איך הלוחמים הימיים המתגוררים בדרום מסכמים את השנה ומה מפקדיהם מאחלים להם לשנה הבאה

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('808ca1c8-afe9-4b94-a0b6-b52710850e78','/dyncontent/2024/3/13/eba24287-81c1-4524-8420-9aa872b7d7a6.gif',17612,'סמי שמעון אייטם כתבה ',525,78,true,26579,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('808ca1c8-afe9-4b94-a0b6-b52710850e78','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,true,26579,'Image','');},15]]);})
להאזנה לתוכן:

הלוחמים הימיים של הדרום, אשר משרתים בבסיסים השונים של זרוע הים מסכמים שנה ומקבלים איחולים ממפקדיהם לשנה החדשה שנכנסה

השנה הזו הייתה שנה מאוד משמעותית עבור הזירות הימיות השונות ופלגות הביטחון השוטף של כל זירה בפרט. על פלוגות הבט"ש מוטלת אחריות לשמור על הזירה הימית כל אחת בתחומה.                                                                                                                                

הכירו את 4 הלוחמים הדרומיים מהגזרות השונות אשר מסכמים את השנה שחלפה עליהם. וגם, איחול של מפקד הספינה שלהם עבורם לשנה הבאה.

מפלגה 915 אשר אחראית לשמור על השקט הביטחוני של אילת הכירו את סמל סהר פרנסיס תושב יבנה המשרת בבסיס זרוע הים בזירת ים סוף בעיר אילת.                                         

סהר התגייס בפברואר 2017 להכשרת לוחם ימי ולאחר כשלושה חודשים בבסיס ההדרכה של זרוע הים בחיפה שובץ בגזרה הדרומית. משימתה העיקרית של זרוע הים בזירת ים סוף היא שמירה על הביטחון השוטף של העיר והמשכת שגרת חיים הן של התושבים והן של התיירים המגיעים לעיר. סהר משרת בפלגת הביטחון השוטף  בזי"ס.                                                                            סמל פרנסיס סהר מיבנה          

הוא מספר כי השנה שחלפה הייתה מאוד משמחת עבורו, "אני מאוד שמח שהשנה עברה כמו שעברה, על היחידה בה אני נמצא ועל המקום שזכיתי לשרת בו״.                                          

דבר מרכזי מאוד עבור סהר בשירות בספינה הוא הצוות, " הצוות הוא חלק בלתי נפרד ממך, אנחנו עושים יחד הכול, מהדבר הפשוט ועד הדבר הקשה".                                                               

השנה שחלפה על סהר בפלוגה לימדה אותו שצריך כל הזמן להגיע בראש פתוח ולהסתכל על כל דבר בצורה חיובית. הוא מסכם כי המקום שהוא נמצא בו הוא המקום הטוב ביותר עבורו ״אנחנו עובדים קשה ונותנים מעצמנו הכול, לא סתם קיבלנו את פרס הרמטכ"ל לשנת 2018״.                                                                                                                        

 דבריו מפקד הספינה של סגן נדב זנדברג לסהר:                                                      ,

״סהר סיים את כל הסמכותיו בספינה ולאחר מכן חנך את הלוחמים הצעירים ומהווה עבורם דוגמא אישית. הדבר החשוב ביותר עבורי שסהר ימשיך להקפיד עליו גם בשנה הבאה זו המבצעיות שלו בים. חשוב לי להנחיל בחיילים שלי את העובדה שכולם עושים שירות צבאי בשלב כלשהו במהלך החיים וכאשר מגיע תורם הם צריכים לעשות את הטוב ביותר שאליו הם מסוגלים תוך צבירת כמה שיותר חוויות להמשך החיים. המטרה שלי עבור סהר היא שהוא ימשיך להתפתח כמו שהתפתח במהלך השנה החולפת ושימשיך להוביל את הצוות להצלחה״.

ירדן בוזגלו תושב באר שבע, משרת גם הוא בבסיס זרוע ים סוף באילת. אשר התגייס בנובמבר 2017 לזרוע הים.

במהלך השנה הבין ירדן שאחד הדברים המשמעותיים לו ביחד הם החברים, הצוות שאיתו מבלה לאורך כל היום והלילה, ״האווירה הטובה יצרה תחושה טובה ורצון להישאר יחד עם חברי״. החיבור לים זה חלק ממנו, ״עכשיו אני מגיע לים ונכנס אליו ועושה דברים משמעותיים, לא רק יושב בים עם חברים״. האחריות המגיעה מעצם תפקידו הוא דבר שמאוד מורגש אצלו, ״אני והפלגה שלי עושים עבודה מאוד חשובה, יש לנו הרבה אחריות, אנחנו אחראים על בטחון תושבי העיר אילת, אנחנו נדרשים להיות ערניים וחדורי מטרה״. בשנה החולפת, ירדן למד על עצמו בעקבות שירותו בפלגת הביטחון השוטף כי הוא אדם אכפתי בעל שאיפות גבוהות שלא מוותר לעצמו בקלות.

רבט ירדן בוזגלו תושב באר שבע

דברי מפקד הספינה, סרן מקס לובצנקו לירדן:

"ירדן התגבר במהלך השנה על משברים בספינה והצליח לחזור מהם בכל הכוח ואפילו מחוזק יותר. במסגרת התפקיד ישנם הרבה קשיים, הסגירות הממושכות, הניתוק בים בלי הטלפון, העומס הפיזי .  הדבר הכי חשוב מבחינתי הוא שכל חיילי ילכו בדרך של יושר כנות ואמינות. חשוב לי להנחיל בלוחמים חיבור למשימה ורעות, אנחנו משרתים בספינה הכוללת צוות של 13 לוחמים. השהות מאוד אינטנסיבית וכוללות אחריות מאוד גדולה וכל ריב קטן מורגש בספינה. הצוות חייב להיות ביחד ולעבוד אחד למען השני כל הזמן. המטרה שלי עבור ירדן לשנה זו היא שיצא לקורס סגני מפקדי ספינות. במסגרת התפקיד הוא יהווה סגן מפקד, תפקיד המקביל לסמל מחלקה בכיר. על מנת להיות בקורס זה צריך להפגין מקצועיות רבה, השקעה, אכפתיות כלפי כלל אנשי הצוות והוא בעצם הגורם המתווך הישיר בין הצוות למפקד ולדרישות הספינה. אני רואה בזה את אחד התפקידים היותר משמעותיים לחייל בשירות סדיר בדרגת סמל- סמ"ר. אין ספק שירדן מסוגל לזה".

 רבט סמסון תושב באר שבע

לוחם בפלגת הביטחון שוטף 914, האמון על הגזרה הצפונית ומשרת בבסיס חיפה, הכירו את רב״ט הודאל סמסון תושב העיר בבאר שבע.                                                                    

 הדבר המשמעותי ביותר עבור הודאל בשנה שחלפה, הוא התמודדות עם הקשיים הפיזיים והמנטליים שנפגש בהם במהלך שנה זו. הודאל מציין כי במהלך השנה שחלפה למד כי הוא לא אדם שמוותר על הדברים החשובים לו בקלות ושהוא מעריך את עצמו יותר מהצורה בה העריך את עצמו לפני הגעתו לזרוע הים.  הודאל ייקח עמו לשנה זו את האמונה שתמיד יש לעשות הכול בחיוך גם אם קשה, "בסוף הכול עובר, אם אני אעשה את זה בצורה הטובה ביותר אני אהיה גאה בעצמי ולאחרמכן אחוש סיפוק.  זה הדבר החשוב ביותר"                                                       

״החוויה המשמעותית ביותר שחוויתי השנה היא היציאה לים בתנאים מאתגרים כדי לשמור על הגבול הצפוני. לכולם זה לא קל אבל המשפחתיות והחברים לספינה עזרו להתגבר על הכול", ציין הודאל.

דברי מפקד הספינה, להודאל:                                                                                         "הודאל עבר בשנה האחרונה תהליך התבגרות ניכר ומשמעותי. הוא לקח על עצמו אחריות רבה ומאז שהגיע לספינה היה יוצא דופן. חשוב לי להנחיל בחיילים שלי את הערכים: רעות, עצמאות ואחריות. אלו הערכים שהנחלתי ואמשיך להנחיל בחיילי ואין ספק שאלו ערכים שניתן לראות אצל הודאל. אני מאחל להודאל לשנה הבאה שימשיך להתפתח בתור בן אדם ובתור לוחם".                                                                                                       

 

לוחם בפלגת הביטחון השוטף 916 האמונה על שמירה על הגזרה הדרומית, הכירו את אלדד דנינו, תושב שדרות משרת בבסיס אשדוד האמון על ביטחון הזירה הימית הדרומית.

דרכו של אלדד בצה״ל החלה בינואר 2016 כאשר התגייס לתפקיד לוחם ימי. כיום, אלדד נמצא בקבע ומשרת כצ׳יף בספינה. צ׳יף ספינה זה תפקיד הכולל הכשרה של 3 חודשים שבסופו מוכשרים החיילים לפקד על המכונאים בספינה, ״בתור צ’יף אני אחראי על כל המכונאים בספינה ועל התוכן של הספינה מבחינת פנים וחוץ״. אלדד החל את תפקיד זה בשנה האחרונה ולא מתחרט לרגע, ״עוד כששמעתי על זה מחבר שלי ששירת כצ'יף ידעתי שזה תפקיד שמתאים עבורי ועבור היכולות שלי״. על השנה האחרונה שחלפה עליו בתפקיד מספר כי הוא מרגיש מאוד משמעותי ומסופק, ״מלמדים אותך להיות עצמאי, לעבוד וללמוד כל היום, התפקיד בעל אחריות גדולה, אנחנו אחראי על כל המערכות בספינה.״ תפקיד המפקד אליו נכנס השנה עשה לו מאוד טוב, ״אתה משמח אנשים כל הדרך, גם את אלה שהיה להם יותר קשה בהתחלה. אתה עד לשינוי שהחיילים עוברים, לגרום לאנשים להשתנות זה דבר עצום ומספק״. גם מבחינה מקצועית אלדד הרוויח הרבה, הוא למד להכיר את הספינה כמו את כף ידו. אלדד מסכם כי שנת 2018 העניקה לו השכלה רבה ועיצבה את האופי שלו כאדם רציני, "אני לא מתחרט לרגע על כך שחתמתי ארבעה חודשים נוספים, עוד חודש אני משתחרר והשנה האחרונה הייתה מאוד משמעותית עבורי. שנה שבה עשיתי דברים שלא זכיתי לעשות קודם״

סמר אלדד דנינו תושב שדרות

דברי מפקד הספינה, סרן אלון שרייר לאלדד:

״אני חש גאווה רבה כלפי אלדד לגבי השנה החולפת.  אני מאחל לו שימשיך לבצע את העשייה המשמעותית, להבטיח את השקט לתושבי הדרום וכמובן להוביל את פלגה 916 להצלחה. מאוד התרשמתי לראות איך אלדד ביצע את התפקיד החדש, אליו נכנס בשנה האחרונה. היה ניתן לראות כל הדרך את ההשקעה והנכונות שלו להצליח בכל דבר בו עסק. התשוקה לתפקיד והרצון המתמיד ללמוד ולהשתפר הם אלו שהוליכו אותו.                                

  אלדד הוא צ'יף הספינה, כלומר האותוריטה המקצועית הבלעדית על כל תחום המכונה בדבורה. מעבר לרמה מקצועית גבוהה ביותר, צ'יף נדרש לעבוד ימים כלילות, תוך כדי שהוא חונך, מלמד ומפקד על מכונאי הדבורה.                                                                          

אני בתור מפקד ספינה שם דגש על אווירת המשפחתיות ואחדות הצוות, אנחנו משמשים כמשפחה שנייה אחד של השני. אני מאחל לאלדד ולכל הספינה שלנו לרגל השנה החדשה, להמשיך את העשייה המשמעותית ולהבטיח את השקט לתושבי הדרום".

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה