הכירו את סגן בועז קום מקיבוץ סעד שפועל בשנה האחרונה להגן על הבית

$(function(){setImageBanner('8241ab3d-562c-425e-9375-597da58168a4','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26579,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

סגן בועז קום, בן 23, מקיבוץ סעד משרת כסגן מפקד פלוגה בחטיבת השריון 7. בועז גדל ולמד ברעננה. לפני כשנה, בעקבות נישואיו לרתם, בחר לבנות את משפחתו בקיבוץ סעד שבעוטף עזה. ״המעבר לקיבוץ הוא חזרה למקורות המשפחה״, מספר בועז, ״המשפחה שלי היא במקור מהקיבוץ, סבא וסבתא שלי וגם דודים ובני דודים עדיין גרים בקיבוץ. אשתי היא בת קיבוץ״.

את שירותו בצבא החל בועז לפני 4 שנים, באוגוסט 2015. הוא התגייס לחיל השריון והחל במסלול ההכשרה. ״רציתי להגיע לשריון״, בועז מחייך ומסביר, ״גם אבא שלי היה מפקד פלוגה בחטיבת מילואים בחיל. מאז שהייתי ילד טיילנו באתרי מורשת, ברמת הגולן ושמעתי ממנו סיפורים על טנקים ועל קרבות. שמעתי הרבה גם מחברים שהתגייסו לשריון לפני והיו מאוד מרוצים מהעוצמה שבחיל ומהמשפחתיות״.

 

בועז שובץ בחטיבה 7, שהיא חטיבת השריון הראשונה בצה״ל. ״רציתי להגיע לחטיבה 7 בגלל המורשת ובגלל החברים.

היום כשאני מסתכל אחורה, אני יודע שהבחירה בשריון היא אחת הבחירות הטובות שעשיתי. יש לי תפקיד עם הרבה אחריות ומשמעות״.

ישירות בסיום תקופת ההכשרה שכללה טירונות ואימון מתקדם (צמ״פ) בבסיס ההכשרות של שריון שבשיזפון, יצא בועז לקורס מפקדי טנקים. הוא המשיך להתקדם במסגרת מסלול מהיר לפיקוד- מסלול כוכבים- ויצא לקורס קצינים עם סוף ההכשרה כמפקד טנק. במשך שנה הוא פיקד על מחלקה בקורס מפקדי טנקים.

״זו היתה שנה מאוד משמעותית, לקחתי חלק בעיצוב ובניית המפקדים הבאים של החיל״, מדגיש, ״לפני שנה נכנסתי לתפקיד סגן מפקד פלוגה בפלוגה ח׳ בגדוד 77. זו היתה הפעם הראשונה שחוויתי קו מבצעי״.כך ציין.

עם הפלוגה תפס בועז קו בכל רחבי הארץ- החל מסוריה שבצפון, ועד לקו עזה. ״התקדמתי כי ידעתי שזה מה שצריך. תמיד ידעתי שאני רוצה להיות קצין ומפקד. לפני הגיוס למדתי במשך שנתיים במכינה בעלי- מקום בו שזור הרצון לקחת כמה שיותר אחריות ולהתפתח״.

סגן מפקד הפלוגה מוביל את החיילים יחד עם המ״פ ומהווה מחליף שלו בעת הצורך, ״סמ״פ זה הכל. יש לך פלוגה מבצעית ונושמת מתחת לידיים. חשוב לי לחנך את החיילים שלי לבצע את המשימה הכי טוב, ולהיות אחראים וחרדים לה.

אני שם דגש גם על האחריות של כל לוחם. בלחיצת כפתור אחת יכול תותחן בטנק לעשות שינוי עצום. את הערך הזה ינקתי מהחינוך בבית ומהערכים שגדלתי עליהם במכינה. באנו לשרת ולתת את המאה אחוז שלנו. הקנאות למשימה היא באופי של החטיבה והיא ממשיכה עם כולנו לעוד הרבה מקומות״.

 סגן בועז קום- צילום דובר צה"ל

השבוע סיימה הפלוגה תקופה ארוכה של תפיסת קו בגזרת עזה איך אתה מסכם את התקופה?

״זו היתה תקופה רצינית ומשמעותית. זה הקו שבו חיל השריון מתבטא בצורה הכי טובה שיש. חווינו אירועים מבצעיים והפרות סדר. היינו בכוננות ובמוכנות תמידית, בדופק גבוה עד הרגע האחרון. כל אירוע שבסופו אמרו לי שטנק שלי עבד בצורה מקצועית נתן לי סיפוק עצום״. 

 

לאורך התקופה בגבול הרצועה היה בועז במרחק דקות בודדות מביתו בסעד

בועז מספר  ״יש משהו רגשי בזה שאני שומר על הבית. תמיד קיימת התחושה שאנחנו שומרים על הבית, הרגשתי ככה גם כשהייתי ברמת הגולן, אבל כשרואים את האורות של הבית מהעמדה יש תחושה ייחודית ואחרת. אין כמו לדעת שמעבר לכביש יש לי בית ואישה ומשפחה שדואגים לשלומי ושאני דואג לשלומם. כשהייתי באחת העמדות בפעילות ראיתי מצד אחד את הבית ומהצד השני את עזה״.

 

יש דמות פיקודית שאתה מעריך ומהווה לך השראה?

״כל האנשים שהייתי תחתיהם היו משמעותיים עבורי. אני לא אשכח את מפקד החטיבה שלי היום, אל״ם רומן גופמן. הוא איש משכמו ומעלה, איש רוח! אני מעריך את היכולת שלו לראות את האנשים ובו זמנית את המשימה. יש בי הערכה גדולה לאישיות הזאת״. 

 

בועז איך אתה  מצליח לשלב את השירות כמפקד בצבא יחד עם זוגיות וחיי משפחה?

״השילוב הוא מורכב ולא פשוט, אבל ייחודי. כשהתחתנו ידענו שאנחנו מתחתנים לעולם הזה. אני יודע שזו משימה חשובה לבנות בית בישראל וגם להיות בצבא ולשרת את המדינה״.

נאחל לו הצלחה בהמשך הדרך

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה