סיכום יומי שבעה בלוני תבערה הבעירו שטחים בין יישובי הדרום

$(function(){setImageBanner('e7641499-b93c-41b0-acda-9d26abd380f5','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26366,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

צוותי כיבוי פעלו היום בגזרת מועצה אזורית אשכול ב-3 שריפות ובגזרת מועצה אזורית שער הנגב ב 4 שריפות.
על כל השריפות הושגה שליטה תוך דקות ספורות ולאחר חקירה שבוצעה ע"י חוקר שריפות מכבאות והצלה נתיבות ואשקלון השריפות נגרמו מבלוני תבערה.

דוברות כב"ה מחוז דרום

היום (שישי)  שוב שוגרו 7 בלוני תבערה אשר הציתו שטחים חקלאיים בין יישובי הדרום.

בימים האחרונים המצב הביטחוני מתדרדר במהירות, זאת בעקבות התגברות הפרחות בלוני התבערה לשטח ישראל והיום הצטרפו להפרחות גם בלוני נפץ שהתפוצצו בשמי עוטף עזה.

היום לאורך גבול הרצועה הפגינו כ-4,300 פלסטינים. כוחות צה"ל השתמשו נגדם באמצעים לפיזור הפגנות. צוותי כיבוי רבים, כמו גם כוחות צה"ל, פרוסים באזורים השונים.

יצוין כי מדובר בהפגנה קטנה יחסית לעומת ההפגנות מהשבועות האחרונים, שכן סמוך לגדר עצמה נמצאים מאות בודדות של מפגינים. האלפים האחרים נמצאים במרחק של כקילומטר מהגדר בסביבת אוהלי המוקדים השונים והם לא מתעמתים עם הכוחות.במהלך היום התמודדו כוחות הביטחון עם שבעה שריפות בעוטף עזה.

מתאם פעולות הממשלה בשטחים הודיע  על הטלת סגר ימי מלא על רצועת עזה בעקבות המשך הפרחת בלוני התבערה "עד להודעה חדשה". משמעות הסגר: איסור כללי על יציאת כלי שיט פלסטינים למים. הפעם האחרונה שהוטל סגר ימי מלא על הרצועה הייתה בימי ההסלמה האחרונה, לפני כחודש וחצי.

בארגוני הטרור בעזה ממשיכים באיומיהם לשבור את המצור בכל דרך, וכן להמשיך בהפרחות בלוני התבערה והנפץ. 

מטוסי קרב וכלי טיס של צה"ל תקפו בלילה כמה יעדי טרור, בהם תשתיות טרור במתחמים צבאיים וכן מתחם צבאי של הכוח הימי של חמאס ברצועת עזה.  

מדובר צה"ל נמסר כי התקיפה בוצעה בתגובה לירי הרקטה ששוגרה מרצועת עזה אמש. ופגעה במבנה בשדרות - שהיה ריק מאדם. מדובר צה"ל נמסר כי "צה"ל ימשיך לפעול נגד ניסיונות לפגיעה באזרחי ישראל ורואה בארגון הטרור חמאס אחראי על כל הנעשה ברצועת עזה וממנה".

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה