הסיבה האמיתית לשיבושים בקליטה הסלולרית ואיך זה קשור לדאעש

$(function(){setImageBanner('caded783-b27d-49c6-abc5-d36384aa72f9','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26366,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

עוד שבוע עבר והמצב בקווי הסלולר רק מחמיר בשעה האחרונה תושבים רבים מיישובי הדרום מדווחים על תקלה רצינית " לא מצליחים לחייג בכלל וגם לא לשלוח הודעות " כך סיפרה תושבת ממושב ניר ח"ן . הסיבה שיתוף פעולה של החמאס והמצרים לבלימת כוחו של דאעש גרמו לשיבושים בקליטה הסלולרית באזור הדרום נשמע כמו מדע בדיוני? חכו שתקראו את הסיפור המלא

הפרעות תקשורת מסתוריות מנעו בשבוע האחרון מתושבים רבים בדרום הארץ בישובי הדרום בפרט את האפשרות לחייג בטלפון הנייד לפרקי זמן ארוכים.

התקלה מתרחשת כאשר מנסים להוציא ולקבל שיחות, בכל הרשתות: פלאפון, סלקום, פרטנר, הוט מובייל וגולן טלקום.

חלק מהתושבים גם דיווחו למערכת יישובניק נט, על קשיים בגלישה באינטרנט. מדובר בהפרעה חריגה, ולא  בנפילת מתח באנטנות  כפי שהיה מוכר לנו קודם, זוהי הפרעה הנגרמת משיבוש תדרים סלולריים באזור הדרום.

כשמשרד התקשורת נשאל על כך הוא ענה בלקוניות שההפרעות הגיעו "מעבר לגבול", אך מה באמת קרה שם?

אנטנה סלולרית

מקורות בעזה חשפו ביממה האחרונה תמונה מעניינת באשר למקור ההפרעות. מתברר כי בין המחבלים המתאבדים שהשתתפו בפיגוע שהתרחש בבסיס מצרי באלעריש שבסיני לפני כשבועיים (שישי) היו שני פלסטינים תושבי רצועת עזה. 

הצבא המצרי שמיד החל באיסוף מודיעין מול גורמי הביטחון של החמאס לצורך איתור אותם תומכי המדינה האיסלאמית (דאעש) בתוך שטח רצועת עזה. על מנת לעשות כך, נוטרו כל השיחות טלפון שהתקיימו מאותו היום מרצועת עזה לסיני. גורמי המודיעין המצריים העריכו שלאחר שנחשף כי המפגעים היו עזתיים יעורר הדבר זרם של שיחות טלפוניות בין עזה לסיני, בין הגורמים המקורבים לדאעש וכך ניתן יהיה לאתר אותם בעזה, דבר שיאפשר להפיק מהם מידע בחקירה שיכול להוביל גם לתפיסת אנשי דאעש בסיני.

ברגע שהחלו עבודות האיתור והניטור של המצרים בשיתוף עם העזתים, הדבר גרם לשיבושים רבות בקליטה הסלולרית ולכן גם תושבי העיר והנגב הרגישו תקלות בהוצאת שיחות.

עוד דווח כי מנגנוני הביטחון של חמאס הקימו מחסום בסמוך לבית משפחתו של אחד המחבלים המתאבדים ברחוב בכדי לאתר רמזים שיובילו ללכידת מעורבים נוספים.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה