סוף שבוע לא רגוע בעוטף עזה

$(function(){setImageBanner('1226e844-1774-474b-8410-a8b3d03349ba','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26366,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

ביום שישי בערב 20 אלף מפגינים פלסטינים הגיעו לגדר , 16 שריפות ביישובי העוטף בשישי וארבע שריפות במהלך השבת כולם כתוצאה משיגור בלוני תבערה לעבר ישראל
שליח האו"ם במסר : "חייבים לפעול למניעת הסלמה נוספת בעזה"

צילום ביטחון יכני

כל הסופ"ש פעלו כוחות כיבוי בכיבוי שריפות אשר נגרמו כתוצאה משיגורי לוני תעברה לעבר ישראל,  ביום שישי משעות הצהריים החלו מתפרעים להתקרב אל עבר הגדר .

מצה"ל נמסר כי המתפרעים השליכו רימונים ומטענים, הבעירו צמיגים ויידו אבנים לעבר לוחמי צה"ל. אין נפגעים ולא נגרם נזק. 

"לוחמי צה"ל הגיבו באמצעים לפיזור הפגנות ובירי בהתאם להוראות הפתיחה באש. כמו כן, כמה פלסטינים שהצליחו לחצות את הגדר הוחזרו לשטח הרצועה.  בנוסף, כוחות צה"ל זיהו מספר חשודים שחצו את גדר המערכת בצפון רצועת עזה, ומיד לאחר מכן ברחו בחזרה לשטח רצועה".

בשבועות האחרונים טרור הבלונים התחדש ואף שודרג  למטעני נפץ. גורמים צבאיים שנפגשו בימים האחרונים עם אנשי הביטחון בעוטף עזה תדרכו אותם מחדש ועדכנו כי הנפיצות באזור עלתה מדרגה.

צילום יערן קק"ל איציק לוגסי

דובר צה"ל מסר כי המתפרעים חיבלו בתשתיות הביטחון, ניסו לפרוץ את גדר המערכת בכמה מוקדים והשליכו יותר מ-100 מטענים מאולתרים ורימוני נפץ לעבר לוחמי צה"ל וגדר המערכת. גם זה מספר שיא, על פי צה"ל.

לא היו נפגעים בקרב החיילים. היום בצהריים החל צה"ל בתהליך נטרול וזיכוי מבוקר של המטענים והרימונים שהושלכו אמש. 

חמאס פתח במתקפת הסתה נרחבת נגד הנשיא הפלסטיני אבו מאזן - משום שהקפיא את השיחות על רגיעה והסדרה ברצועת עזה שנעשות בתיווך מצרים. לאחר נאומו של אבו מאזן באו"ם, פרסם חמאס הודעה חריפה ובה קבע: "נאום אבו מאזן הוא הכרזה על כישלון המדיניות שלו והכרה בכישלון ההסדרה המדינית. ‏המצב שבו נתון העם הפלסטיני הוא תוצאה של טעויות שאבו מאזן ביצע, למרות האזהרות של הפלגים הפלסטיניים". 

שליח האו"ם אשר נודאג ממצבם של אזרחי עזה, כתב בחשבון הטוויטר שלו כי "כולנו חולקים את הדאגה בעניין ההידרדרות באזור והמצב ההומניטרי ברצועה, ומחפשים את הדרך שתעזור למצב. אני מודה לכל השותפים שמסייעים למאמצים שלנו עם מצרים למניעת מלחמה ולסיוע עבור האנשים. נעצבתי לשמוע על מותם של שבעה פלסטינים מאש צה"ל אתמול. ישראל, חמאס וכל המעורבים חייבים לפעול למניעת הסלמה נוספת ואובדן חיי אדם".

היום (שבת)  יצאה משלחת בכירי חמאס מרצועת עזה ומחו"ל למצרים לדיונים עם המודיעין המצרי, במטרה להציל את שיחות הפיוס עם פתח ואת מאמצי ההסדרה ברצועה, הכוללים רגיעה מול ישראל.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה