזיאון גוש קטיף אשר נמצא בישוב.

בסמינר ייערך סיור בקיבוץ "כרם שלום" ובפגישה עם מייסד גרעין ההתיישבות של חיילי צה"ל באזור כרם שלום. בין השאר פעילי התנועה יפגשו עם ח"כ לשעבר חיים ילין ראש מועצה אזורית אשכול לשעבר וכן עם בני משפחת גולדין באנדרטת חץ שחור. 

תנועת אם תרצו

יו"ר תנועת "אם תרצו" מתן פלג: "תנועת "אם תרצו" הפכה בשנים האחרונות לרשת ציונית המתרחבת על בסיס קבוע ונמצאת בכל פינה בארץ. בשנים האחרונות הסמינרים של התנועה נערכו בירושלים, בבנימין, ביהודה ושומרון ובגולן וכעת התמקדנו בעוטף עזה כדי לחבר את מובילי התנועה לחלק ארץ חשוב זה. המשך ההתיישבות בכל חלקי הארץ היא המפתח לניצחון על כל אויבנו. המשך ההתיישבות בכל חלקי הארץ היינה המפתח לניצחון על כל אויבנו".

יפעת בן שושן תושבת נתיב העשרה: "תושבים רבים ואני ביניהם נמצאים פה מאידאולוגיה טהורה. אם לא תהיה חקלאות בגבולות לא תהיה לנו סיבה להיות בגבולות. אנחנו לא פוחדים להיות פה. מצאנו פה מקום נהדר לחיות בו".

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה