"שישי קק"לי לוקאלי" למען תושבי הדרום

$(function(){setImageBanner('5482b4c6-65eb-49c8-bc73-302af7dbb7e8','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26366,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

ארוע "שישי קק"לי לוקאלי" הראשון התקיים הבוקר (שישי) בנתיבות בהנחיית העיתונאי יובל קרני. ארועי שישי קק״לי לוקאלי הינם פרוייקט חדש של קק״ל לחיזוק הפריפריה שמטרתו להביא לתושבים ביישובים בדרום ובצפון הארץ את אנשי הציבור המובילים ולהעמיק את היכרותם עם פעילותה של קק״ל.

חה"כ ושר הביטחון לשעבר אביגדור ליברמן, פתח את האירוע ונשאל על הרכבת הממשלה עד יום שלישי הקרוב: "מי שמנהל משא ומתן קואליציוני זה הליכוד והאחריות עליהם. אני יכול להגיד שאני לא זוכר כזה חטא היוהרה מאף מפלגה אחרת. תהליך הרכבת הממשלה נוהל בצורה כושלת, רשלנית, והליכוד יכול לבוא בטענות רק אל עצמו. מאז נפילת הבית השני לא היה מנהיג שנתן לחרדים כל כך הרבה כמו נתניהו.

הגיע הזמן שפעם אחת ידרוש מהם חזרה". כשנשאל האם ימנע את הקמת הממשלה ענה: "מי שמונע את הקמת הממשלה הם החרדים. אין פה משהו חדש, אמרתי כל הזמן שחוק הגיוס הוא התנאי ולא נהיה מוכנים לשנות שום פסיק בחוק הגיוס. היו פניות מתוך הליכוד ללכת למסלול של ממשלה אחרת - דחינו את זה על הסף".

 צילום אמנון גוטמן קק"ל

בנוגע לנושא הביטחון התייחס ליברמן ואמר: "בשנה האחרונה שוגרו לעבר ישראל 1800 שיגורי רקטות, 99 אחוז מהם לדרום. אני מניח כי לו היו משגרים 1700 רקטות לעבר ת"א היינו כבר כובשים את רצועת עזה. משום שזה דבר בלתי נסבל. אי אפשר לקבל שאלה כללי המשחק - שמשגרים בלוני תבערה, ורקטות. אי אפשר לקבל שכל שלוש שנים אנו יוצאים לעוד מבצע. לפי התפיסה שלי, צריך להסכים על ה'' אנד גיים''. להעביר לחמאס אחרי הסבב האחרון 30 מיליון דולר זה דבר לא נכון.

 

חה"כ עמיר פרץ, שתפקד גם כשר ביטחון בעברו, התייחס להרכבת הממשלה ביום שלישי: "תהיה ממשלה ביום שלישי הקרוב. או שתקום ממשלת שישים, שמבחינתנו באופוזיציה זה קלאסי, או שיעשו תהליך בו מוציאים את המוקש המרכזי ממוקד העניינים ואז יקימו ממשלה". בנוגע לנושא הביטחוני, אמר פרץ כי הוא חושב שונה מליברמן: "אני חושב שהבעיה המרכזית של הממשלה היא שהם לא יודעים מה לעשות עם עזה ביום שאחרי הכיבוש.

אני מציע לחבור למסלול עם אבו מאזן, אני בעד לחזור למסלול של הרשות הפלסטינית. יש למדינת ישראל כבר הסכם עם הרשות. הימין טוען שהרשות הפלסטינית זה הכי גרוע, אבל מצד שני ביבי נמצא כבר מעל עשר שנים בשלטון ומעולם לא הצביע לבטל את הסכם אוסלו. זאת משום שהסכם אוסלו הוא נכס למדינת ישראל והימין יודע את זה, לכן הם לא מבטלים. כמי שהיה שר ביטחון אני יודע להגיד – הסכם אוסלו הוא אחד המנגנונים החשובים ביותר למנוע פיגועים במדינת ישראל. אבו מאזן הוא לא שייך לסוכנות היהודית בדיוק, ויש לו משפטים מאוד קשים ומקוממים, זה נכון.

צילום אמנון גוטמן קק"ל

אבל אני מעדיף ירי של מילים ולא של טילים". לסיכום מסר פרץ, שמגיע בעצמו מאזור הדרום ועוטף עזה: "בממשלה הקרובה אני רוצה לקדם חוק ממ"ד לכל בית, לא רק באזור הדרום, אלא בכל הארץ. גם בדרום לא כולם מקבלים ממ"ד, אלא רק בתים הנמצאים 7 ק"מ מגדר הרצועה.

 

חה"כ מיקי זוהר מהליכוד סיים את שלב הראיונות בשיחה על חוק החסינות והרכבת הממשלה: "נניח שליברמן  יעמוד על החלטתו ולא יוותר על פסיק. יכול להיות שיהיו לנו בחירות חדשות ויכול להיות שתבחר ממשלת שמאל . ליברמן יהיה אשם בזה ומהסיבה הזו ליברמן במצב של הפסד-הפסד. אנחנו קיבלנו החלטה שלא נוכל לשבת בממשלה אחרת שלא כוללת את ליברמן והחרדים. לכן כשיש התנגשויות צריך לשבת ולהגיע להבנה כדי שנוכל להקים את ממשלת הימין הבאה של מדינת ישראל. אני יכול להגיד שלא תקום ממשלת שישים. דיברתי עם ראש הממשלה והעברתי לו את דעתי בנושא".

 

בנוגע לחוק החסינות, שמקדם זוהר בימים אלו, טען כי לא מדובר בחוק פרסונלי: "התקשורת אוהבת שאומרים שאני מקדם עבור נתניהו את חוק החסינות אבל זה מופרך. הרי אם היום נתניהו היה רוצה לבקש חסינות הוא היה צריך לפנות לוועדת הכנסת ולזכות בהסכמתה ביחס של שניים מול אחד. החוק שאני רוצה להביא מצריך 61 אצבעות בעד במקום שניים בוועדה. ברור שהחוק הוא לא פרסונלי כי הוא מדבר על כל חברי הכנסת. אני דורש להביא את חוק החסינות מסיבה אחת פשוטה - רוצים מאיתנו לחוקק את חוק פסקת ההתגברות. איך אני מוגן מניסיונות פגיעה פוליטית? אני לא רוצה לקחת אחוז אחד סיכון לאיש ימין שרוצה לעשות את המהפכה בתחום המשפט".

 

בנוגע לטענות בני בגין כי מדובר בחוק מושחת טען זוהר: "מי שאומר על חוק החסינות הוא חוק מושחת הוא מושחת בעצמו - בסופו של דבר כשמנסים להגדיר אדם כזה או אחר כמושחת בעצם אומרים עליו שהוא עובד מבוקר ועד ערב בצורות לא מוסריות כדי להשיג את המטרות של עצמו. בני בגין הוא איש יקר ואני מאוד מכבד אותו, אבל האמירה הזאת היא אמירה מושחתת. כי כשאתה מנסה להמציא המצאה על אדם מסוים, ואתה יודע שאתה הולך לפגוע באדם על לא עוול בכפו רק כי זה משרת את האינטרסים הפוליטיים שלך, זאת שחיתות.

 

יחיאל זוהר, ראש עיריית נתיבות, פתח את האירוע וסיפר לחברי הכנסת ולבאי הכנס מעט על נתיבות ועל הקשר עם קק"ל: "בשני הרבעונים האחרונים העיר הזאת מכרה דירות יותר מירושלים ותל אביב ביחד. אני רוצה לברך את יו"ר קק"ל על התכנית החדשנית, להגיע לפריפריה. אני מאחל לכולם ליהנות ובהצלחה בפרויקט החדש".

 

את אירוע הבכורה לפרויקט החדש חתם האמן עקיבא במופע אקוסטי. אירועי שישי קק"לי-לוקאלי ימשיכו ביישובים נוספים בצפון ובדרום הארץ וביניהם עמק המעיינות, מרחבים, מגדל העמק, עפולה, דימונה, עמק הירדן, מטה אשר, עמק יזרעאל ושפיר. האירועים מתקיימים בימי בימי שישי ונם פתוחים לקהל הרחב, בכניסה חופשית. בדומה לאירוע בנתיבות, גם באירועים הבאים יתקיימו ראיונות אקטואליים עם דמויות מרכזיות בציבוריות הישראלית, הופעת אומן אורח וראיון עם נציג קק"ל שיספר על פעילות הארגון.

 

יו"ר קק"ל, דניאל עטר: "אירועי 'שישי קק"לי-לוקאלי' הם תרומה נוספת של קק"ל לקהילה ולחיזוק הפריפריה. המטרה של האירועים היא להביא לחיזוק המודעות החברתית והמעורבות הציבורית של התושבים, צעירים ומבוגרים כאחד, בחיי המדינה. קק"ל עושה רבות לחיזוק הפריפריה בתחומים רבים ומגוונים בהם החינוך הבלתי פורמלי, איכות הסביבה וקיימות, פיתוח וחיזוק ההתיישבות ועוד. חשוב לנו שהציבור הרחב ייחשף לפעילויות אלו ויכיר טוב יותר את קק"ל ואת פועלה למען המדינה".

 

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה