ראשי הרשויות בעוטף הגיעו למחות בכנסת " מציאות לא מוסרית"

$(function(){setImageBanner('59b773c1-2300-4459-afcc-68880a0c84fe','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26366,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

היום פורום ראשי הרשויות בעוטף הגיעו לדיון מיוחד שמטרתו חיזוק אזור קו העימות הדרומי. הם הגיעו לבושים עם חולצות שעליהן נכתב "מציאות לא מוסרית" וקטעו את הדיון. הם דרשו מהממשלה להפסיק לדבר במונחים של ממשלת אחדות ולעבוד בממשלת חירום שתשים סוף לירי על 80 אלף תושבי מדינת ישראל

בכנס מיוחד שהתקיים הבוקר (שלשי)  בכנסת בנושא: ״חיזוק שדרות ורשויות עוטף עזה״, קטעו ראשי הרשויות של העוטף את הדיון ומחו: ״עוד תקציבים לא יפתרו את הבעיה. נדרשת פעולת חירום מיידית לשינוי המציאות באזור. 
-
לנוכח המצב הקשה בדרום, לאחרונה ראשי הרשויות בעוטף התאגדו  בתוך "פורום ראשי רשויות העוטף" ומזה חודשיים מנהלים מאבק משותף כנגד מדיניות הממשלה בכל הנוגע למצב הביטחוני בעוטף עזה.
-
הפורום כולל את ראש עיריית שדרות, אלון דוידי, ראש המועצה האזורית חוף אשקלון, איתמר רביבו, ראש המועצה האזורית שער הנגב, אופיר ליבשטיין, ראש המועצה האזורית שדות נגב, תמיר עידאן וראש המועצה האזורית אשכול, גדי ירקוני.
-
במהלך הכנס אמר איתמר רביבו ראש המועצה האזורית חוף אשקלון "אין שום סיבה שמחבל שיורה לעבר ישראל ומכניס את ילדינו למקלטים יישאר חי".
-
"לפני שאנחנו בכלל חושבים על המילה הסדרה עם טרוריסטים בואו קודם נדאג להסדרה בתוכנו. אין שום סיבה שלא נדע לשבת בחדר אחד ולהקים ממשלת חירום לאומית ב-36 השעות הקרובות".
-
ראשי הרשויות הטיחו בחברי הכנסת כי הם בעצמם מגיעים מכל קצוות הקשת הפוליטית ואם הם הצליחו להתאגד לכדי פורום אחד משותף, אז בוודאי המפלגות צריכות להתאחד למען מטרה אחת.
-
במהלך הכנס פשטו ראשי הרשויות את חולצותיהם המכופתרות, חשפו חולצות אחידות הנושאות את המסר "מציאות לא מוסרית" ודרשו להציב את הטיפול במצב הביטחוני בעוטף עזה בעדיפות גבוהה בסדר היום המדיני. "הגענו לכנסת כדי להגיד די.
הגיע הזמן לעשות סוף למציאות הביטחונית שחיים בה תושבינו, לפעול בכל הכוח כדי לשנות את המשוואה ולהשיב את ההרתעה והביטחון לאזרחי המדינה", סיכם רביבו.
-
עוד ציינו בכנס : " נבחרי הציבור איבדו את הלגיטימיות והמוסר כלפי אזרחיהם, תושבי עוטף עזה. אנו דורשים ממשלת חירום לאומית שתפעל בכל כוחה כדי לממש את חובת המדינה כלפי אזרחיה: לשנות את המשוואה ולהחזיר את ההרתעה! להחזיר את הבטחון לאזרחי מדינת ישראל, תושבות ותושבי עוטף עזה״.

צילום אמנון זיו

ראש המועצה האזורית שער הנגב אופיר ליבשטיין אמר בדיון: "מדיניות ההכלה לא עובדת יותר. הקושי הולך ומתחזק – אנחנו נמצאים במלחמת התשה בשנתיים האחרונות. אנחנו ישוביי הקו הקדמי של מדינת ישראל. אם הוא ייחלש המעגל יתרחב כך שאשקלון יהפכו להיות הקו הקדמי ואחר כך ראשון לציון". הוא קרא לממשלה להפסיק לדבר במונחים של ממשלת אחדות אלא לעבוד בממשלת חירום שתשים סוף לירי על 80 אלף תושבי מדינת ישראל.

ח"כ אלון שוסטר ממפלגת כחול לבן, ראש מועצת שער הנגב לשעבר: "הנושא של חיזוק שדרות ועוטף עזה נמצא בקונצנזוס, המטרה שלנו היא להמשיך ולחזק את הרשויות כדי לאפשר לרשויות ולתושבים לעמוד במשימה. אנו צריכים להכיר בכך שהמצב מורכב ואין לו תאריך תפוגה. התכנסנו היום כדי לטפל בנושאי החינוך, סולידריות לאומית, מוכנות לחירום, העצמה פיזית ונפשית, תשתיות ומיגון בשטח".

צפו בנאום:

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה