פגיעה קשה באנפות בקר בישוב להבים

$(function(){setImageBanner('43c2b40c-9b00-4b55-9849-745323379b03','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26366,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

עקב תלונה מתושבים על אנפות בקר שמקננות בחורשה ליד בתי מגורים, גזמה וכרתה מועצת להבים את כל עצי החורשה,עם הקנים והגוזלים בתוכם בישוב להבים בנגב

צילום Alon EL

ועדת ההנהלה של מועצת להבים החליטה באחרונה להיפטר ממושבת אנפיות הבקר שהתנחלה ביישוב להבים עקב תלונת תושבים שהן מפריעות סמוך לבתי מגוריהם.

מדובר בלהקת האנפיות גדולה שהתנחלה בתוך הישוב בחורשה סמוכה. 

לפי עדויות תושבים עולה כי צוות הגיזום לא היסס לנסר את הענפים, למרות שבעצים קיננו אנפות מזן נדיר עם מאות גוזלים. מדובר במראה קשה ובו גוזלים אומללים נמצאו מתבוססים על המדרכה, חלקם גוססים, חלקם מושלכים לזבל בעודם חיים בתוך שקיות גזם,  מדובר בעשרות אנפות אומללות עפות למעלה בחוסר אונים.

192 עוללים שהופרדו בשרירותיות ובקהות מהוריהם, הוצלו ונלקחו על ידי פעילים לטיפול אצל אביהוא שרווד הפעיל  למען חיות הבר .

"סביר להניח שאם היתה יותר מודעות כלפי הנושא הפעולה היתה נעשית בצורה אחרת" כך הסבירו. 

אזרחים רבים התריעו שיש להעלות את המודעות לפעולות עבור בעלי החיים הן קריטיות.

האנפות יכולות להוות מטרד באזורי מגורים, ונדרש למצוא דרכים לטפל בכך, ולמצוא פתרונות בגישה חדשה שבה אין דריסה של האדם את הטבע.

הדעה השלילית על האנפות היא בגלל שהן מקננות ליד בתי תושבים,  וכיום מקננות במקום מאות ציפורים שגורמות נזק בריאותי לתושבים .

בלהבים חוששים שהציפורים ידביקו את התושבים במחלות העוברות מציפורים לבני אדם.

אנפת הבקר - היא נפוצה בכרי מרעה ובשדות מעובדים, וניזונה בעיקר מחרקים, אך גם ממכרסמים, זוחלים קטנים ושאריות מזון. לכן, אפשר לראות אותה לעיתים בקרבת מזבלות.

אנפית הבקר  נוהגת ללוות את הטרקטור החורש וללקט את החרקים שמתרוממים מאחריו ולטורפם. אנפיות בקר מתקבצות גם סביב מדשאות צבוריות, מזבלות ומקורות פסולת אחרים.

מדובר במין מתפרץ שאנו, בני האדם, הבאנו להתרבותו במהלך השנים עם שינוי פני הסביבה בישראל.

התלהקות האנפיות למושבות לינה וקינון מתבצעת לעיתים קרובות ביישובים, דבר המהווה מטרד משמעותי: בנוסף לרעש, ללכלוך ולטפילים ששורצים סביב מושבותיהן, לא מעט אנשים שרגישים לנוצות וללשלשת שלהן.

בנוסף, אנפיות הבקר מהוות גם סכנה עבור חיות בר קטנות ובעיקר לזוחלים שהן טורפות.  

בישראל, אנפית הבקר היא עוף מוגן על פי חוק. מדיניות רשות הטבע והגנים מאפשרת לפקחי הרשות לדלל את אוכלוסיות אנפיות הבקר בתוך הישובים בלבד, אך אין להטריד אותן לאחר בניית הקן ועד נטישת הגוזלים.

עד לפרסום הכתבה לא התקבלה תגובה מהמועצה. 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה