מה סוכם בועידת ישראל לחקלאות ה-8 ?

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('cb6ef9e1-46d5-4d6f-a050-5ccdba526298','/dyncontent/2024/3/13/eba24287-81c1-4524-8420-9aa872b7d7a6.gif',17612,'סמי שמעון אייטם כתבה ',525,78,true,26366,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('cb6ef9e1-46d5-4d6f-a050-5ccdba526298','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,true,26366,'Image','');},15]]);})
להאזנה לתוכן:

 חקלאים מכל רחבי הארץ, הגיעו לועידה השמינית  לחקלאות באולמות מלון "קראון פלאז'ה בירושלים, במשך שני ימי הוועידה נפגשו ודנו בעלי תפקידים , בכירים וחלקאים בסוגיות הבוערות ביותר בישראל של תחילת 2018



בועידה דנו בנושאים : הבעיות בתחומי הקרקע, מים, ביטחון, ויוקר המחייה בסל המזון של כולנו

בעיית המים

ו״ר רשות המים, גיורא שחם אמר בוועידה: ״אם תכננתם לגדל זן חדש של עגבנייה או בשטח חדש אז אל תעשו את זה כי אין מים! עצרו את הנטיעות ואת השתילות החדשות כי אין מים!!! אנחנו צריכים לנצל את השנה הזאת ונתגבר את ההתפלה שתביא מים לתגבר לנחלים ולירדן. אני אקים מאגרי חירום מהגליל העליון ועד הערבה. הבעיות הן גדולות ומורכבות אבל אני הולך לחצוב מים״.

מזכ״ל התאחדות חקלאי ישראל, אבשלום (אבו) וילן ענה לו ואמר: ״רשות המים קיבלה את ההמלצה ההזויה של משרד האוצר ומי שנפגע מכך הם החקלאים״.  ח״כ איתן ברושי הוסיף: ״זה חלק מכישלון הממשלה שלנו. אנחנו עומדים בפני משבר גדול״.

 צילום: יח"צ

הטרור החקלאי

הטרור החקלאי כבר הפך למכת מדינה,  הנזק ממנו נאמד במאות מיליונים בשנה. השר גלעד ארדן אמר בנושא זה: "נקים יחידת 433 של טרור חקלאי, עם מעבדות ד.נ.א, טכנולוגיות מודיעין ואמצעי פענוח . מג"ב והמשטרה יקימו פעילות משותפת למלחמה בטרור החקלאי. הטרור החקלאי הוא חלק מהאיומים הנוכחיים של העת הזו, שפונה להטיל אימה על העורף. הוא עושה את זה בטילים, וגם בהצתות מכוונות על רקע לאומי ובטרור חקלאי. מתוך מטרה לפנות לבטן הרכה שלנו".

 

יריב לוין הודיע בועידת ישראל לחקלאות  כי למרות התרעומת והמחלוקות בעניין זה, הוא יקים שביל ישראל בשטחי יהודה ושומרון, וכן כי המשרד ישקיע עשרות מיליוני שקלים ב"קיבוצים חיים" שיראו את אורחות הקיבוץ לתיירי חוץ ופנים. השר אמר כי הוא מחפש קיבוצים ומושבים כאלה על מנת ליישם את התכנית. "בוא נודה על האמת. התיירות לישראל היא חלשה. אי אפשר להגיד לתיירים מסר של בואו לראות פעם אחת את הארץ לפני המוות. אנחנו חייבים לגוון את התיירות. לא ייתכן שלא יהיה כאן פארק מים ברמה אירופאית", אמר השר לוין.

 

מנכל משרד השיכון חגי רזניק, התייחס לנתונים על 100 אלף דונם אדמות חקלאיות שמופקעות לצרכי בנייה: "בעיניי העתיד הוא בעיקרו דווקא בהתחדשות העירונית. במרכז הארץ, יש נשיאה כלכלית של הפרויקט בגלל ערך הקרקע הגבוה והכדאיות. בפריפריה – המקדם הכלכלי לא מתאפשר כי ערך הקרקע נמוך או לא קיים ואנחנו מחפשים פתרון ואני מאמין שאנחנו קרובים. לצורך העניין למשל הכנסנו את היד לכיס לצורך הסכמי הגג בפריפריה".

 

אחד הרגעים האופטימיים והמרגשים בועידה היה הענקת אות "החקלאי המבטיח הצעיר" ל-40 צעירים חקלאים, ואות "המשק המוביל" ללא פחות מ-100 משקים חקלאיים. מי שעלה אל הבמה, לקבל את האות, חקלאים מכל רחבי המדינה, הפיח תקווה ואופק בקרב הנוכחים בועידה לגבי עתידה של החקלאות וחשיבותה.

 צילום יחצ

"אות 40 הצעירים מתקיים מפני שגיל החקלאים הממוצע כיום הוא 64", אומר חיים אלוש, מנכ"ל "קבוצת משוב" מארגנת הועידה, "לכן, יש צורך דחוף של המדינה ושל כל מי שהחקלאות יקרה לליבו לעודד את הצעירים להצטרף למעגל החקלאות, גם כחקלאים או כמדריכים חקלאיים או כחוקרים. מדינת ישראל נמצאת באיום בטחוני מתמיד ולכן חובה עלינו לדאוג למזון באופן רציף לתושבים בתוך ישראל ולא להיות תלויים בייבוא תוצרת חקלאית. מתקני התפלה שהוקמו לפני מספר שנים הצילו את מדינת ישראל לאור העונה החמישית של בצורת קשה. לא יכולנו גם לייבא מים מתורכיה, שנראה אז הפתרון היעיל והזול".

 

 מעל דוכן הוועידה הודיע ח"כ איתן ברושי כי ממשלת ישראל תקיים ב 28.1 ישיבת ממשלה מיוחדת על נושא החקלאות בישראל, הישיבה תתקיים על רקע נושאים ופניות שעלו בוועידת ישראל לחקלאות על ידי בכירי מקבלי ההחלטות. יו"ר התאחדות חקלאי ישראל, אבשלום (אבו) וילן: "ישיבת הממשלה המיוחדת עולה בעקבות נושאים ודיונים שעלו בוועידה. המטרה היא לאתגר את הממשלה כדי שתאפשר חקלאות משגשגת בכל המובנים", אמר וילן.

י

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה