החיילים המצטיינים מעוטף עזה והדרום

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('89b2aac1-8474-4bbd-8ee8-a6302b3dc6ee','/dyncontent/2024/3/13/eba24287-81c1-4524-8420-9aa872b7d7a6.gif',17612,'סמי שמעון אייטם כתבה ',525,78,true,26579,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('89b2aac1-8474-4bbd-8ee8-a6302b3dc6ee','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,true,26579,'Image','');},15]]);})
להאזנה לתוכן:

השבוע התקיימו טקסי מצטיינים בחטיבות ובאוגדות השונות לכבוד יום העצמאות ה- 71 למדינת ישראל. בין המצטיינים גם סמ"ר מוני גבאי, סגן גיא יעקובי, סמל שגיא אבוטבול, רב"ט דודי דדון, סמ"ר יוחאי בן שבת, טור' יובל חזאן, סמל נעה חמו.

סמ״ר מוני גבאי, חפ"ק מפקד החטיבה הצפונית, מתגורר בתלמי יוסף

מוני התגייס באוגוסט 2016 לחטיבת הצנחנים. במהלך ההכשרה שמתקיימת לאחר הטירונות נפצע ולכן כיום משרת כחפ״ק של מפקד החטיבה הצפונית.

לאחרונה הוא חתם קבע ועל כך מספר "הרגשתי שהחטיבה והתפקיד שלי משמעותיים ותרמו לי הרבה. השירות הצבאי בנה אותי מאוד ועזר לי להגיע למקום בו אני נמצא היום".

סמר מוני גבאי

סגן גיא יעקובי, קצין הגמ"ר בחטיבה הצפונית, מתגורר בכפר עזה

סגן גיא יעקובי המתגורר בכפר עזה, למד בתיכון שער הנגב וכיום משרת כקצין הגנה מרחבית בחטיבה הצפונית של אוגדת עזה, במסגרת תפקידו הוא עובד מול גורמי הביטחון במרחב האזרחי, מתעסק בתרגילים בישובים, תרגול כיתות כוננות ושיתוף פעולה בין המרחב האזרחי לצבאי.

"בגלל שזה הבית שלי וגדלתי בעוטף אני מרגיש יותר חיבור למה שאנשים עוברים פה, זה נותן לי מוטיבציה ואני מבין כי זו המשימה שלי וזה נותן למה שאני עושה ערך מוסף" אומר גיא.

גיא מספר כי מהרגע שהגיע להגמ"ר הבין כמה התפקיד שלו מדהים, "האנשים פה רציניים, האוכלוסייה חזקה, כיף לראות כמה הצבא משקיע בקשר שלו עם תושבי העוטף ולהפך – כמה המרכז האזרחי מעריך את עבודת הצבא".

על תפקודו יוצא הדופן ומסירותו לתפקיד קיבל גיא אות הצטיינות ממפקד החטיבה הצפונית. 

סגן גיא יעקובי

סמל שגיא אביטבול, משרת כסמב"צ בחיל התקשוב בחטיבה הצפונית, מתגורר בבאר שבע

סמל שגיא אביטבול מבאר שבע משרת כסמב״צ בחיל תקשוב בחטיבה הצפונית. בתפקידו הוא אחראי לרכז את כל תקלות התקשוב בגזרה ולדאוג שהכול מתנהל כשורה. נוסף על כך הוא מתפעל את האירועים בחמ"ל ומרכז אותם. גם בבית הספר התעניין בתחום התקשוב ולמד במגמות מחשבים וכימיה.

לדעתו קיבל את ההצטיינות כי הוא מרגיש שהוא משקיע בעבודה ומבין את המשמעות שלה ״בסופו של דבר אנחנו יודעים שכל דבר שאנחנו עושים יכול להשפיע על חיי אדם. כל דבר שלא עובד יכול להשפיע על אנשים והמטרה שלנו היא לשמור על החיילים והאזרחים. אני מודה לכל הפלח"יק שעושים עבודה טובה. ״

סמל שגיא אביטבול

רב"ט דודי דדון, נהג קו, מתגורר בבאר שבע

לרב"ט דודי דדון, נהג קו לא היה קל להתגייס בכזאת קלות. הוא קיבל פטור שירות עקב סיבות אישיות אבל הבין שללא גיוס לצה"ל הוא לא ירגיש שהיה חלק ממשהו גדול. תחילה אף רצה להיות לוחם אך זה לא התאפשר ולבסוף הפך לנהג קו, הוא נהנה מכל רגע ושמח על השיבוץ שמתאים לו כל כך.

על ההצטיינות והאווירה החמה הוא מספר: "אני ממש שמח שהגעתי לפה והגעתי להצטיינות הזאת. התמיכה של המפקדים תמיד מורגשת, תמיד הם דואגים ותמיד רואים שאכפת, חשוב להם לתת את המעבר ולא רק לעשות את תפקידם, הרבה בזכותם אני איפה שאני היום".

רבט דודי דדון

סמר יוחאי בן שבת , מפעיל צמ"ה, מתגורר בנתיבות

יוחאי למד בתיכון הצבי. הוא רצה להגיע לשירות קרבי ולאחר שעבר את הטירונות הקרבית ונלחם על מנת להגיע לתפקיד משמעותי קרבי. הגיע לטירונות של גדוד הנדסה 605 ושובץ כמפעילת צמ"ה בחטיבה הצפונית. הוא מספר "אני מרגיש חלק ממשפחה אחת גדולה ומאוד שמח שהגעתי לתפקיד. אני מרגיש תורם ומשמעותי וזה היה לי חשוב להרגיש כך."

סמר יוחאי בן שבת

יניב יפרח, רבש"צ שוקדה

יניב יפרח, בן 42 נשוי ואב לארבעה ילדים, נולד בשוקדה למשפחה חקלאית, התגייס לחיל השריון ובעקבות צורך הועבר לשרת בפיקוד העורף עד סיום השירות הסדיר, כיום הוא בדרגת רס"ר במילואים ומשמש כרכז הביטחון שוטף צבאי של מושב שוקדה כ10 וחצי שנים.

יניב למד מדעי החברה במכללת ספיר ומספר על תפקידו כרבש"צ: " התפקיד מאתגר מאוד, עם הרגשת אחריות גדולה לביטחון התושבים, ההרגשה הכי טובה זה לראות כל בוקר את הילדים עולים לאוטובוסים שמחים עם תחושת ביטחון, החיבור לתושבים הוא יום יומי והתושבים מתגברים על המכשולים וממשיכים את החיים גם בזמן ההסלמות".

"אמנם נבחרתי להיות מצטיין חטיבתי אך מבחינתי המצטיינים הגדולים הם התושבים של העוטף וכלל אנשי הביטחון שלנו, אני מאחל חג עצמאות שמח לכל עם ישראל".

יניב יפרח

מצטיינת מח"ט 300: טוראי יובל חזאן, בוחנת אופטיקה בחטמ״ר 300, גרה בשדה דויד, ליד בשדרות

על שירותה בצה"ל, והתפקיד שלה היא מספרת: ״היה לי מאוד קשה בהתחלה, אבל עכשיו הימים עוברים מהר, אני מאוד נהנת מהשירות.״ מוסיפה ומספרת על השירות, ״אנחנו עוברים על נשקים ומוודאים שכוונות שלהן תקינות. הרבה פעמים יוצאים גם לשטח במסגרת התרגיל לבדוק לגדודים את התקינות. מרגישה מבצעית ותורמת למוכנות צה״ל ולוחמיו- בגזרה הצפונית.״

יובל קיבלה לאחרונה הצטיינות מח״ט על החיוך שמעלה בכל יום עם ביצוע התפקיד, והאווירה הטובה שמשרה בבסיס. על כך היא אומרת ״חייל טוב זה חייל שטוב לו, ולי מדהים פה, נהנת מכל רגע ואני שמחה שרואים את זה.״

טוראי יובל חזאן

ע. קצין משאבי אנוש חטיבתי לכיש, סמל נעה חמו, מתגורר בבאר שבע

נועה החלה את שירותה בצה"ל כמשקית הו״ד. לאחר מכן מינו אותה למפקצית צפון על נערי מקא״מ.  אחרי תקופה בתפקיד, הרגישה שהמקום בו היא יכולה לתרום הכי הרבה, הוא במערך משאבי אנוש. נועה עברה קורס של משקיות קישור ולאחר תקופה בתפקיד, המפקדת שלה החליטה לקדם אותה וקדימה אותה לע' קצין משאבי אנוש. "הקידום שלי בתפקיד מוכיח שרצון מנצח", מציינת נועה ומוסיפה, " אני מאוד אוהבת את התפקיד שלי ועושה את המיטב. פעמים גם מעבר לנדרש ובגלל אהבתי הרבה לתפקיד העבודה הקשה רק עושה לי טוב".    

חוויה שזכורה לה מתפקידה,  היא האימונים של חיילי המילואים המתקיימים אחת לחודשיים. במסגרת תפקידה כמש"קית קישור, היא ליוותה אותם ופגשה אותם בשטח באימוני חילוץ פתאום יש פנים. על ההצטיינות שלה ממפקד מחוז דרום, אל"ם יוסי כהן, היא מציינת, "גאווה גדולה עבורי, שמחה שהגעתי להישג כזה ומקווה להמשיך להצטיין ולעשות את עבודתי כראוי גם בהמשך".  נועה מאחלת חג שמח לכל מדינת ישראל, " מדינת ישראל היא קטנה אך היא מאוד חזקה״

נועה חמו

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה