שיר מחאה של ילדי עוטף עזה לקראת פתיחת שנת הלימודים

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('b46d64ca-3957-493d-803d-fdb8a5308df3','/dyncontent/2024/3/13/eba24287-81c1-4524-8420-9aa872b7d7a6.gif',17612,'סמי שמעון אייטם כתבה ',525,78,true,26366,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('b46d64ca-3957-493d-803d-fdb8a5308df3','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,true,26366,'Image','');},15]]);})
להאזנה לתוכן:

ילדי יישובי עוטף עזה פרסמו הבוקר (ג') קליפ מחאה במסגרתו שרו את שיר הילדים המוכר שיר ה-א'-ב', אלא שבגרסתם שינו את המילים המוכרות למילים המתארות את חייהם תחת אש. בין המילים: "א'- אש, ב- בלון, ג- זו גדר גדולה". הקליפ הינו חלק מקמפיין הפרויקט לניצחון ישראל הדורש הכרעה מול החמאס והפסקה של המדיניות הפייסנית של ממשלות ישראל מול הסרבנות הפלסטינית

הימים האחרונים של חודש אוגוסט מאופיינים בקרב רוב ילדי ישראל בהתרגשות לקראת החזרה לבית הספר. אולם, עבור ילדי עוטף עזה ויישובי הדרום, גם השנה מאופיינים ימים אלו במטחי ירי, אזעקות צבע אדום, וחיפוש אחר מרחבים מוגנים.

כמחאה על המצב בדרום אשר ממשיך ומסלים בימים האחרונים, פורסם הבוקר (ג') סרטון אשר נראה תחילה כשיר ילדים רגיל, ובו משתתפים ילדי עוטף עזה בגילאים 7-11 ושרים את שיר ה- א'- ב', אלא שבגרסה זו משתמשים הילדים במושגים אשר הם נאלצים לחיות עימם בעקבות המצב הקשה בדרום.

כך למשל שרים הילדים בשירם: " ה' הדס ו- ו' הוא ורד ששרפו לי בשדות, ז', ח' שתיהן ביחד זה חמאס במנהרות. בני ה-6 ובני ה-7 אימאל'ה אימאל'ה, מפחדים לצאת לרגע, מחסה מחסה, ויושבים עכשיו בבית, אימא, אימאל'ה, אין יונה ואין גם זית – אימאל'ה".

 

מטרת הסרטון היא להראות את ההבדלים המשמעותיים בין פתיחת השנה של ילדי הדרום ובין שאר הילדים בישראל. בנוסף, השיר מבקש להגביר את המודעות כלפי ילדותם הבלתי אפשרית שאותה חיים מאות אלפי ילדים שגרים באזורי האש ולשקף את המציאות הקשה והפחד היום יומי שילדי הדרום חווים.

מי שעומדים מאחורי הסרטון הם הפרויקט לניצחון ישראל, אשר מנהלים בשבועות האחרונים קמפיין אינטנסיבי הקורא להגיע להכרעה מול החמאס ולפעול בנחישות כנגד הסרבנות הפלסטינית.

מנכ"ל פורום המזרח התיכון, אשר מפעיל את הפרויקט, גרג רומן הסביר: "מילות השיר כואבות ולצערנו מתארות בצורה מדויקת את התחושות עימן פותחים ילדי הדרום את שנת הלימודים החדשה. לילדים האלו יש את הזכות, ולמדינת ישראל את החובה לאפשר להם לגדול בשקט ובשלווה כמו כל ילדי ישראל, ללא חרדות, פחד ואימה. הדרך היחידה להגיע לשם היא על ידי הכרעה של החמאס פעם אחת ולתמיד ולהימנע מסבב ועוד סבב שרק משמרים את המצב הקיים ולא מביאים לפתרון אמיתי וקבוע".

מיכל מאור, תושבת שדרות בת 9 שהשתתפה בסרטון :  "חשוב לנו שכל הילדים בישראל יבינו, את הפחד שאיתו אנחנו גדלים. אף אחד לא באמת יודע מה זה בלון תבערה, עד שהוא לא רואה אותו. אנחנו גדלים במציאות אכזרית וקשה ובמקום שנבלה בחוץ בזמן הפנוי, אנחנו מעבירים את הזמן במרחב מוגן. לכן היה חשוב לנו להשתתף בשיר שמשקף את המציאות שלנו על ידי מילים מפחידות ושמטרתו העיקרית היא לגרום לציבור הישראלי להבין את הפחד היום יומי שלנו. "

פרויקט הניצחון הישראלי קורא לנבחרי הציבור, לצה"ל ולכל החברה בישראל כי יש לעבור ממדינות של פייסנות ורפיסות למדיניות של ניצחון והכרעה. ניצחון משמעו – כפיית התנאים של ישראל על אויביה באמצעים צבאיים, כלכליים ומדיניים. זאת בניגוד לוויתורים ופייסנות הן כלפי ארגוני הטרור ותומכיהם, והן כלפי הלחץ הבינלאומי. גישה זו לומדת מההיסטוריה כי סכסוכים מסתיימים רק כשהצד השני מוכרע ונכנע. כך גם הסכסוך עם הפלסטינים ותומכיהם יסתיים רק לאחר שהפלסטינים יכירו בתבוסה וכישלון המאבק האלים. ללא ניצחון של ישראל לא יהיה סוף לסכסוך."

מילות השיר:

אלף - אש, בית בלון

גימל זו גדר גדולה,

מהי דלת - זוהי דלת רק הפעם של ממד

הא - הדס, ו-וו הוא ורד

ששרפו לי בשדות,

זין - חית שתיהן ביחד

זה חמאס במנהרות

 

בני השש ובני השבע

אמאל'ה, אמאל'ה

מפחדים לצאת לרגע

מחסה, מחסה,

ויושבים עכשיו בבית

אמא ואמאלה,

אין יונה ואין גם זית

אמאלה.

 

טית זה טיל ויוד זה ירי

כף זה כיף ולמד לא,

מם ונון מטח נפל פה

רוץ מהר, זה כאן קרוב.

סמך - סבב, עין - עזה

פא – פיגוע של דקירה

צדי – צוק איתן היה כאן

קוף זה קול וריש זה -

רוץ מהר עצום עיניים, שכב עם ראש בין הידיים...

 

בני השש ובני השבע...

מה צריך לבוא עכשיו?

איפה שין? ואיפה תו?

שין - שלום ותו - תודה

ויאללה לסבב הבא

ד"ש לכל הממשלה 

ונפגש בעוד מבצע...

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה