תרגיל חירום ובו ירי רקטות התרחש במועצה האזורית חוף אשקלון

$(function(){setImageBanner('d33a19e7-c7a6-47ce-b7a9-cc0a54fd0e2b','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26366,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

בשבוע שעבר התרחש תרגיל ובו השתתפו מכלול אוכלוסיה של המועצה האזורית חוף אשקלון התרגיל דימה תרחישי חירום שונים, ביניהם פגיעה בתשתיות, ירי רקטות וגם מצב קיצון, אשר מצריך פינוי מנוהל

 בשבוע שעבר, במקביל להתמודדות עם עפיפוני ובלוני התעברה שמכלים שטחים רבים במועצה, התקיים תרגיל של מכלול אוכלוסיה של עובדי אגף רחו"ק של המועצה (רווחה, חברה וקהילה).

עובדי האגף בהם עובדים סוציאליים, המחלקה הקהילתית ומרכז החוסן, לקחו חלק בתרגיל בהשתתפות נציגי משרדי ממשלה, פיקוד דרום ופיקוד העורף. בתרגיל הוצבו אתגרים ותרחישים לא פשוטים כמו פגיעה בתשתיות ובבתים, התמודדות עם חרדת תושבים, ירי רקטות ועוד. חלק חשוב היה לתרגל מתן מענה לאוכלוסייה ולשם כך תורגלו גם צוותי צח"י של הישובים, כולל הפעלת מערך מתנדבים רחב. שיא התרגיל היה פינוי מנוהל של קבוצת תושבים מאחד הקיבוצים לפי תרחיש של מלחמה פתאומית ואת הליך קליטתם בישוב בערבה.

תרגיל במועצה האזורית חוף אשקלון

גורמי הצבא שיבחו את העובדים על מקצועיותם בתרגיל ואמרו: "הרשות ביצעה את התרגיל בצורה הטובה ביותר תוך ביטוי רמת היערכות גבוהה ומנהיגות איכותית באשר לעמידה מול כל תרחיש. מדובר בכוח אדם איכותי ומקצועי וזה מתבטא בקשרים הדוקים עם משרדי הממשלה והצבא- פיקוד העורף ופיקוד דרום". סמנכ"ל המועצה, מעוזיה סגל, סיכם ואמר: "למרות שמכלול אוכלוסיה מתורגל אחרי שלוש מלחמות וצבע אדום, אנחנו יוצאים מנקודת הנחה שאין לנוח על זרי הניסיון והידע וכל הזמן אנו מנסים להתמקצע ולשדרג את היכולות המקצועיות שלנו. עד היום לא התנסינו בפינוי יזום של תושבים וגם שלא נזדקק לכך, אבל אנחנו מחויבים לתרגל כל תרחיש".

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה