שנה קשה לחקלאים - נתוני השומר החדש מציגים מגמה מדאיגה, הארגון משיק את קמפיין הסיוע הגדול בישראל

$(function(){setImageBanner('ae88c0e9-3664-4933-805a-a3b0876fa16d','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26366,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

למעלה מ-200 אלף טון תוצרת חקלאית ירדה לטמיון בשנת 2019 ולא נקטפה בגלל מחסור של כ-16,000 ידיים עובדות, 70% מהחקלאים התמודדו השנה עם מקרי פשיעה חקלאית, 64% מהחקלאים מעידים שהפשיעה החקלאית מהווה איום מרכזי על החקלאים והחקלאות בישראל. כ-7,000 משקים נסגרו ב-24 שנים האחרונות.

צילום השומר החדש

מבין הנתונים שנאספו (מצורפות אינפוגרפיקות לשימוש חופשי):

    • 70% מהחקלאים סבלו מאירוע פשיעה חקלאית אחד לפחות בשנת 2019
    • מספר אירועי הפשיעה הממוצע למשק עומד על 8 אירועים בשנה
    • אחד מכל 5 חקלאים סובל ממספר אירועי פשיעה חקלאית על בסיס חודשי!
    • 90% מאירועי הפשיעה החקלאית הן גנבות
    • הנזק מפשיעה חקלאית ב-2019 מוערך ב-25 מיליון ₪
    • רק 25% מהחקלאים מתלוננים במשטרה על אירועי פשיעה חקלאית
    • 62% מהתלונות על אירועי פשיעה חקלאית נסגרו מחוסר עניין לציבור
    • 90 חקלאים סבלו השנה מאירועי פשיעה חקלאית ולא קיבלו סיוע מגופים אזרחיים כמו השומר החדש

מנתונים  של השומר החדש בשנה האחרונה בקרב חקלאים עולה כי החקלאות בישראל נמצאת במשבר הגדול ביותר שידעה מאז שנות ה-80.

חקלאי ישראל עומדים בפני אתגר קיומי המאיים על המשך המפעל ההתיישבותי במדינת ישראל  כשבכל המדינה נותרו רק 18,000 חקלאים בלבד והמספר ממשיך להצטמצם.
השנה, קיבל הארגון מס' שיא של פניות מחקלאים מתוכם הצליחו לסייע לכ-450 חקלאים בלבד.
הסיוע כלל שמירות והפעלת מערך מתנדבים וצוותי שטח. 
2,298 מתנדבים יצאו מדי לילה לשמור ב-64 מוקדי שמירה ב-7,251 משמרות. 

הפשיעה החקלאית בקרב משקים שלא מקבלים סיוע מהארגון גבוה פי 3 מאשר במשקים שמקבלים סיוע מהארגון.

כעת, החליט הארגון לצאת בקמפיין מימון המונים רחב היקף בפלטפורמת JGive שקורא לציבור הרחב לתמוך ולתרום כדי להגדיל דרמטית את כמות החקלאים המקבלים מענה וסיוע.
הארגון מגייס כ-5 מליון ₪ מהציבור ותרומות מאצ'ינג מתומכים ושותפים.
התמיכה תאפשר את הרחבת הפעילות למאות מוקדי סיוע ברחבי הארץ לחקלאים הזקוקים לסיוע וכן להרחבת ליווי משפטי לחקלאים המתמודדים עם פשיעה חקלאית מול מערכות החוק.

הארגון פונה לציבור להילחם על החקלאות הישראלית ועל קיומה: "אם חשובה לכם הציונות, אם עתיד החקלאות מדאיג אתכם, אם אתם מאמינים שחייבים לשמור על החיבור לאדמה, אם אתם כמונו לא יכולים לדמיין את הנוף בלי החקלאות הישראלית – תמכו עכשיו ובואו לחזק את החקלאים".

יואל זילברמן, מנכ"ל ומייסד השומר החדש: "חקלאי ישראל הם אוצר לאומי. בשונה מכל מדינה מערבית אחרת חקלאי ישראל ניצבים כיום בפני אתגריים קיומיים אדירים של להיות או לחדול. בשעה קשה זו של החקלאים קיבלנו החלטה חברתית-לאומית, שעל אף חוסר היציבות הפוליטית ואופק חסר בהירות, לא נאפשר לאף חקלאי להיות לבד!".

הסיוע שמגיש הארגון ומתנדביו מייצר שינוי משמעותי בחיי החקלאים. רבים מהם מספרים ומודים שלא היו שורדים לולא התגייסות הארגון לצידם.

שגב לב רן, חקלאי, לכיש: "השומר החדש עוזר לנו יום יום גם בעבודה חקלאית וגם בשמירה על השטחים הפתוחים. זה ארגון קריטי במדינת ישראל. בלי השומר החדש יתכן ולא יהיה לי דור המשך בחקלאות".

חגי, ניסים, חקלאי מדרום הארץ: "אם יש לך גניבה אחת, אתה קורס. בלי השומר החדש פשוט לא היינו מצליחים להתקיים".

.

.

לצד הקמפיין, ממשיך הארגון לסייע על בסיס יומיומי לחקלאים. בשבוע שעבר נרתם הארגון להגיע לחקלאי בחווה ליד יחיעם שהותקף ע"י פולשים וספק חיתוך גדר של עשרות מטרים. השומר החדש נרתם ושלח צוות סיוע לשיקום ותיקון הגדות לאחר 48 שעות בלבד.

השומר החדש הינו ארגון חברתי חינוכי וציוני שהוקם בשנת 2007 על ידי קבוצת מתנדבים אוהבי הארץ בכדי לשמור על אדמות המדינה תוך סיוע והעצמת החקלאים וגורמי האכיפה, לצד חיבור אזרחים וצעירים לאדמה, לאהבת הארץ ולזהות ציונית.
מאז הקמתו השומר-החדש מחזק את תחושת אהבת הארץ בקרב עשרות אלפי מתנדבים המסייעים למאות חקלאים וגופים ארציים לטובת שמירה על אדמות המדינה, כל זאת תוך שיח ולימוד ערכי-הציונות המעניק חווית בירור וגיבוש הזהות האישית והלאומית.

לתרומות דרך אתר JGive >> http://bit.ly/2NxM2F7

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה