פסטיבל אינדינגב שהיה אמור להתקיים בפורים -בוטל

$(function(){setImageBanner('b1a88999-7ba5-4aea-ba39-af9d0b68924b','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26366,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

פסטיבל אינדינגב, שחרט על דגלו לחגוג מוזיקה ואמנות עצמאית היה אמור להתקיים בשושן פורים ולהביא לאזור עוטף עזה - מצפה גבולות אלפי משתתפים , אך בהודעה שפרסמו הבוקר מארגני הפסטיבל נאמר שהאירוע בוטל

פסטיבל אינדינגב באדיבות עמוד מועצה אזורית אשכול

אינדינגב (inDnegev) הוא פסטיבל מוזיקה ואמנות עצמאית בנגב. הפסטיבל נערך לראשונה ב-2007 ומאז מתקיים בסתיו במצפה גבולות, ליד קיבוץ גבולות שבנגב המערבי תחת הסלוגן "מפריחים את הדממה", הפסטיבל נערך כבר מספר שנים ומביא אלפי משתתפים מרחבי הארץ . השנה הפסטיבל תוכנן להתקיים ב21-22.3 שושן פורים אך מארגני הפסטיבל יצאו בהודעה רשמית שהפסטיבל בוטל עקב תנאי הרישוי מחמירים אליהם הם נדרשים לצורך קיום האירוע.

בפוסט שפרסמו בדף הרשמי כתבו : 

אנחנו מצטערים מאוד להודיע כי אנו נאלצים לבטל את פסטיבל שושן והוא לא יתקיים כמתוכנן.

הביטול מגיע עקב חוסר יכולת שלנו לעמוד בתנאי הרישוי המחמירים אליהם אנו נדרשים לצורך קיום האירוע. זהו רגע קשה מאוד עבורנו, ואנו רוצים קודם כל להתנצל בפני כל מי שעתיד היה להגיע ולקחת חלק בשושן - קהל, אמנים, ספקים, טכנאים, אנשי צוות ועוד. הודעת זיכוי תשלח לרוכשים בימים הקרובים.

לפני כחודשיים הוגשו התכניות לפסטיבל שושן לתחנת המשטרה המקומית, תכניות עבודה מפורטות ומעמיקות שנעשו ע"י אנשי מקצוע מוערכים שעובדים איתנו שנים רבות ומכירים את מצפה גבולות לעומק. לפני קצת פחות משבועיים קיבלנו מהמשטרה את תנאי האבטחה לקיום האירוע וחשכו עינינו. נתקלנו בדרישה לא מידתית, אשר לא תואמת את התכניות ובעצם מסכלת את קיומו של הפסטיבל.

משם החל מסע מטלטל של מגעים מול המשטרה. בכל פעם כשכבר נדמה היה שנמצא פתרון מניח את הדעת, שבו ועלו המספרים והדרישות והעמידו את היתכנות האירוע בספק רב. עשינו כל מאמץ אפשרי לאתר לוקיישן חלופי ובמקביל קיימנו מגעים בלתי פוסקים מול תחנת המשטרה בניסיון למצוא פתרון שיאפשר את קיום הפסטיבל.

כוחות השיטור בשכר אשר נדרשים על ידי משטרת ישראל למען מתן היתר לקיום האירוע נדרשים למשימה אחת ויחידה - שמירה על הסדר הציבורי. מזה שנים שאנו דורשים מקציני המשטרה להסביר כיצד זה שעשרות שוטרים משולמים ע"י מפיקי האירוע לצורך אכיפת סדר ציבורי כאשר במשך למעלה מעשור מעולם לא נרשמו אירועי הפרות סדר בהפקותינו? המשטרה דרשה וקיבלה לאורך השנים עשרות שוטרים בתשלום בפסטיבל אינדינגב, שכר של מיליוני שקלים במצטבר, כאשר בפועל נרשמו אפס הפרות סדר בפסטיבל מיומו הראשון. זהו מצב אבסורדי שיכול להתקיים רק כאשר הגוף הקובע את התנאים לקיום האירוע (המשטרה) הוא גם הגוף אשר יוצא הכי נשכר כלכלית מאותם תנאים אשר הוא בעצמו קובע.

ביטול האירוע הוא מכה כואבת למורל וליוזמה שלנו כמו גם לכיסנו. אבל מגיעה השעה שבה אין אנו מוכנים ויכולים לספוג עוד והשעה הגיעה כעת. נושא הסדרת רישוי לאירועים תחת כיפת השמיים תקוע כבר שנים רבות ומחכה להתערבות של המחוקק. אנו מודיעים בצער כי בשל כל המתואר לעיל, ובאין יכולת להגיע לפתרונות מספקים ע"י הרשויות, אנו לא נמשיך לקיים אירועים (ובראשם פסטיבל אינדינגב) באזור גבולות ומרחב עוטף עזה כל עוד לא ימצא פתרון הולם לנושא זה.

מצער אותנו מאד שלאחר שנים כה רבות של פעילות במרחב עוטף עזה, אזור אליו אנחנו קשורים בקשר עבותות, שחלקנו גדל בו ועדיין קורא לו בית, מרחב שמתמודד עם מצב בטחוני מורכב לאורך כל כך הרבה שנים, עדיין יש פער גדול בהבנת התפקיד והחשיבות של קיום אירועי תרבות ואמנות וההשפעה שהם מייצרים על כל הסביבה. 
אנחנו רוצים להודות מעומק הלב לאנשי המועצה האזורית אשכול ולקיבוץ גבולות, שניסו לעזור בכל כוחם למצוא פתרון למצב, והיו לנו לבית ב-12 השנים האחרונות.

אנחנו נמשיך לקיים ולקדם תרבות עצמאית ובלתי מתפשרת בכל מקום שרק נוכל.

תודה לכולם על התמיכה ושוב רוצים להביע את התנצלותינו העמוקה לכל מי שתוכנן להשתתף בפסטיבל הקרוב.

עוד עדכונים בקרוב, 
אינדינגב."

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה