האם מסתמן פתרון למשבר החקלאות בישראל?

$(function(){setImageBanner('e7e77911-b7c8-40a0-b359-e06de6d00e2b','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26366,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

השבוע התקיימה פגישה מצומצמת במשרד רוה"מ עם ראש הממשלה בנימין נתניהו לדון במשבר החקלאות בישראל , בפגישה העלו המשתתפים את הקשיים שאיתם מתמודדים החקלאים ובתוכם, קיצוץ מכסות המים, התייקרות המיסוי על עובדים זרים. כמו כן, דנו המשתתפים בפגישה בצורך במימון השקעות בחקלאות ובמחקר ופיתוח.

בפגישה הוסכם להקים לאלתר צוות כדי לגבש תוכניות לפתרון המשבר בחקלאות. הצוות יורכב
מנציגי משרד האוצר, משרד החקלאות ונציגים של המשתתפים בפגישה. הצוות יגבש תוכנית שתועבר לאחר מכן לממשלה. הצוות יפעל במסגרת משרד ראש הממשלה. 

במפגש השתתפו שר החקלאות אורי אריאל, מנכל משרד החקלאות, שלמה בן אליהו, ראש המועצה האזורית מרחבים שי חג'ג' וראש המועצה האזורית שדות נגב, תמיר עידאן, מנכ"ל מושבי הנגב יוסי ישי (לשעבר מנכ"ל משרד החקלאות), ונציגי החקלאים צביקה פינקלשטיין ויגאל חן.  
ראש המועצה האזורית מרחבים שי חג'ג' "אני מברך על הפגישה החשובה. ראש הממשלה ייחד לפגישה למעלה משעה וחצי, והיה שותף מלא לשיח בפגישה. מטרת הצוות שיוקם היא לגבש תוכנית לשיקום החקלאות בישראל לשם השגת מטרותיה הלאומיות וכבסיס למחקר ופיתוח לשיתופי פעולה בינלאומיים. זו פעם ראשונה שמניחים את הבעיות האקוטיות של החקלאות על שולחנו של ראש הממשלה. אני בטוח שבשיתוף פעולה נוכל לקדם את הנושאים ולהביא תוכנית אופרטיבית. זה יכול לקרות רק בסיוע ראש הממשלה."
depositephoto
 ראש המועצה האזורית שדות נגב תמיר עידאן אמר "אני מודה לראש הממשלה שנענה לפנייתינו לקיים את הפגישה החשובה הזו, שהיא הסמן להתחלת מהפכה אמיתית להצלת החקלאות בישראל. הממשלה חייבת לאזן בין רצונה להוריד את יוקר המחייה ובכלל זה את מחירי התוצרת החקלאית, לבין ההכרח לשמר את החקלאות." עידאן הוסיף "החקלאים מתמודדים כיום עם בעיות קשות בהם הטרור החקלאי, הצתות בעוטף ובה בעת מתמודדים עם הגזירות הכלכליות ועם קיצוץ מכסות המים."
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה