דיון דחוף בויעדת השרים בנושא הפשיעה החקלאית האם ימצא פתרון לתופעה?

$(function(){setImageBanner('4ebee3c1-4572-4138-b99d-43aba47e29be','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26366,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

הבוקר (ד') התכנסו השרים לדיון דחוף בנוגע לפשיעה החקלאית ברצון למצוא פתרון למיגור טרור ההצתות, סביב תכנית ממשלתית למאבק בפשע החקלאי. בין הנושאים שעלו היה : סמכויות אכיפה חדשות, החמרת ענישה ופיצוי מהמדינה.

מספר החקלאים בישראל ובדרום בפרט הולך ומתמעט עם השנים , מעבר לקשיים הכלכליים שחווים החקלאים ופערי התיווך,  המחיר הכבד שמשלמים החקלאים, היא על העלייה בפשיעה החקלאית, כפי שדיווחנו כאן ביישובניק נט. בשנה האחרונה עלה מספר  הגניבות החקלאיות, עלו מספר החקלאים שחוו הרס, בינהן הצתת חממות, חבלה בציוד  וגביית פרוטקשן.

-

השר לביטחון הפנים גלעד ארדן כינס הבוקר, יום ד', את ועדת השרים למאבק באלימות לדיון דחוף בפשיעה ובטרור החקלאי. בדיון השתתפו שר החקלאות, אורי אריאל, שרת המשפטים איילת שקד וארגוני החקלאים.
-

ראש המועצה האזורית מרחבים שי חג'ג' שהשתתף בדיון "ראשית, אני מבקש להודות לשר לביטחון פנים, שמתייחס לנושא הטרור החקלאי בכובד ראש ולא מוריד את הנושא מסדר יומו." חג'ג' פנה לשרה איילת שקד ואמר "אני מבקש להתייחס לנושא הענישה וההרתעה. המשטרה ומג"ב פועלים רבות למניעה מצד אחד והמשטרה גם מפעילה את כוחות הבילוש ואמצעים טכנולוגיים מתוחכמים ללכידת הגנבים.
-
אבל לא ייתכן שאחרי כל המאמצים האלה להביא את הפושעים לדין, ברגע האמת בבית המשפט השופטים מותחים ביקורת על המשטרה על הגשת כתב האישום ובמקרים אחרים משחררים את הגנבים בקנס מגוחך של 100 שח.
-
אם לא נחמיר את הענישה- זה לא משנה כמה תקציבים נשקיע בכח אדם, מרכיבי ביטחון וכו'- שום דבר לא יעזור.  לא פלא שהציבור מאבד את האמון במערכת המשפט. זה לא נורמאלי שבג"צ דן בעתירות ארגוני שמאל  על הוראות פתיחה באש של צהל על מחבלים עם מטעני חבלה- וזה לא נורמאלי שבית המשפט לא מעניש  גנבים שהם, פורעי חוק, ולרוב גם מדובר בתחום הלאומני." חג'ג' הוסיף "מרחבים היתה מועצה חקלאית ביסודה.
המשקים שלנו נסגרים, החקלאות שומרת על הקרקעות, במקום שאין חקלאות - פורעי חוק מתיישבים בקרקע. אנחנו מגדלים חיטה במחיר הפסד רק כדי לשמור על הקרקע."
-
depositephoto

פתרון לבעיית הפרוטקשיין

שרת המשפטים איילת שקד ציינה  שבקרוב יפורסם צו בשיתוף עם השר ארדן, למלחמה בפרוטקשיין. בכך, השטחים החקלאיים יתווספו לרשימת סוגי השמירה הדורשים רישיון.

-

בעניין הרשות שופטת, סיפרה שקד כי שוחחה על הנושא עם נשיאת בית המשפט העליון חיות. השתיים וסיכמו שנושא הפשיעה החקלאית ייכנס להשתלמויות שופטים. באשר לטיפול הפרקליטות בנושא – דורשת עונשים כבדים ויש פרקליטים יחודיים שמתמקצעים בתחום.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה