תעודת אזרחות של כבוד לעמיקם סבירסקי

$(function(){setImageBanner('c4be59b5-0500-4937-955c-1cb104a87d0a','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26366,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

ארבעת ראשי המועצות האזוריות בעוטף עזה העניקו הבוקר (ד') תעודת אזרחות של כבוד לראש היחידה להתיישבות ותשתיות לאומיות במשרד הביטחון, עמיקם סבירסקי, לרגל סיום תפקידו.

החטיבה להתיישבות מטעם משרד הביטחון פועלת במסגרת ההסתדרות הציונית העולמית ועוסקת מטעם הממשלה בהקמת ישובים כפריים, בטיפול בישובים וביסוסם ובמימון. הפעילות מתקיימת, בין השאר, בגולן, בשומרון וגם בנגב. באזור הדרום, אחראית היחידה להתיישבות על ארבעת המועצות בעוטף עזה: חוף אשקלון, שער הנגב, אשכול ושדות נגב.

במהלך 19 השנים האחרונות עמיקם סבירסקי ניהל את היחידה להתיישבות וסייע רבות לישובים בעמידתם האיתנה מול האיום הביטחוני בהקצאת מרכיבי ביטחון שונים. הוא שימש גם כראש האגף הביטחוני וחברתי במשרד הביטחון. היום התקיימה ישיבת סיכום ופרידה במשרדי המועצה האזורית שער הנגב, במעמד ארבעת ראשי המועצות. בסיום המפגש, הוענקה לו, לאות הוקרה על פועלו, תעודת אזרחות של כבוד מטעם ארבע מועצות העוטף, יוזמה שהובילה המועצה האזורית חוף אשקלון.

 צילום- רפי בביאן

"אני פה בחבורה של גיבורים", אמר סבירסקי, "אני מלווה את העוטף כבר 19 שנים שאני במשרד הביטחון, כל הזמן מאירוע לאירוע. הדבר הטוב שקרה הוא שאני זה אותו אחד שנמצא בכל האירועים. היה מאוד קל להתחבר לשמחתי למה שקורה כאן, כמו בערבה, בגבול הצפון ובגבול מצרים, בסופו של דבר מדברים על התיישבות כזו או אחרת לאורך גבולות המדינה. אם הם לא היו נמצאים שם, אני לא רוצה לחשוב מה היה קורה במדינה. המדינה חייבת להם והרגשתי שליח אמיתי. כל אחד מביא את היכולות שלו ויתרון שאני מביא איתי הרגשתי שסחפנו את המשרדים למה שקורה פה".

סבירסקי ציין חלק קטן מהפרויקטים להם היה שותף, ביניהם: הקצאת 15 טרקטורים ממוגנים להמשך קיום עבודת החקלאות: גיוס תקציבים להוצאת תושבים לסוף שבוע במסגרת הפגות בזמן 'עופרת יצוקה' ו'עמוד ענן' והכשרת צירי תנועה חדשים וחלופיים במרחב. אבל בעיני סבירסקי, הפרויקט המשמעותי ביותר היה מיגון ישובי העוטף באמצעות הקצאת 6000  חדרי ביטחון.

 

"אני אומר לכם, ראשי הרשויות, היה לי הכבוד לקום כל בוקר לצאת מהבית בחמש עם חיוך מאוזן לאוזן שאני הולך לעשות דבר חשוב, במפגשים איתכם, למען הישובים שלכם. אני מתגעגע לתקופה הזו. המון תודה לכם ויישר כוח", סיכם סבירסקי.

 צילום- רפי בביאן

גדעון שרעבי, קב"ט המועצה האזורית חוף אשקלון, סיפר: "עמיקם פעל רבות וללא לאות לטובת ביטחון התושבים ובמיוחד בעוטף עזה ולמעשה עמיקם היה 'כיפת הברזל' של הישובים במועצה. במהלך העשייה הרבה בתחום הפרויקטים ומרכיבי הביטחון, נוצרו לא פעם 'צווארי בקבוק' תכנוניים תקציביים ובירקורטים שפגעו בהתקדמותם. עמיקם, בראייתו המיוחדת, ריכז את כל הגורמים האפשריים הנוגעים לפרויקט ומצא דרכים יצירתיות ותקציביות והביא במו ידיו להשלמתם לטובת התושב והישוב".

לדבריו, עמיקם קיים ביקורים רשמיים ולא רשמיים רבים באזור ולאחר כל אירוע בגזרה, בין אם נפילת רקטה ובין אם שריפה, מיד היה מגיע כדי לעמוד מקרוב על הצרכים הנדרשים ונתן מענה יעיל ומהיר. מה גם שהישובים והנהגות הישובים קיימו קשר רציף איתו ומוקירים אותו אישית על הדאגה הכנה לשלומם ורווחתם.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה