שריפה גדולה סמוך לקיבוץ כרמיה החל פינוי תושבים מבתיהם

$(function(){setImageBanner('6280a6e3-26cd-42bc-bf63-e09b6abeb545','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26366,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

שריפה פרצה היום בצהרים סמוך לקיבוץ כרמיה במועצה האזורית חוף אשקלון , בהמשך למספר שריפות בשטח יישובי הדרום שנגרמו כתוצאה במלוני תבערה ששוגרו מרצועת עזה . לוחמי האש החלו בפעולות כיבוי מורכבות לבלום את התפשטות השריפה , בשלב זה בהוראת מפקד תחנת אשקלון החלו לפנות קו ראשון של בתים הסמוכים לשריפה בקיבוץ כרמיה , במקום מטוסי כיבוי וכוחות גדולים , מדובר בחשד לבלון תבערה ששוגר מרוצעת עזה, בשלב זה לא הושגה שליטה והכוחות נמצאים במקום

צילום ביטחון שער הנגב

דוברות כבאות והצלה לישראל  נמסר : חוף אשקלון עדיין לא הושגה שליטה על השריפה ופועלים במקום כוחות משותפים רבים 2 שריפות שפקצו במועצה אזורית אשכול ובהם פעלו כוחות כיבוי וקק"ל נחקרו וחוקר שריפות קבע כי הן נגרמו מבלוני תבערה. שריפות נוספות פרצו באזור איבים ומושב זוהר

בנוסף צוותי כיבוי רבים ובסיוע מתנדבים,שופלים,דיסקוס פועלים בשריפה גדולה של שדה חיטה עם מעורבות חממות וקוצים בסמוך לקיבוץ חצור. בשלב זה השיגו לוחמי האש שליטה על השריפה ונזק רב נגרם למקום.לוחמי האש עדיין פועלים במקום עד לכיבוי מלא של השריפות.חוקר שריפות במקום. 

בעקבות שריפה בין הישובים זיקים וכרמיה, כוחות המשטרה שנפרסו חסמו לתנועה את כביש 3411 (כביש הגישה לישובים אלו מכביש 4) בין שני הישובים הללו לתנועת כלי רכב. מפקד מחוז דרום, ניצב יורם סופר, קיים ויעוד מיוחד בהשתתפות נציגי כב״א ומד״א, במהלכו ציין לשבח את שיתוף הפעולה ההדוק בין כלל גורמי החירום וההצלה בדרום ובסיומו הוחלט על המשך ההיערכות המעובה עקב תנאי מזג האוויר הקשים ומוכנות לפינוי מיידי של התושבים במידת הצורך.

משטרת ישראל פרוסה בכוחות מתוגברים באיזור הדרום ופועלת לצד כוחות ההצלה בזירות בהן פרצו שריפות. הציבור מתבקש להימנע מהסכנה ולהישמע להנחיות של הכוחות בשטח.

במשטרה קוראים לציבור לסייע לכוחות המשטרה והחירום שפועלים בזירות שריפה ולא להתקרב למקום בשל הסכנה הטמונה בלהבות ובעשן הרב.

.צילום אלי כהן דובר כב"ה מחוז דרום- שריפה בקיבוץ כרמיה

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה