בלון תבערה שהגיע מכיוון רצועת עזה נחת על גג בית ביישוב במועצה האזורית חוף אשקלון

$(function(){setImageBanner('1271fce9-94d4-4c15-b742-216cdab53b07','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26366,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

המתיחות בדרום נמשכת , היום בלון הליום שהופרח ברצועת עזה ועליו חומר תבערה נחת על גג בית באחד היישובים השייכים למועצה האזורית חוף אשקלון. שריפה פרצה במקום וכובתה באופן מידי. אין נפגעים, ונזק קל נגרם למבנה.ראש המועצה האזורית חוף אשקלון יאיר פרג'ון אמר" אנחנו נכנסים לעידן נוסף של טרור שגם איתו אנו צריכים לדעת להתמודד ואני בטוח שגם כאן המדינה תצטרך להשקיע הרבה מאוד משאבים"

ראש המועצה האזורית חוף אשקלון יאיר פרג'ון התייחס לטרור העפיפונים :

"בימי אלה הסתיים הקציר ברוב השדות. בהתחלה אמרו: 'עפיפונים זה משחק ילדים'. אחר כך העפיפון הגיע יחד עם לפיד בוער והשדות החלו להישרף. התארגנו כאן באזור עם קומביינים מכל הארץ וקצרנו את השדות כמה שיותר מהר. לשמחתי, משרד החקלאות נרתם וסייע לחקלאים במתן תקצוב להקדמת הקציר. והנה, מגיע גם בלון ההליום, שיכול להגיע עד שמונה ועשרה ק"מ מהגבול. אז מה הבעיה? הפתרון לכאורה הוא פשוט: ניתן היה להפסיק את אספקת גז ההליום לרצועת עזה, אלא שיש בעיה: גז הליום משמש את בתי החולים ברצועת עזה ומבחינתנו, כל מה שקשור לרפואה והצלת חיי אדם - אנחנו לא מגבילים. בינתיים, הבלונים ממשיכים להגיע מרצועת עזה ואני סבור שעם תום עונת הקציר, יתגברו גם הניסיונות לשלוח גם בלוני נפץ"

 עוד הוסיף " אנחנו נכנסים לעידן נוסף של טרור שגם איתו אנו צריכים לדעת להתמודד ואני בטוח שגם כאן המדינה תצטרך להשקיע הרבה מאוד משאבים וכמו שהתמודדה עם הפצמ"רים והקסאמים, המדינה תתמודד עם בלוני הנפץ והתבערה. אני סמוך ובטוח שגם כאן, הצבא עם יכולותיו הטכנולוגיות, יתן לזה פתרון. ובינתיים, אני סבור כי משרדי הממשלה הרלוונטיים חייבים לשבת עם ראשי הרשויות בעוטף עזה על מנת להכין תכנית כלכלית רב שנתית שתאפשר לנו להמשיך והתמודד עם מגוון פעולות הטרור שבא לפתחנו".

שטחים בהיקף של כ-40 אלף דונמים. טרור העפיפונים בעוטף עזה, צילום: חיים הורנשטיין

הטרור נמשך גם ביומיים האחרונים פרצו מספר שריפות בעוטף עזה בעקבות עפיפוני ובלוני תבערה. בשבוע שעבר הייתה זו הפעם הראשונה שבה המתפרעים בעזה החלו הלעיף עפיפונים  שיכול להגיע למרחקים גדולים הרבה יותר מעפיפוני התבערה. ביום שבת פרצו 17 שריפות בעוטף עזה באזור יער בארי, נחל בשול, נחל אסף ובאזור צומת יד מרדכי.

יישובניק נט יימשיך לעדכן על כל מאורעות הטרור. 

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה